Onko korrektia mennä kylään paljain jaloin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, ja toki riippuu mihin kylään menen.

Jos vaikka naapurin rouva huikkaa kahville kun ole ulkona, ilman sukkia, en mä pue sukkia sitä varten. tai vaikka kaveri jonka olen tuntenut vuodesta nakki ja vasara, ei tulis mieleenkään vetää nailoneita jalkaan

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
No voikos sit hameen kanssa laittaa sukat?

Esim. polvisukkikset, ohkaset 15d. Tai sitten arkisemman hameen kanssa varrettomat yksiväriset sukat.

polvisukat on yks maailman rumempia keksintòjà

No ketä niitä sieltä hameen alta näkee, että onko polvisukat, stay upit vai sukkikset. Jos on tosi lyhyt hame, niin sitten stay upit tai ohkaset sukkikset.

vaikkei nàkyisikààn en tykkàà rumista asioista. lisàksi polvisukat ovat epàterveelliset verenkierrolle ;)

Mulla on itellä ohkasia tukipolvisukkia, jotka on ihan lääkärin määräämiä seisomatyöhön. Ja jos nyt jollain on jotain suuria antipatioita polvisukkia kohtaan, niin onhan keksitty ihan nilkkaversioitakin sukkiskankaasta ja varrettomia sandaaliversioitakin. Ja stay upit ja sukkikset on vanhoja klassikkoja. Tai sit ne varrettomat perus sukat. Vaihtoehtoja on.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Vieläkö polvisukkia edes myydään? :o

no nythän ne on muotiaki! ;) :D

on jonkinlaiset polvisukat muodissa tai oli ainakin vàhàn aikaa sitten. mutta ei semmoset sukkismateriaalsta tehdyt vaan kunnon paksut ja mahdollisesti kirjavat jotka voi laittaa esim lyhyen hameen alle, ei peitettàvàksi

kertokaa mulle mitä kamalaa siellä pihassa on jota ne paljaat jalat sisälle tuo? Ei tosiaan ole ihme että lapset allergisoituu kun ollaan niin hysteerisiä kaikessa. mä ainakin pistän kaikki tenavat juokseen paljain jaloin kun se on terveellistä. lattian saa mopattua jos siihen tulee likaa.

Hyi hitto, meille ei kukaan tule ilman puhtaita sukkia jalassa! Eikä likaisena! Pihalle käskisin jos yrittäisi. Onneksi minun tuttavat on järkeviä ja PUHTAITA ihmisiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Leila:
Hyi hitto, meille ei kukaan tule ilman puhtaita sukkia jalassa! Eikä likaisena! Pihalle käskisin jos yrittäisi. Onneksi minun tuttavat on järkeviä ja PUHTAITA ihmisiä!

neuroosihan se on tuoki :D

hengitä välillä, muuten tuo hysteria tappaa sinut...

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
kertokaa mulle mitä kamalaa siellä pihassa on jota ne paljaat jalat sisälle tuo? Ei tosiaan ole ihme että lapset allergisoituu kun ollaan niin hysteerisiä kaikessa. mä ainakin pistän kaikki tenavat juokseen paljain jaloin kun se on terveellistä. lattian saa mopattua jos siihen tulee likaa.

PEESI! :flower:

veit sanat suustani!!! nàistà keskusteluista tulee vàistàmàttà mieleen ettà ihmiset pelkààvàt kaikkea likaa ja pòpòjà koska eivàt pese riittàvàn usein lattioita. olenko vààràssà? musta on kamalaa jos vieraita pitàà alkaa kammoksua kaikenlaisten tekosyiden varjolla. jos meille tulee iso joukku ihmisià kylààn (tààllà ei kenkià riisuta), helposti pesen lattiat. mulle ainakin ne veiraat on prioriteettina :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sukat jalkaan vaan!Mä oon joskus miettiny et pitääkö aina laittaa sukat jalkaan kun meille tulee vieraita, me kun ollaan kotosalla usein paljain varpain, Jos on yhtään vieraampia vieraita oon laittanu.

No höps, miksi? Ymmärrän ehkä jos on joku kynsisairaus tai jaloissa jotain epämuodostumia tai hirmuisen paha hilseilevä iho, mut muuten en tajua, miksei voi olla paljain jaloin jos tykkää?

PEESI! :flower:

Täysin samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Leila:

neuroosihan se on tuoki :D

hengitä välillä, muuten tuo hysteria tappaa sinut...

