Onko kukaan eronnut talonrakennusprojektin takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talotalo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on just talon remontoimisprojekti käynnissä (uusitaan melkein kaikki) ja paljon on tehty ja vielä tekemättä. Meillä mies ei ole kertaakaan vaatinut minua tekemään mitään. Asiaan voi vaikuttaa tosin se että olen raskaana, enkä sen takia saa tehdä kovin rankkoja juttuja. Mieheni ainakin nauttii siitä että saa rakentaa itse meille taloa, olla se perheen pää. Minä olen auttanut suunnittelemalla, hakenut kaupoilta tavaraa ja sen sellaista :) ymmärrän siis hyvin että naisen ei kuulu olla raksalla vasara kädessä, mutta muita juttuja kyllä voi hyvin tehdä. Ja luulisi kiinnostavankin. Eikö naisesi ole sitten osallistunut mitenkään? Ei edes suunnitteluapuna, kauppareissuilla..?

[QUOTE="Raksalainen";27401134]Meillä on just talon remontoimisprojekti käynnissä (uusitaan melkein kaikki) ja paljon on tehty ja vielä tekemättä. Meillä mies ei ole kertaakaan vaatinut minua tekemään mitään. Asiaan voi vaikuttaa tosin se että olen raskaana, enkä sen takia saa tehdä kovin rankkoja juttuja. Mieheni ainakin nauttii siitä että saa rakentaa itse meille taloa, olla se perheen pää. Minä olen auttanut suunnittelemalla, hakenut kaupoilta tavaraa ja sen sellaista :) ymmärrän siis hyvin että naisen ei kuulu olla raksalla vasara kädessä, mutta muita juttuja kyllä voi hyvin tehdä. Ja luulisi kiinnostavankin. Eikö naisesi ole sitten osallistunut mitenkään? Ei edes suunnitteluapuna, kauppareissuilla..?[/QUOTE]

Kyllä hänestä on ollut apua keskimäärin muutaman tunnin kuukaudessa. On mm. maalannut lautoja, käynyt kaupassa hakemassa ruuveja ym. Itse vietän työmaalla ajallisesti kuitenkin moninkymmenkertaisen työmäärän. Jos häntä pyytää työmaalla suorittamaan yksinkertaisen siivousoperaation niin eihän siitäkään suoriudu. Aina kova valitus ettei osaa siivota toisen jälkiä ja miksi jokainen ei siivoa sotkuja itse ja laita tavaroita järjestykseen. Nainen ei oikein ymmärrä tai ei halua ymmärtää että rakentaminen on muutakin kuin keittiökuvaston selaamista. Jos rakentaminen ei kiinnosta niin hoitaisi edes kodin, eli imuroisi, tiskaisi, laittaisi ruokaa, pitäisi paikat siistinä. Monesti kotiin tullessa asunto on kuin sikolätti. Lattiat likaisena, roskat haisee viidettä päivää, tiskit ei mahdu edes altaaseen jne. Kun asiasta huomauttaa niin vastaukset ovat luokkaa"miksi et itse tee jos häiritsee, sinäkin voisit osallistua".

Kyllä hänestä on ollut apua keskimäärin muutaman tunnin kuukaudessa. On mm. maalannut lautoja, käynyt kaupassa hakemassa ruuveja ym. Itse vietän työmaalla ajallisesti kuitenkin moninkymmenkertaisen työmäärän. Jos häntä pyytää työmaalla suorittamaan yksinkertaisen siivousoperaation niin eihän siitäkään suoriudu. Aina kova valitus ettei osaa siivota toisen jälkiä ja miksi jokainen ei siivoa sotkuja itse ja laita tavaroita järjestykseen. Nainen ei oikein ymmärrä tai ei halua ymmärtää että rakentaminen on muutakin kuin keittiökuvaston selaamista. Jos rakentaminen ei kiinnosta niin hoitaisi edes kodin, eli imuroisi, tiskaisi, laittaisi ruokaa, pitäisi paikat siistinä. Monesti kotiin tullessa asunto on kuin sikolätti. Lattiat likaisena, roskat haisee viidettä päivää, tiskit ei mahdu edes altaaseen jne. Kun asiasta huomauttaa niin vastaukset ovat luokkaa"miksi et itse tee jos häiritsee, sinäkin voisit osallistua".

