Onko kukaan saanu synnyttää alakautta kahden sektion jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
No joo, tiedän että elättelen turhia toiveita mutta mua niin kovaa pelottaa tuleva sektio. Oon vasta aivan alkuraskaudes mutta toi pelko täyttää nyt jo ajatukset. Edellisen sektion jälkeen lääkäri kyllä hyvin selvästi sanoi että enää yksi raskaus ja synnytys sektiolla. Mutta silti tulee mieleen että jos kuitenkin jotenkin vaan voiskin synnyttää alakautta...

Jos edellisellä kerralla kohtu on jo todettu niin ohueksi että se kestää enää yhden raskauden, niin tuskin saat lupaa synnyttää alakautta. Supistukset ovat kuitenkin iso rasitus kohdulle.

Minulle TAYSissa sanottiin, että kahden sektion jälkeen voidaan harkita alatiesynnytystä jos äiti välttämättä haluaa. Mutta siihen ei tietenkään ryhdytä jos on pieninkin epäilys siitä että se vaarantaa äidin tai lapsen hengen.

[QUOTE="Saimi";23210578]Mulla tulossa kolmas sektio ja musta on etuoikeus kun ei tarvii punkea alakautta =/[/QUOTE]

Minä olen kokenut sektion ja alatiesynnytyksen ja ehdottomasti haluan synnyttää seuraavan alakautta jos vain mahdollista.

Tiesinhän mä ettei oo mitään toivoa. Edellisen sektion jälkeen vaan kivut oli yhtä helvettiä. Mutta pakkohan se on vaan taas kestää. Ja mieluummin tietty kivut kuin kuolema tai että vauvalle sattuis jotain. Mutta silti pelottaa...

Mä muistan lukeneeni jostain amerikkalaisesta naisesta, joka näin teki. Periaatteessahan se on vain sääntö, joka on tehty mistä lie syystä. Periaatteessa pitäisi voida yksilökohtaisesti arvioida mihin kuntoon edellinen raskaus ja sektio on jättänyt sektioarven kohdan, ts. onko se liian ohut kestämään raskautta ja supisteluja. Käytännössä joka ikinen leikkaus vähentää kohdun lujuutta kohdassa, jossa arpi on. Oliko tuo lääkäri, joka sanoi, että enää yksi raskaus ja sektio siis sinut leikannut lääkäri? Koska jos oli, niin uskon, että hän nimenomaan tarkoitti, että kohtu ei enää kestä enempää. Mikä tarkoittaa sitä, että ei voi luottaa siihenkään, että se kestäisi synnytyksen mukanaan tuomaa rasitetta kohdulle.

Mäkin oon ekan synnyttäny alakautta ja kivut oli ihan siedettävät sekä synnytyksessä että sen jälkeen. Eka sektiokaan ei kovin paha ollut mutta se toinen oli sitten senkin edestä.

Oli leikannut lääkäri joka ton sanoi, piti myös olla 1,5v väliä ennen seuraavaa raskautta. Lisäksi sektiossa kohtu repes muutaman sentin kun ei vauvaa meinattu saada sitäkään kautta ulos.

Oli leikannut lääkäri joka ton sanoi, piti myös olla 1,5v väliä ennen seuraavaa raskautta. Lisäksi sektiossa kohtu repes muutaman sentin kun ei vauvaa meinattu saada sitäkään kautta ulos.

Ikävä kyllä olen ihan varma, että kukaan lääkäri ei uskalla sinulle alatiesynnytystä luvata. Kohdun repeämä sektion aikana on ihan absoluuttinen aihe sektiosynnytykselle. Itsellä ensimmäinen sektio siis hätäsektio, jossa kohtuhaava pääsi repeämään, ja lääkäri sanoi, että missään nimessä ei enää alakautta.

Yhteistyössä