Bakteerit joita jaloissa (tai eläinten tassuissa hyvänen aika, lemmikkejä kodeissa...) tulee KOTIIN on oikeasti vaarallisia!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mari:
No ei kaikki tykkää jos kävelet paljain jaloin sekä sisällä että ulkona. Mutta jos jätät sandaalit eteiseen ja kävelet sisällä paljain jaloin niin ei siitä terveellä ihmisellä mun mielestäni pitäisi olla nokan koputtamista.

Juuri näin.

ne jotka ovat sità mieltà ettà vieraat eivàt saa kàvellà siàllà paljain jaloin, kertokaahan miten hygieenisià muute olette? kuia usein desinfoitte vessanne (sisàlàen lavuaarin, vessan pòntòn) ja etenkin: kuinka usein vaihdatte kàsipyyhkeet? toivottavasti juuri ennen kuin vieraat tulevat.

entà ettehàn kày syòmàssà ikinà seisovissapòydissà ettekà osta irtokarkkeja (tavaraa joihin kaikki voivat aivastella). uimahaliin meno ei vamaan tule mieleenkààn?

siinàpà se ... mihin sen rajan vedàtte?

Ei ole korrektia kyllä.

Mutta jos miettii kokonaisuutta, niin täytyykö niin kamalan korrekti ollakaan, jos on kyseessä ihan kaverit/ystävät vai voiko olla ihan vapaasti? Eriasia jotkut häät tai isot juhlat. Silloin voi porukka katsoakin pitempään, jos tempsuttelee paljanjaloin, kun muille korkkarit..

Meille saa ainakin tulla paljoin jaloin, en varmaan ees huomaa asiaa, onko sukkia vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Meillekin saa tulla paljain jaloin ja kesällä isäntäväkikin kulkee sukitta. Riippuu kyläpaikasta kehtaako olla avojaloin.

Täällä aivan sama juttu, anoppila on oikeestaan ainoa paikka mihin raahaan sukat mukaan niin itselle kiun lapsillekkin...se pesettää muuten kaikkien jalat VAIKKA olis kengät jalassa... :o

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
No voikos sit hameen kanssa laittaa sukat?

Esim. polvisukkikset, ohkaset 15d. Tai sitten arkisemman hameen kanssa varrettomat yksiväriset sukat.

polvisukat on yks maailman rumempia keksintòjà

No ketä niitä sieltä hameen alta näkee, että onko polvisukat, stay upit vai sukkikset. Jos on tosi lyhyt hame, niin sitten stay upit tai ohkaset sukkikset.

vaikkei nàkyisikààn en tykkàà rumista asioista. lisàksi polvisukat ovat epàterveelliset verenkierrolle ;)

Mulla on itellä ohkasia tukipolvisukkia, jotka on ihan lääkärin määräämiä seisomatyöhön. Ja jos nyt jollain on jotain suuria antipatioita polvisukkia kohtaan, niin onhan keksitty ihan nilkkaversioitakin sukkiskankaasta ja varrettomia sandaaliversioitakin. Ja stay upit ja sukkikset on vanhoja klassikkoja. Tai sit ne varrettomat perus sukat. Vaihtoehtoja on.

Yök, en voi edes kuvitella polvisukkia tai nilkkasukkia (vaikka sitten minkälaisia) hameen kanssa. Hameen kanssa ollaan joko sukkahousuilla tai sitten paljain säärin. Stay upit käy, koska niin lyhyttä hametta sentään harvalla on päällä, että niiden yläreuna näkyy.

Onko kamalampaa näkyä kuin se, että polvisukan resori vilkkuu hameen alta...? Koskee muuten myös näitä polvipituisia shortseja. Ei niiden kanssa polvisukkia, kiitos.

Hiekkaa, multaa, ruohoa ja siitepölyä niissä jaloissa kulkee. Lattiat on karmeen näköiset kun lampsitaan paljain, likaisin jaloin sisällä. Voihan ne lattiat toki pyyhkiä, mutta entäs sitten sohvat ja matot jne. lapset ainakin nostaa useinkin jalat sohvalle... Allergiaa voi ehkäistä muullakin konstilla kuin sotkemalla. B)

Kyllä mä meen ainakin, eihän ne jalat paskaset ole kun kengät nyt kuitenkin on jalassa, en sentään paljain jaloin tuolla kylillä käyskentele. :D
Mut jos on vieraampi paikka niin käytän justiin ohuita polvisukkia, on "puetumpi" olo.

Jaa.... no en ole sellaisella edes kyläillyt, jolla olisi jotain sanottavaa asiasta. Mutta musta on mukavaa pitää vaikka ohuita sukkia kyläillessä vaikka koivet onkin siistit.

Yhteistyössä