Jaa? Ja koko homman jujun kerrot tässä nyt monen sivun jälkeen? Oikeesti, tämähän ei ole enää kiinni tästä rakentamisesta. Nyt on kuules sillä tavalla että vaimosi on masentunut, eikä kykene auttamaan tai tekemään vaikka ehkä jopa tahtoisi.
Keskusteles nyt ja selvittele mistä kenkä puristaa, sillä nyt ei kyllä ole enää kiinni rakentamisesta.

Kannattaa hankkia sitten vahva ja jämerä vaimo, jos haluaa sen olevan mielellään raksahommissa. :)

Mutta ei kai sitten kannata samalla toivoa vaimosta jotain söpöliiniä naisellista. :)

voi kurjuus. teitä ei sitten oltu tarkoitettu toisillenne.

ymmärrän vaimoasi. ei tuntuisi kivalta jos joku yrittäisi pakottaa toisen johonkin, vaikkka rakentamaan tai ruoanlaittoon.

jos sinäkään et halua tai rakenna mielelläsi, niin miksi ette palkkaa rakentajaa?

yleensä miehet nauttivat kun saavat rakentaa.

Meillä ei onneks ollu vielä lapsia kun rakennettiin. sovittiin heti alussa että kun tulee riitaa niin sementtikippo saa jäädä kuivettumaan, peli vihelletään poikki ja asiat selvitetään. Näitä tilanteita ei onneks tullu. Rakentaminen kesti muistaakseni vuoden, en suostunut muuttamaan ennekuin viimeinenkin listanpätkä oli lyöty kiinni. Ulkopuolta rakennettiin ja viimeisteltiin kun jo asuttiin talossa ja sit tietenkin piha.
Ajattelimme vähän aloittamisen jälkeen että antaa niiden rakentaa jotka osaa ja me tienataan sitä rahaa, tulee nopeammin ja varmemmin. Muuten se rakennusaika ei ollut kovin auvoisaa, äitini makasi syöpäsairaana sairaalassa ja kuoli. Ensin illat meni sairaalassa istuessa ja sitten hautajaisia järjestäessä ja myöhemmin perinnön jaossa ym käytännön asioissa.

Meillä ei onneks ollu vielä lapsia kun rakennettiin. sovittiin heti alussa että kun tulee riitaa niin sementtikippo saa jäädä kuivettumaan, peli vihelletään poikki ja asiat selvitetään. Näitä tilanteita ei onneks tullu. Rakentaminen kesti muistaakseni vuoden, en suostunut muuttamaan ennekuin viimeinenkin listanpätkä oli lyöty kiinni. Ulkopuolta rakennettiin ja viimeisteltiin kun jo asuttiin talossa ja sit tietenkin piha.
Ajattelimme vähän aloittamisen jälkeen että antaa niiden rakentaa jotka osaa ja me tienataan sitä rahaa, tulee nopeammin ja varmemmin. Muuten se rakennusaika ei ollut kovin auvoisaa, äitini makasi syöpäsairaana sairaalassa ja kuoli. Ensin illat meni sairaalassa istuessa ja sitten hautajaisia järjestäessä ja myöhemmin perinnön jaossa ym käytännön asioissa.

Olitte viisaita. Äidin sairastuminen ja kuolema siihen päälle vielä, niin varmasti oli tarpeeksi rakentamista ilman hampaat irvessä rakentamista.

Ei talo ilman perhettä ole oikein mikään.

