Onko kukaan lähtenyt ihan ok suhteesta sen takia että on rakastunut toiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unhappy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unhappy

Vieras
Itselläni se on nyt harkinnassa? Eli olen kyllä todella ihastunut mieheen joka asuu eri kaupungissa ja jonka tunteista en tiedä,mutta olen aika varma että on ihastunut minuun. Olen avoliitossa ollut 10v mutta tuntuu että olemme enempi kavereita ja kaikki muuten hyvin, hieno talo ja kaikki ja 2 lasta mutta en vaan saa pois mielestä tätä ihastusta. Hän on liian täydellinen minulle.

en lähtisi. voin luvata että vaikka vaihtaisit, jossain vaiheessa ihastuisit taas uudestaan johonkin toiseen ja olisit saman ongelman edessä. se kuuluu jokaiseen parisuhteeseen että on tunteita jossain vaiheessa jotain muuta kohtaan, mutta kannattaa mielummin suunnata se energia vanhan suhteen parantamiseen kuin uuden aloittamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
en lähtisi. voin luvata että vaikka vaihtaisit, jossain vaiheessa ihastuisit taas uudestaan johonkin toiseen ja olisit saman ongelman edessä. se kuuluu jokaiseen parisuhteeseen että on tunteita jossain vaiheessa jotain muuta kohtaan, mutta kannattaa mielummin suunnata se energia vanhan suhteen parantamiseen kuin uuden aloittamiseen.

peesi. mitäs sitten jos uusi suhde ei kestä.kaikilla on paha mieli.melkoinen riski.

en ole mieheni kanssa tuntenut näin, hän on ulkoisesti täydellinen minulle, ja meillä on henkinen yhteys. Siis emme ole sängyssä oleet.
En vain pysty päästämään irti hänestä. Miksi sitten haikailen aina jostain muusta..ja tulen onnettomaksi.

Ota nyt ainakin ensin selvää toisen osapuolen tunteista..Joskus se "täydellisyys" haihtuu melko pian alun jälkeen, kun arki tulee esiin..ja ei olekaan enää kiellettyä ja riipivää ja ihanaa kaipuuta

Ei kannata. Muistan kun itse ihastuin tosi paljon hääkesän alussa yhteen työn kautta tulleeseen sinkkumieheen. Se flirttaili tosi paljon ja oli mielessäni tosi paljon. Aloin jo miettiä, että mitä hittoa menenkö naimisiin vai mitä pitäis tehdä??? Onneksi tulin järkiini, menin naimisiin ja olen suht onnellinen tänäkin päivänä. Eikä ole kaduttanut yhtään. Se vaan unohtui pikkuhiljaa, kun ei nähty enää työn kauttakaan kovin usein.
Jokainen ihminen ihastuu useita kertoja elämänsä aikana, kuten mullekin on käynyt sen jälkeekin, mutta mitään sopimatonta en kuitenkaan ole mennyt tekemään.
Joten älä lähde.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Ota nyt ainakin ensin selvää toisen osapuolen tunteista..Joskus se "täydellisyys" haihtuu melko pian alun jälkeen, kun arki tulee esiin..ja ei olekaan enää kiellettyä ja riipivää ja ihanaa kaipuuta

oikein!!! Se salainen suhde ja kaipaus tekee siitä niin ihanaa!! Onko uusi mies valmis ottamaan koko paketin, kaksi lasta myös??? Usein ei ole.

Olen meinaan pettänyt ennen lapsia miestäni ja silloin tapasin myös toisen miehen joka oli sielunkumppani,mutta en vain uskaltanut silloin lähteä ja sitten tulin nyk. miehelle raskaaksi.
nämä miehet ovat olleet päinvastaisia omaan mieheeni, sosiaalisia ja tykkäävät matkustelusta ja samoista asioista kuin minä ja komeita. Oma mieheni tav. mies, ei komea, ei viihdy juhlissa, joudun menemään yksin ja ei tykkää matkustella, joudun yksin senkin tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja unhappy..:
Olen meinaan pettänyt ennen lapsia miestäni ja silloin tapasin myös toisen miehen joka oli sielunkumppani,mutta en vain uskaltanut silloin lähteä ja sitten tulin nyk. miehelle raskaaksi.
nämä miehet ovat olleet päinvastaisia omaan mieheeni, sosiaalisia ja tykkäävät matkustelusta ja samoista asioista kuin minä ja komeita. Oma mieheni tav. mies, ei komea, ei viihdy juhlissa, joudun menemään yksin ja ei tykkää matkustella, joudun yksin senkin tekemään.

No nyt alkaa kupletin juoni selvitä. Eli lyhyesti sanottuna: vietät koko elämäsi komeilta miehiltä huomiota kerjäten, mutta ikinä et saa miestäsi jätettyä, koska olet kaiken lisäksi vielä pelkurikin. Kaikki sympatiani ovat sen "tavallisen näköisen ja epäsosiaalisen" miehen puolella.

