Onko kolme lasta nyt joku trendi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja trendimammat kaduilla mukuloineen noteerannut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun perheessäni oli kolme lasta ja mieheni perheessä kolme lasta ja meille on tulossa maaliskuussa kolmas (ja viimeinen) lapsi. Jos onkin trendikästä, niin näkyy olevan jo meidän lasten isovanhemmat trenditietoisia :D

No enpä ole koskaan kuullut että meillä on trendijuttu kun on kolme lasta. Olisin niin mielelläni ottanut vastaan vielä yhden laspen mutta oma terveydentila sanoo ei:(

Luin jo vuosia sitten, kuinka Ruotsissa kolmen lapsen perheestä on tulossa kovaa vauhtia standardiperhe entisen kahden lapsen perheen tilalle. Samantapaista kehitystä odotettiin Suomeenkin myöhemmin. Nyt se sitten on täälläkin toteutumassa. Mikäs siinä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on kolme lasta. Kaksi oli jotenkin liian tavallista, liian helppoa. Sitäpaitsi mulla oli syvä biologinen tarve saada kokea raskaus ja synnytys vielä toisen jälkeen.

peesaan. Lapsiperheen haasteet ja voitot kokee vasta sen 3.syntymän jälkeen. 4.menee jo rutiinilla, mutta organisointikyky äidillä pitää olla jo melkoinen. 5.odotellessa ;)

Tuskin se mikään trendi on. Oisko näitä uusperheitä. On mun mukuloita, miehen mukuloita ja yhteisiä mukuloita. Sen takia perhekoot kasvaneet. Semmosta se on, kun ei enää osata vaalia sitä omaa alkuperäistä perhettä, pikkuasioista erotaan, ja sitten taas uuden suhteen alkuvaiheessa ollaan taas tekemässä uutta lasta, ja sitten huomataan ettei se onni kestäkään... Että kyllähän sillä meiningillä helpostikin mammojen vierellä kävelee se kolme tai enemmänkin niitä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelijä:
Tuskin se mikään trendi on. Oisko näitä uusperheitä. On mun mukuloita, miehen mukuloita ja yhteisiä mukuloita. Sen takia perhekoot kasvaneet. Semmosta se on, kun ei enää osata vaalia sitä omaa alkuperäistä perhettä, pikkuasioista erotaan, ja sitten taas uuden suhteen alkuvaiheessa ollaan taas tekemässä uutta lasta, ja sitten huomataan ettei se onni kestäkään... Että kyllähän sillä meiningillä helpostikin mammojen vierellä kävelee se kolme tai enemmänkin niitä lapsia.

Omassa tuttavapiirissä ei ole ainakaan kyse uusperheistä, vaan ihan parin yhteisistä lapsista. Niitä vaan on todella monessa perheessä joko jo kolme tai kolmas tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelijä:

Juuri näin! Ydinperhe käsitteenä on muuttunut kovastikin!

Itse ainakin olen pienestä pitäen halunnut 3 lasta. Se on aina ollut sellainen ihanne, samaten kuin aviomies ja labbis ja yksikerroksen keltatiilinen omakotitalo :)

Myös suurin osa lapsuuden kavereistani on aina halunnut kolme lasta. Me ja suurin osa lapsuuden kavereistani ja luokkakavereistani on pienisyä perheistä, ainoita lapsia suurimmaksi osaksi tai sitten sisaruksiin on iso ikäero. Luulen että tuo on meidän sukupolven juttu tuo 3 -lapsisuus. Ollaan kasvettu itse ainoina tai sisaruksiin iso ikäero ja siksi haluamme useamman lapsen. Niin kuin joku sanoi; kaksi tuntuu liian vähltä ja neljä on liikaa :)

Ja tietty pitää ottaa huomioon että moni huomaa parin lapsen jälkeen miten ihanaa ja simppeliä arki on kahden kanssa joten mahtuuhan siihen kolmaskin, ei se ole rankkaa kolmen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Meillä on just kolmas ja viimeinen tulossa. Kaksi oli musta vähän liian vähän, neljä olis jo liikaa.

Kun "alettiin oleen" miehen kanssa niin se kysyi että montako lasta haluan. Sanoin että haluan parillisen luvun, mutta kaks on liian vähän ja neljä on liikaa, joten tässä on pieni pattitilanne :D

2 lasta vielä ajattelee samoin kuin minä, ollaan sitä sukupolvea että sisaruksia on ollut vähän, jonka muistan omastakin lapsuudesta itsekin ja se on varmasti osasyy siihen että haluaisin enemmän lapsia kuin itselläni oli, vain yksi sisarus.. Kolme on aika passeli luku, kun kaksi on liian vähän ja neljä liikaa :D :D

Juu, kiva olla trendikäs kerrankin elämässään :) Meillä kaikilla lapsilla samat vanhemmat, ei siis kyse uusperheestä. Kuten joku sanoi, kaksi on liian vähän, neljä liikaa (auto pitäisi vaihtaa jne.)

Yhteistyössä