Voi helvetti. Musta ap on kunnon ääliö. Vingutaan että naiset menee sen taakse ettei naiset osaa. Ei osaakkaan, joten oletko yrittänyt auttaa ja opettaa vaimoasi miten hommia tehdään. Vai oletko kuten kaikki pienimunaiset ukot, jotka huutaa kun nainen ei tee. Ai niin eihän sitä siivousta tarvitse opettaa. Ehkä vaimosikin haluaisi raksalla haastavampia hommia kuin joku siivous. Ai niin niitähän sinä et opeta. Oikeasti vaimosi on todella viisas. Toimisin juuri samalla tavalla kaltaisesi ääliön kanssa. Jos älykkyysosamäärä ei riitä muuhun kuin naulan hakkaamiseen ja valittamiseen on parempi että teet molempia mahdollisimman kaukana kotoa.

[QUOTE="pöh";27401796]Voi helvetti. Musta ap on kunnon ääliö. Vingutaan että naiset menee sen taakse ettei naiset osaa. Ei osaakkaan, joten oletko yrittänyt auttaa ja opettaa vaimoasi miten hommia tehdään. Vai oletko kuten kaikki pienimunaiset ukot, jotka huutaa kun nainen ei tee. Ai niin eihän sitä siivousta tarvitse opettaa. Ehkä vaimosikin haluaisi raksalla haastavampia hommia kuin joku siivous. Ai niin niitähän sinä et opeta. Oikeasti vaimosi on todella viisas. Toimisin juuri samalla tavalla kaltaisesi ääliön kanssa. Jos älykkyysosamäärä ei riitä muuhun kuin naulan hakkaamiseen ja valittamiseen on parempi että teet molempia mahdollisimman kaukana kotoa.[/QUOTE]

Mitenkähän tuo boldaamani lause on niin kovin helppo uskoa? :)

Taisi olla jo ensimmäiset teffit kun naiselta kysyin, että mitä hän tekee jos tulee eteen sellainen asia jota hän ei osaa tehdä. A) opettelee sen itse tekemään B) pyytää jotain muuta tekemään. Nainen vastasi a :-).
Jaksan kyllä tehdä talon loppuun ja niin tulen myös tekemäänkin. Kyse oli nyt siitä että jatkanko suhdetta naisen kanssa joka ei ole ollut halukas osallistumaan yhteisen kodin rakentamiseen. Tästä tullaan varmasti käymään jälleen keskustelua lähiaikoina, aika näyttää löytyykö tilanteeseen jokin ratkaisu vai onko ero järkevämpi ratkaisu.

Jos teillä on "suhde", kuten ilmaisit, niin ette taida olla avopari? Kuinka kauan olette olleet yhdessä?
Tulisiko talo vain sinun nimiin vai olisiko yhteinen talo?

Tuo nainen kuullostaa nyt siltä, ettei näe siitä, miksi auttaa sua projetkissa.

[QUOTE="vieras";27401869]Talo ilman perhettä on rakkaudenpesä joka takaa rajattoman pimpansaannin. Nainen alkaa alitajuisesti sisustamaan lastenhuonetta samalla hetkellä kun hän treffien päätteeksi astuu miehen rakentamaan taloon. Siinä ei esileikkejä tarvita vaan tavaraa lohkeaa jo eteisen kynnyksellä.[/QUOTE]

Kaksi ihmistä on perhe. Mutta onhan se nyt vähäsen säälittävää hankkia talo naispyydykseksi... Kuulostaa yksinäiseltä. Sekin kuulostaa yksinäiseltä, että talon takia on valmis vaarantamaan parisuhteensa ja heittämään yhdessä eletyt vuodet hukkaan. Mieluummin mä ainakin asuisin paerheen tai puolison kanssa vuokralla, kuin yksin itserakennetussa treffirysässä.

Voihan talon tilata rakennusfirmalta toimeen, ja muuttaa itse sitten valmiiseen taloon. Jos tuossa on joku rahakysymys ettei rakennuttamisesta halua maksaa niin sopii miettiä onko varaa pitää kokonaista taloa muutenkaan. Säästyy monilta perheriidoilta ja stressiltä.

Yhteistyössä