onko kukaan kokeillut visualisointia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miia"

Vieras
Oon miettinyt että pitäs ryhtyä tekeen visualisointia, mutta en koskaan muista.
Tai oikeastaan olen tehnyt yhdessä asiassa, saa nähdä toteutuuko.
Tässä kerran ajattelin mennessäni virastoon että virkailija joka pyörii aulassa, tulis mun luo heti.
Ja se tuli. Vaikka siellä oli muitakin asiakkaita.
Sitten ajattelin että mun täytyy päästä yhdelle kirjaston koneelle heti.
Kun tulin kirjastoon, yksi ihminen just lähti pois ajattelemaltani koneelta.
Onko kukaan saavuttanut tuloksia visualisoinnilla?
Tuli mieleen toisesta ketjusta.

Kyllä olen, mutta lähinnä kellon ajan kanssa.
Mutta se toimii, olen visualisoimalla voinut tietää monasti kellon ajan ihan minuutilleen oikein. Tosin se pitää tapahtua spontaanisti, pakottamalla ei onnistu.

[QUOTE="heikki";22192931]Kyllä olen, mutta lähinnä kellon ajan kanssa.
Mutta se toimii, olen visualisoimalla voinut tietää monasti kellon ajan ihan minuutilleen oikein. Tosin se pitää tapahtua spontaanisti, pakottamalla ei onnistu.[/QUOTE]

Tarkoitin vähän eri asiaa, siis että ajatellaan joku asia tapahtuvaksi ja sitten se tapahtuu.
Mutta mulla on tuota samaa, koska en ole käyttänyt kelloa, tiedän kellonajan aika tarkkaan ilman mitään kelloja.Siis jopa metsässä jossa ei näy mitään julkisia ajanmerkkejä.

[QUOTE="miia";22193097]Tarkoitin vähän eri asiaa, siis että ajatellaan joku asia tapahtuvaksi ja sitten se tapahtuu.
Mutta mulla on tuota samaa, koska en ole käyttänyt kelloa, tiedän kellonajan aika tarkkaan ilman mitään kelloja.Siis jopa metsässä jossa ei näy mitään julkisia ajanmerkkejä.[/QUOTE]

Mutta sitähän se on tuokin, tahdot jonkun asian tapahtuvaksi, vaikka visualisoimalla kellonajan ja kello on siten tasan tarkkaan niin paljon.

Juu olen yrittänyt. Joskus onnistunut, joskus ei. Kumma kun ajattelee jotaa pahaa tapahtuvaksi niin satavarma että niin tapahtuukin. Pitäisi ajatella positiivisia ajatuksia vissiinkin.

Juu olen yrittänyt. Joskus onnistunut, joskus ei. Kumma kun ajattelee jotaa pahaa tapahtuvaksi niin satavarma että niin tapahtuukin. Pitäisi ajatella positiivisia ajatuksia vissiinkin.

Aivan, osuit asian ytimeen.
Samankaltaisuudet vetävät toisiaan puoleen.
Todellisuus ymmärtää vain asian, ei sen kielteisiä tai positiivisia etuliitteitä.
Jos sulla on kiire töihin ja kokoajan pyörittelet mielessä että "en saa myöhästyä, en saa myöhästyä" Silloin mitä todennäköisemmin myöhästyt, kuin olisit toivonut kokoajan että "kumpa myöhästyisin".
Sen sijaan jos siirrät ajatuksesi laskuista joita et voi maksaa, johonkin positiiviseen niin silloin saat myös positiivisuutta. Se vaatii koko elämän asenteen muutoksen siirtää huomio negatiivisista asioista positiivisiin.
tuossa Reiki-hoito topikissa käsitellään juurikin sitä mistä tuo johtuu. kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1853960-reiki-hoidosta/

[QUOTE="vieras";22193423]Aivan, osuit asian ytimeen.
Samankaltaisuudet vetävät toisiaan puoleen.
Todellisuus ymmärtää vain asian, ei sen kielteisiä tai positiivisia etuliitteitä.
Jos sulla on kiire töihin ja kokoajan pyörittelet mielessä että "en saa myöhästyä, en saa myöhästyä" Silloin mitä todennäköisemmin myöhästyt, kuin olisit toivonut kokoajan että "kumpa myöhästyisin".
Sen sijaan jos siirrät ajatuksesi laskuista joita et voi maksaa, johonkin positiiviseen niin silloin saat myös positiivisuutta. Se vaatii koko elämän asenteen muutoksen siirtää huomio negatiivisista asioista positiivisiin.
tuossa Reiki-hoito topikissa käsitellään juurikin sitä mistä tuo johtuu. kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1853960-reiki-hoidosta/[/QUOTE]

So true!:)

Pitäsköhän nyt visualisoida ja ajatella joku pikku juttu ja katsoa tapahtuuko niin?
Jos ajattelen löytäväni oikein hyvän sienipaikan metsästä vaikkapa..

Mitä jos me kaikki ajateltas nyt että meillä kaikilla olis mukava perjantai ja viikonloppu
ja ajateltas vaan hyvää?

[QUOTE="miia";22193619]Pitäsköhän nyt visualisoida ja ajatella joku pikku juttu ja katsoa tapahtuuko niin?
Jos ajattelen löytäväni oikein hyvän sienipaikan metsästä vaikkapa..

Mitä jos me kaikki ajateltas nyt että meillä kaikilla olis mukava perjantai ja viikonloppu
ja ajateltas vaan hyvää?[/QUOTE]

Erinomainen ajatus !

Eli kun oikein kovasti uskoo johonkin (positiiviseen), niin sitten se tapahtuu?
Haloo?!?!?