Olen lähteny, oli karmee virheliike. Uusi kohde oli tietyissä tärkeissä kohdissa vastakkainen vanhan kanssa, eli vastasi päällisin puolin just niihin kohtiin, joissa olin jäänyt nälkäiseksi. Oli sitten hiukan turhankin vastakkainen, eli samalla menetin kaikki ne vanhan hyvät puolet, joita uudesta ei ollutkaan kompensoimaan. Olin vaan liian nälissäni tajutakseni.

Ei mennyt kauaa, kun ymmärsin, ettei uusi mies itse asiassa parin hyvän piirteensä lisäksi ollut ollenkaan oikea mies minulle (jos kenellekään: oli mm. äitinsä puudeli ja tunnevammainen). Olin vain ollut niin uhkapeluri, etten tajunnut yhtään mitään. Näin vain sen, mitä halusin nähdä.

Alkuperäinen kirjoittaja unhappy..:

No jos nin on ja olet noin onneton suhteessasi, silloin kannattaa lähteä keskustelemaan erosta miehesi kanssa..keskustelemaan ylipäänsä...mut ei missään tapauksessa ensimmäisenä uutta epävarmaa suhdetta kuvioihin! Jos eroat, ole vähän aikaa iteksesi ja anna lapsillekin aikaa sopeutua.

Olen. Oli virhe.
Se kenen matkaan lähdin, oli ihana ja olin tosi rakastunut. Mutta se meni nopeasti ohi, ja jätin hänet vuoden seurustelun jälkeen. Oli hirveä ikävä exää jossain vaiheessa. Yhteen ei koskaan palattu. Mutta nyt olen löytänyt vähintäänkin yhtä hyvän. Joten siinä mielessä se sitten kannatti, että pääsin tähän missä nyt olen. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja unhappy:
Miksi näin teen ja miksi en voi jättää miestäni tai olla tyytyväinen häneen? Miksi ihastun niihin sosiaalisiin ja komeisiin miehiin?

Oikea kysymys kuuluisi: miksi sinun pitää olla miehen kanssa, jota et kunnoita?

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Miksi näin teen ja miksi en voi jättää miestäni tai olla tyytyväinen häneen? Miksi ihastun niihin sosiaalisiin ja komeisiin miehiin?

Oikea kysymys kuuluisi: miksi sinun pitää olla miehen kanssa, jota et kunnoita?

niinpä. sääliksi käy kyllä ap:n miestä kun vaimo noin vähän arvostaa.

tapasimme netissä nyk. mieheni kanssa ja sitten paljon laitettiin s-postia jne. ja puhelimessa juteltiin ja sitten vasta tavattiin, eli olin ihastunut häneen ennen kuin tapasimme ja myös toisinpäin. Mies ei ollutkaan sitten niin ihana kuin luulin mutta olin kiltti enkä uskaltanut sanoa silloin että ei tule mitään ja siis ihastuin hänen luonteeseen,mutta aina kun olemme jossain "julkisesti" niin välillä hävettää mies.

Alkuperäinen kirjoittaja niin en varmaan kunnioita tai arvosta tarpeeksi:
tapasimme netissä nyk. mieheni kanssa ja sitten paljon laitettiin s-postia jne. ja puhelimessa juteltiin ja sitten vasta tavattiin, eli olin ihastunut häneen ennen kuin tapasimme ja myös toisinpäin. Mies ei ollutkaan sitten niin ihana kuin luulin mutta olin kiltti enkä uskaltanut sanoa silloin että ei tule mitään ja siis ihastuin hänen luonteeseen,mutta aina kun olemme jossain "julkisesti" niin välillä hävettää mies.

ihanko oikeesti näin tyhmiä ihmisiä löytyy? tee miehellesi palvelus ja jätä hänet. ansaitsee varmasti paremman naisen kuin mitä sinä olet.

Alkuperäinen kirjoittaja eka vastaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja niin en varmaan kunnioita tai arvosta tarpeeksi:

ihanko oikeesti näin tyhmiä ihmisiä löytyy? tee miehellesi palvelus ja jätä hänet. ansaitsee varmasti paremman naisen kuin mitä sinä olet.

Kyllä tyhmänkin tarttee saada yrittää. Aika vihamielinen neuvo, ottaen huomioon, että on lapsiakin.

Kunnioituksenpuute kuulostaa todelta kyllä. Mutta eikös sitä voi hoitaa, ja opetella kunnioittamaan. Nykymaailmassa niin harva oikeasti kunnioittaa ketään.

