onko kukaan saanut punkista sairautta itselleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja punkkeja pelkäävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En minä, mutta kuopus on sairastanut borrelioosin 1,5 -vuotiaana. Poikaa hoidettiin antibiooteilla. Parani täysin eikä ole jäänyt mitään kipuja tai muutakaan. Hoitopaikka oli vantaalainen yksityinen lääkäriasema. Lääkärin nimeä en mainitse, vaikka hoito olikin kaikin puolin erinomaista.

Sukulaismies sai puutiaisaivokuumeen ja menetti kuulonsa. Ei muita pysyviä vauroita tai kipuja, ainakaan tietääkseni. Vanhempi mies.

Lapseni koululta oli löytynyt punkki pari viikkoa sitten, mutta ei asian johdosta mitään tiedotusta tai hysteriaa ole levitetty.

Miten te olette selvinneet punkin aiheuttamasta sairaudesta?
Punkin sairauteen on kuollut nuori 19v tyttö suomessa kuopiossa ja lääkärit eivät hoitaneet häntä ollenkaan.
kaikki lääkärit eivät tunnista punkin puremaa.
todella vaarallinen tauti on kyseessä ja te ette usko asiaa.

Kyllä alkaa tilanne teillä muuttua,kun itse saatte punkin aiheuttaman sairauden loppuelämäksenne itsellenne.

Ettekö tajua,kuinka vaarallinen punkin aiheuttama sairaus on?
Ette ennen kun itse saatte sen itsellenne.

Täällä on kuollut monta ihmistä punkin aiheuttamaan sairauteen,joten vakavasta asiasta on kyse ja lääkekuuri ei kaikilla auta ollenkaan,koska tauti menee joka elimeen ihmisen sisällä ja aiheuttaa sitten muita vaivoja kunnes ihminen kuolee.

Mistä sitten punkki saa borrelioosin,rotilta ja rottia on täällä kaupungeissa valtavasti.

Miten te joilla on punkin aiheuttama sairaus olette selvinneet,auttaako lääkkeet teillä kipuun?

Itse olen menettänyt näköni ja liikuntakykyni ja olen sentään vasta 30-vuotias,mutta jo eläkkeellä,sain raskaana ollessani nyt keväällä borrelioosin ja vauvaani ei voida tutkia ennen kun ensi vuonna,että onko hänellä borrelioosi tullut minulta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten te joilla on punkin aiheuttama sairaus olette selvinneet,auttaako lääkkeet teillä kipuun?
Mun kuopukselle aloitettiin antibioottihoito viikon sisällä punkin puremasta eikä hänelle jäänyt borrelioosista mitään jälkiseuraamuksia kuten kipuja tms.

PS:lle: Punkki on todella vaarallinen, mutta hysteriaan ei aihetta. Olen sairastunut myöhäisvaiheen borrelioosiin, ja iänikuiset muistot jäivät, mutta onneksi eivät ole niin vakavia, ettei pärjäisi. Vaatetus paras estolääke, ja punkkialueella liikkumisen jälkeen tulee tarkistaa, ettei punkkia ole ihossa kiinni. Oireiden ilmaantuessa välittömästi lääkäriin, alkuvaiheessa vielä helposti hoidettavissa.

Punkin aiheuttamat kipu oireet ovat todella kamalia,että ei kannata millään tavalla väheksyä asiaa,todella on vaarallisesta sairaudesta kyse,jos onnistuu punkista itselleen saamaan sairauden.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ettekö tajua,kuinka vaarallinen punkin aiheuttama sairaus on?
Ette ennen kun itse saatte sen itsellenne.

Täällä on kuollut monta ihmistä punkin aiheuttamaan sairauteen,joten vakavasta asiasta on kyse ja lääkekuuri ei kaikilla auta ollenkaan,koska tauti menee joka elimeen ihmisen sisällä ja aiheuttaa sitten muita vaivoja kunnes ihminen kuolee.

Mistä sitten punkki saa borrelioosin,rotilta ja rottia on täällä kaupungeissa valtavasti.

Itse olen menettänyt näköni ja liikuntakykyni ja olen sentään vasta 30-vuotias,mutta jo eläkkeellä,sain raskaana ollessani nyt keväällä borrelioosin ja vauvaani ei voida tutkia ennen kun ensi vuonna,että onko hänellä borrelioosi tullut minulta.

Katsopas, gitte on taas palannut palstalle! Aivan sama jankkaaminen ja samat jutut. Viimeksi gitte sun borrelioosi tartunta oli tapahtunut kuitenkin jo pari vuotta sitten ja kuumeilit tuolla yli 35v ketjussa... ja nyt oletkin 30v ja vauvakin jo...

Yhteistyössä