onko kukaan käynyt AA:ssa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siellä ei tarvi sanoa muuta kuin nimensä ja "olen alkoholisti" omalla vuorollaan. Puhuu sitten kun on valmis. Tai oikeastaan avoimessa kokouksessa ei taida tarvita sanoa sitäkään. Mä kun en ole varsinaisessa AA:ssa käyny, mutta tosiaan, ei tarvi puhua, jos ei koe vielä pystyvänsä.
Se mitä sielä muuten tehdään, riippuu vähän ryhmästä. Joissakin luetaan "päiväkerrallaan-kirjaa alustrukseksi, joissakin jotain muuta tai saattaa olla, että ryhmän jäsenet vbuorotellen tuovat jonkun artikkelin josta keskustellaan. Sekin kuinka vapaata kesksutelu on, riippuu ryhmästä, sekä se, onko puheaika rajoitettu.

Meidän iskä on, monta kertaa, olemattomalla menestyksellä. Se kävi silloin kun viitsi tai huvitti. Oli se sit välillä ihan selvänäkin jonkin aikaa mut ei se sillä pitkäksi aikaa auttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän iskä on, monta kertaa, olemattomalla menestyksellä. Se kävi silloin kun viitsi tai huvitti. Oli se sit välillä ihan selvänäkin jonkin aikaa mut ei se sillä pitkäksi aikaa auttanut.

Toi on AA:n ongelma, kun joukossa on aina niitä, jotka käy viikolla "katumassa" viikonlopun juomista, (kun muuten muija heittäis ulos)eikä edes halua muutosta. Ne häiritsee asiaan vahvemmin sitoutuneita, mutta ei niitä (vaimon pakottamia) voi kieltää tulemasta

suosittelen sydämeni pohjasta, että menet AA-kerhoon, jos "mopo" on karannut käsistä.
Riittää, että menet selvinpäin ja mitään ei tarvitse puhua ennen kuin on siihen itse valmis.
Siellä on kaikki kohtalotovereita.
Isälläni on 30 raitista vuotta AA:n ansiosta.

tosi hienoa, että huomaat itse käyttäväsi liikaa. Minun molemmat vanhemmat ovat jonkin sortin alkoholisteja.
Äitini on käynyt a-klinikalla. Tässä netistä jyväskylän yhteystiedot, heillä näyttää olevan infopuhelinkin.

http://www.a-klinikka.fi/yhteystiedot/kaikki_yht.html#Jyväskylä

äh. ei toi linkki mennytkään oikein.. Mene tonne www.aa.fi ja löydät vasemmasta sivupalkista kohdan "yli 600 suomenkielistä ryhmää". Klikkaa siitä. Pääset sivulle, jolla voi hakea paikkakunnan perusteella ryhmiä.

Vilkaise puhelinluetteloa. Siellä on usein puhelinnumerot, samoin lehdissä. Myös valtakunnalliseen mielenterveyspuhelimeen voi soittaa nimettömänä, ja jos kerrot paikkakunnan, he tietävät kertoa, mistä voit hakea apua. AA-kerhossa voi olla nimettömänä, eikä tarvitse kertoa elämän tarinaansa, riittää että haluaa pysyä raittiina. Idea on siinä, että kun tukee muita, pysyy samalla itsekin raittiina. A.klinikka on kunnan palvelu. Useimmat viinaan hurahtaneet ovat kyllä sitä mieltä, todellinen apua löytyy vain vertaistuella eli aa-kerhosta.

Uusimmat

Yhteistyössä