Itselläni se on nyt harkinnassa? Eli olen kyllä todella ihastunut mieheen joka asuu eri kaupungissa ja jonka tunteista en tiedä,mutta olen aika varma että on ihastunut minuun. Olen avoliitossa ollut 10v mutta tuntuu että olemme enempi kavereita ja kaikki muuten hyvin, hieno talo ja kaikki ja 2 lasta mutta en vaan saa pois mielestä tätä ihastusta. Hän on liian täydellinen minulle.

Vaikea sanoa kannattaako sinun erota vai ei. Ehkä, ellet rakasta miestäsi ja jos se on enemmänkin kaverisuhde ja jos sinusta tuntuu, että hukkaat elämäsi onnettomassa liitossa. Pitkässä parisuhteessa on viileämpia ja kuumempia aikoja - monenlaista vaihtelua - ylä- ja alamäkeä. Eron jälkeen ollisit vapaa ihastumaan ja tekemään mitä tahdot. Missään tapauksessa ei kuitenkaan kannata erota uuteen mieheen ihastumisen takia. Uudesta suhteesta ja sen onnistumisesta ei voi sanoa etukäteen yhtään mitään. Oma vaimoni, jonka kanssa olimme olleet yhdessä yli 20v., lähti suuren rakkauden, "sielunkumppanin" matkaan ylläpidettyään salasuhdetta vuoden ajan; hylkäsi minut ja neljä lasta riipivässä avioerossa. No tuota suurta rakkautta kesti sitten pari vuotta, kunnes tunteet viilenivät, suhde päättyi ja ex-vaimosta tuli kiertopalkinto. Hän ei ole eron jälkeen ollut tyytyväinen yhteenkään mieheen ja on jälkeenpäin kertonut, että olen miehistä paras. Yhteen ei kuitenkaan koskaan pystytty palaamaan, koska ero oli niin rankka ja koska en missään tapauksessa alkaisi enää sellaiseen suhteeseen, jossa olen alistettu kynnysmatto.

en ole mieheni kanssa tuntenut näin, hän on ulkoisesti täydellinen minulle, ja meillä on henkinen yhteys. Siis emme ole sängyssä oleet.
En vain pysty päästämään irti hänestä. Miksi sitten haikailen aina jostain muusta..ja tulen onnettomaksi.

Sä teet miten sun sydän sanoo. Jos tuntuu, et on lähdettävä niin sitten lähdet. Se voi olla elämäsi huonoin ratkaisu tai sitten elämäsi paras. Joskus vaan kaikki ei mene niin ruusuisesti, joskus taas menee. Eli ennemminkin kysyisin, oletko valmis ottamaan sen riskin, että tuota päätöstä kadut. Jos jäät, kadutko sitä päätöstä. Ei tuohon oikeastaan voi vastata kukaan muu kuin sinä itse.
Vaikka suhde olisi kuinka toimiva, mutta et ole onnellinen, eikö kannattaisi se riski ottaa että voisit löytää jotain muuta jostain muualta. Voihan olla, ettei nykyisen ihastuksesi kanssa mitään tulekaan. Mutta sehän voi olla vain suunta jonnekin muualle.

Vaikea ratkaisu. Tee niinkuin sydän sanoo.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Sä teet miten sun sydän sanoo. Jos tuntuu, et on lähdettävä niin sitten lähdet. Se voi olla elämäsi huonoin ratkaisu tai sitten elämäsi paras. Joskus vaan kaikki ei mene niin ruusuisesti, joskus taas menee. Eli ennemminkin kysyisin, oletko valmis ottamaan sen riskin, että tuota päätöstä kadut. Jos jäät, kadutko sitä päätöstä. Ei tuohon oikeastaan voi vastata kukaan muu kuin sinä itse.
Vaikka suhde olisi kuinka toimiva, mutta et ole onnellinen, eikö kannattaisi se riski ottaa että voisit löytää jotain muuta jostain muualta. Voihan olla, ettei nykyisen ihastuksesi kanssa mitään tulekaan. Mutta sehän voi olla vain suunta jonnekin muualle.

Vaikea ratkaisu. Tee niinkuin sydän sanoo.

No kuulostaa hiukan kyllä ohjeilta pokeripöytään. Mun mielestä tämmöinen mitä mä haluun ja miltä musta tuntuu -itsetutkiskelu ei oikeen ole riittävä kuvaus tilanteessa, jossa tosiaan on lapsiakin mukana. Eikä taipumus toistuviin ihastumisiin riitä semmoisen onnettomuuden perusteluksi, miksi pitäisi lähteä ja hajottaa koti. Ensin pitää onnettomuutensa syitä tutkailla ihan toisella tasolla kuin mitämähaluun. Muuten on tehnyt väärin lapsiaan kohtaan. Kyllä se vaan niin on, että aivan liian helposti ihmiset ovat eroamassa.

Jan, riipaiseva kuvaus muuten.