Onko kukaan selvinnyt tällaisesta? (parisuhdeasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Esteri Epätoivo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Esteri Epätoivo

Vieras
Mies vain menee ja menee. Minä hoidan kaiken, kodin, perheen, molempien laskut. Liekö masentunut tuo mies, ei puhu mistään, tällä hetkellä viina vie vaikka väittääkin ettei alkoholi ole ongelma jos ei reissussa mene viikkoja. Minun mielestäni 3 kertaa viikossa on ongelma, kun kyse ei tosiaan ole mistään saunakaljottelusta.
Masentunut alan olla minäkin, tuntuu että olen vankina omassa kodissani kun en lapsiltä pääse mihinkään.
Onko kukaan siis saanut tilannetta kääntymään hyväksi tästä, vai onko yhetinen elämä auttamattomasti ohi?

:hug: Miksi ette vielä onnistuisi, kun saatte vaan asioita puhuttua ja selvitettyä. Puhumatta ne ei siitä miksikään muutu. Ilmaiset miehelle mikä mättää, mutta muista myös kuunnella häntä. Voimia!!

Jotenkin sun pitäs saada se mies pysähtymään ja kuuntelemaan sua. Sitten tiedät onko suhde ohi vai ei. Mikähän sitä miestä sitten vaivaa? Sekin pitäisi saada puserrettua ulos... Vaikee tilanne. Voi olla masentunut, toinen nainen, haluaa erota, alkoholisti...

no..muistan kyllä omasta lapsuudesta juopottelevan iskän...juopottelee vieläkin, ja väittää ettei ole ongelma, vaikka juominen on lähes päivittäistä. Ja sääliksi käy mutsia joka ei vaan ole uskaltanut lähtä. Yrittänyt kerran mutta palasi kotiin kun siitä tarpeeks kauan väännettiin. (se katala häipyi ja meinasi jättää lapsensa juoponisän kanssa. :P ah miten monet kerrat ne on tapellukaan suureen ääneen että jos se ero nyt tulisi niin kumpikaan ei lapsia suostu pitämään. Ja rohkeasti ovat sentään 5 lasta tehneet)

Tämän sekavan sepustuksen pointtina on siis:
Mieti asiaa myös lastesi kannalta. Itse joutunut katselemaan tuollaista vanhempien parisuhdepaskaa koko lapsuuden, ja se on jättänyt kyllä jälkensä. (masennuksena ja paniikkihäiriönä) Jos haluat masentuneen miehen lisäksi myös masentuneita lapsia niin jatka ihmeessä...

Voimia päätökseesi, mitä ikinä päätätkin tehdä!

Mies on tosi huono puhumaan, vetää huumoriksi vakavankin keskustelun, ja kun huumori loppuu niin vetäytyy tilanteesta pois. Toisin sanoen siis välttelee koko keskustelua. Työtön nyt laman myötä... ja miten määritellään alkoholisti? Naisia ei ole, poikaporukassa menevät pitkin metsiä... Tuntuu olevan enemmänkin pakko olla liikkeessä, kavereiden kanssa ja tähän liittyy tuo alkoholi. Ei koskaan juo esim.kahta päivää putkeen (saati useampaa) mutta kotona yhteisen ajan viettäminen tuntuu olevan ylitsepääsemätön suoritus.

Siis miten joku voi sallia miestensä tehdä tuollaista! En ikinä kattelis sellasta miestä joka ryypiskelee monta kertaa viikossa eikä osallistu kodin- tai lastenhoitoon. Ansaitset parempaa! Omasta mielestäni ryypiskely ei kuulu lapsiperheeseen, ainakaan viikottain.

Siis mistä te löydätte näitä miehiä? Baarista vai? Oma mies juo korkeintaan 3 kertaa vuodessa ja kodin- ja lastenhoito jaetaan kyllä ihan tasan. Ei miehellä ole sen enempää oikeutta pitää vapaa-aikaa ilman lapsia kun sinullakaan. Tehkää joku sopimus milloin mies hoitaa lapset ja anna miehelle vaikka joku oma tehtävä kodinhoidossa (esim. tiskaus tai imurointi) sillein että te molemmat teette yhtä paljon.

Sen olen myös päättänyt että kun itse olen lasten kanssa kotona ekat vuodet saa isä jäädä hoitovapaalle kun lapset isompia. Ja silloin minä menen töihin, koska onhan minun palkkani melkeen tuplasti isompi kun miehen. Tasavertaisuutta!

Yhteistyössä