Ps. Ihmisellä on sisäinen kello. Jollain se on paljon tarkempi kuin toisilla (ja käy 24 h ajassa, kun yleisesti sisäissä kellossa on lähemmäs 25 h vuorokausi).

[QUOTE="Kata-76";22193790]Eli kun oikein kovasti uskoo johonkin (positiiviseen), niin sitten se tapahtuu?
Haloo?!?!? [/QUOTE]

Yhtälailla kuin negatiiviseenkin uskominen.
Mutta kumpi enemmän henkilön päässä pyörii, kotona odottavat maksamattomat laskut vaiko tien penkereellä kasvava kaunis kukkanen jonka näki työmatkalla?
Luultavasti laskut stressaa koko päivän, kenties koko viikon. Hän ei edes asiaa tiedosta, mutta silti alitajuntaisesti tuo itselleen negatiivisia asioita. Ja tuota tapahtuu useimmilla kokoajan täysin spontaanisti, ellei tietoisesti asiaan vaikuta ja ymmärrä että negatiivisiin asioihin huomion keskittäminen ei tee niitä paremmiksi.
Aivan kuten ylläolevassa esimerkissä, ainut asia mikä toteutuu on myöhästyminen, riippumatta ajatteleeko että "tänään en myöhästy" vaiko "nyt myöhästyn ihan varmasti".
Koska monet asiat vaikuttavat toisiinsa, et voi saada pöydällesi kakkua sitä toivomalla, sen sijaan jos keskität huomiosi positiivisiin asioihin, niin vedät niitä puoleesi. Ja se iloisuus ja positiivisuus tarttuu myös muihinkin, siinä missä negatiivinenkin.
Ja mitä usemapi on positiivinen ja iloinen niin sen parempi se.
Mutta voi käydäkin niin, että mielesi tekee koko päivän Daimia ja puolisosi olisikin ostanut sitä kaupassa käydessään vaikka et asiasta hänelle olisi maininnut. Isommat asiat tapahtuvat viiveellä, mutta jos niiden tapahtumiselle ei ole estettä ne myös tapahtuvat.

Mistä luulet johtuvan että 1% väestöstä tienaa 96% kaikista rahoista mitä tienataan? He tietää miten asiat toimivat.

Muuten nuo maksamattomat laskut oikeasti rassaa alitajunnassa. Olen huomannut. Sitten kun on maksanut, on helpompaa vaikkakin tili tyhjenee..
Eiks kukaan oo lukenut kirjoja missä puhutaan visualisoinnista?
Tavallaan mä tein todeksi toiveeni kerran. Toivoin vauvaa ja ostin jo etukäteen pienen sinisen nutun.
Pari kolme vuotta kun meni, mulla oli poikavauva.
Tietysti siinä välissä piti tavata mies jne..
Viimeks kun olin kaverin luona yötä ja kävin kaupassa, tuli voimakkaasti mieleeni että
pitäiskö ostaa vessapaperia. Ostin. Ja sain kuulla että se oli just tarpeen.

[QUOTE="miia";22194044]Muuten nuo maksamattomat laskut oikeasti rassaa alitajunnassa. Olen huomannut. Sitten kun on maksanut, on helpompaa vaikkakin tili tyhjenee..
Eiks kukaan oo lukenut kirjoja missä puhutaan visualisoinnista?
Tavallaan mä tein todeksi toiveeni kerran. Toivoin vauvaa ja ostin jo etukäteen pienen sinisen nutun.
Pari kolme vuotta kun meni, mulla oli poikavauva.
Tietysti siinä välissä piti tavata mies jne..
Viimeks kun olin kaverin luona yötä ja kävin kaupassa, tuli voimakkaasti mieleeni että
pitäiskö ostaa vessapaperia. Ostin. Ja sain kuulla että se oli just tarpeen.[/QUOTE]

Intuitiota?

Visualisointia sivuaa lukuisat kirjat, muistaakseni Tolle kirjoittaa sen suuntaista kirjoissaan, sitten on myös noita muita mm. Raphael Kellmanin Matrix joka myös perustuu vastaavaan.
Kannattaa lukea hieman laajemmin aihepiiriä, niin saa asiasta paremman kuvan ja siten se helpottaa visualisointia.

Vielä sellasta että mun yks ystävä pystyy mulle soittaessaan vaikuttamaan myrkyttävästi tai
positiivisesti mun mieleen. Se on inhottavaa ja sen mielentila vaikuttaa muhun ja joskus syyttäminen
puhelimessa, silloin tulee ikävä olo.

Mä taidan olla hyvä tässä "visualisoinnissa". En vaan ole koskaan nimittänyt sitä noin, pidän itseäni hyvällä onnella varustettuna. Mä olen saanut kaiken mitä olen toivonut.
Teininä olin kirjoittanut päiväkirjaan millaisen miehen ja perheen haluan ja aikuisena hämmästyin, teksini löydettyäni, kuinka täydellisesti tuo toive oli toteutunut.
Kannattaa toivoa ja mielikuvitella! :D

Mä taidan olla hyvä tässä "visualisoinnissa". En vaan ole koskaan nimittänyt sitä noin, pidän itseäni hyvällä onnella varustettuna. Mä olen saanut kaiken mitä olen toivonut.
Teininä olin kirjoittanut päiväkirjaan millaisen miehen ja perheen haluan ja aikuisena hämmästyin, teksini löydettyäni, kuinka täydellisesti tuo toive oli toteutunut.
Kannattaa toivoa ja mielikuvitella! :D

Olt varmaan ns. vanha sielu

Yhteistyössä