Onko kukaan tehnyt näin, isä jääkiin isyyslomalle( vanhempainlomalle)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli kun vauva syntynyt äiti menee töihin lapsen ollessa muutaman kuukauden ja isä jääkin lapsen kanssa kotiin, kunnes alkaa sitten hoitovapaa niin äiti jää lapsn kanssa ja isä palaa töihinsä. Onko tämä edes mahdollista? :)
Isä olisi kotona siis sen ehkä n.6 kuukautta. Saako isä silloin samalla tavalla vanhempainrahan ( esim viimeisen 6 kuukauden tulojen perusteella) kuin äitillekkin sitä maksetaan ?

:)

Ei ole meillä tehty noin, mutta on ihan mahdollista isän jäädä hoitamaan vanhempainrahakaudella. Kumpi vaan voi sitten pitää hoitovapaata sen jälkeen ja siitäkin voi osan/kokonaan pitää isä, minimikausi on kuitenkin määrätty, mikä vähintään pitää olla hoitovapaalla.

Kyllähän se mahdollista on ja joskus jostain lehdestä lukenutkin, kun joku perhe tehnyt noin. Itse olen niin itsekäs, että tahtoisin ehdottomasti itse pitää kaikki lomat. Tosin meillä ei asiasta ole tarvinnut edes keskustella, mies ei haluaisi jäädä kotiin tuollaiseksi aikaa ja taloudellisesti on pakkokin miehen käydä töissä.

Kakkosen hoitovapaan alkaessa tosin mies jäi 8kk pituiselle sairaslomalle, koska hänellä todettiin syöpä. Eli silloin olimme koko perhe kotona 8kk ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja rv36:
Kyllähän se mahdollista on ja joskus jostain lehdestä lukenutkin, kun joku perhe tehnyt noin. Itse olen niin itsekäs, että tahtoisin ehdottomasti itse pitää kaikki lomat. Tosin meillä ei asiasta ole tarvinnut edes keskustella, mies ei haluaisi jäädä kotiin tuollaiseksi aikaa ja taloudellisesti on pakkokin miehen käydä töissä.

Kakkosen hoitovapaan alkaessa tosin mies jäi 8kk pituiselle sairaslomalle, koska hänellä todettiin syöpä. Eli silloin olimme koko perhe kotona 8kk ajan.

:hug: Miten hän voi nyt?

Yhteistyössä