Onko kukaan tullut raskaaksi jos vain 1...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toimiva munanjohdin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toimiva munanjohdin

Vieras
Tuokaa toivoa toivottomalle=)
Onko tällä palstalla ketään kuka olisi tullut raskaaksi vaikka ei ole kuin yksi toimiva tuuba? Joko se on tukossa tai poistettu....

Ihan yhtä lailla voi tulla raskaaksi. Jos tukossa, tärppiä ei ole joka kuukausi, mutta jos poistettu, jäljelle jäänyt paikkaa tilanteen eli normaalisti joka kuukausi ovuloi.

Olen tullut vaikka on vain yksi tuuba ja ovulaatio ehkä neljä kertaa vuodessa. Täytyy sanoa, että hiukan yllätti, kun olin jo ikään kuin sopeutunut lapsettomaan elämään.

Mulla ei ole tuubissa varsinaista vikaa vaan toisessa munasarjassa. Onneksi yksikin toimiva riittää, tosin hedelmöittyminen käsittääkseni on silloin mahdollista vain joka toinen kuukausi. Mutta näin myös siis minulla ja nyt raskausviikkoja takana 27. Yrittämistä vaan kehiin!!

Multa on leikattu dermoidikystä nuoruudessa ja silloin sanoi lääkäri, että kiinnikkeitä oli molemmissa munajohtimissa. Vasen on ilmeisesti kokonaan tukossa, mutta kolmatta nyt odotan ja joka kerralla olen tullut helposti raskaaksi. Tässä raskaudessa tiedän, että hedelmöittynyt munasolu irtosi oikealta puolelta.

Tulin raskaaksi yhdellä, aivan yllättäen, koska olin luopunut koko ajatuksesta. 5 vuotta aktiivista seksielämää ilman ehkäisyä takana....

Munasolu voi irrota kummalta puolelta tahansa, ei suinkaan joka toinen kuukausi vas ja joka toinen oik. Ovulaatio tapahtuu silti joka kuukausi tietenkin (jos ei siis mitään ovulaatiohäiriötä), mutta kummalta puolelta munasolu irtoaa vaikuttaa asiaan.

Mutta raskaaksi tuleminen on siis mahdollista,.,.,.itselläni kun sitä vähiten odotin

Mulla poistettiin toinen tuuba kohdunulkoisen vuoksi, käskettiin odottamaan yhdet kuukautiset, ennen uutta yritystä. Odotettiin ja heti seuraavalla kierrolla tärppäsi. Yllätyin itsekin :)

Minulla toinen tuuba tukossa, joten oletin että raskautumisessa menee tovi vaikka lääkäri vakuuttelikin, että ihan yhtä hyvin onnistuu. Lopetin pillerit ja samantien "tärppäsi" =) Joten ei ainakaan yksistään paljoa hankaloita, tai sitten meillä kävi erinomainen tuuri.

Minulta poistettu toinen tuuba kohdunulkoisenraskauden takia . Heinäkuussa-08 alkoi yritykset vaavi mielessä ja plussa testi oli nyt tammikuussa, joten kyllä onnistuu yhdelläkin tuuballa=D.

Yhteistyössä