Onko lähihoitajat älykkäitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia?

Vieras
Kaverini kanssa juteltiin vähän aika sitten hoitoalan ihmisistä, tuli vähän kinaa, että ovatko lähihoitajat älykkäitä vai ei.

Onko kokemusta, että ovatko lähihoitajat älykkäitä vai ei?

Äly - kyky selvittää ajattelun avulla asioiden olennaiset piirteet ja yhteydet, käsitys-, oivallus-, ajattelukyky, älykkyys, ymmärrys, intelligenssi, järki.

Kyllä, tutkinnonsuorittaneita voidaan pitää älykkäinä.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Ne on soveltavuuskokeet, eli sovellutko alalle. Valitettavasti tuntuu, että mitä enemmän omaat psyykkisiä sairauksia, sen paremmin sovellut!

terveisin lähihoitaja

[QUOTE="vieras";26121832]Äly - kyky selvittää ajattelun avulla asioiden olennaiset piirteet ja yhteydet, käsitys-, oivallus-, ajattelukyky, älykkyys, ymmärrys, intelligenssi, järki.

Kyllä, tutkinnonsuorittaneita voidaan pitää älykkäinä.[/b}[/QUOTE]

Ei voida.

enpä tunne vähä-älysiä lähihoitajia. Ja meillä töissä näitä paljon, siis lähihoitajia, luulis että ois tullu pari tollukkaa vastaan mut eipä oo. Tai sitte pomon seula on helvetin hyvä :D

Saako kysyä, että oletko töissä akuutilla puolella vai missä?

Ehkä esim. mielenterveyspuolelle hakeutuu töihin erilaisen luonteisia lähihoitajaihmisiä kun vaikka sitten vanhainkotipuolelle.

En tiedä. Äitini on lähihoitaja ja sivistynyt, älykkääseen ajatteluun kykenevä ihminen, mutta en tee sen pohjalta yleistyksiä kokonaisesta ammattikunnasta. Ei ollut ilmeisesti kovin älykäs keskustelu teillä kaverin kanssa.

itse sanon että ei todellakaan! Olen koulussa töissä (en opetus tehtävissä,mutta kokreettisesti jokapäiväisessä toiminassa mukana) jossa opiskellaan lähihoitajiksi ja todella toopeja ovat!! Pelottaa ajatellla että HE hoitvat meitä ja lapsiamme vielä!!

tunnen yhden ihan pirun älykkään, mutta eipä se niitä hommia sitten kestä tehdä. ja mielenterveyshän tuolla on se syy, miksi tuommoisiin hommiin on edes lähtenyt. lahjoja olisi ollut muuhun, muttei pysty niitä käyttämään.

hmm...

Tietääkseni sinne lähihoitajakouluun on pääsykokeet, joten ei sinne ihan daijut pääse.

Niin on, mutta jostain syystä sinne todellakin pääsee ne daijuimmatkin tyypit. :D
Esimerkiksi silloin kun mä aloitin lähihoitajaksi opiskelun niin yksi meidän luokkalainen aloitti koulun viikon myöhässä, koska oli sen viikon vielä suljetulla.
Lisäksi meidän luokasta kuusi oli tai oli ollut laitoksessa, useampi käytti huumeita ja muut muuten vain ryyppäsi.
Itse asiassa luokassamme oli muutama fiksu ja muutama tosi hiljainen joista ei oikein ottanut selvää, mutta muuten täysin sekavaa porukkaa. :D

Joka ammatista löytyy varmasti sekä älykkäitä, että vähemmän älykkäitä. Mutta jos nyt verrataan vaikka lähihoitajaa ja matematiikan professoria niin jotenkin uskon, että jälkimmäisestä ryhmästä löytyy suurempi prosenttiosuus älykkäitä.

Alkuperäinen kirjoittaja riippuu vähän;26121847:
Saako kysyä, että oletko töissä akuutilla puolella vai missä?

Ehkä esim. mielenterveyspuolelle hakeutuu töihin erilaisen luonteisia lähihoitajaihmisiä kun vaikka sitten vanhainkotipuolelle.

Ei sovi kysyä ko en taho lissää tunnistuksia täällä. Mut sanottaan että ne mitä hoivaan on ennen kaikkea mielenterveyspotilaita. Jollain tasolla....

[QUOTE="vieras";26121869]Joka ammatista löytyy varmasti sekä älykkäitä, että vähemmän älykkäitä. Mutta jos nyt verrataan vaikka lähihoitajaa ja matematiikan professoria niin jotenkin uskon, että jälkimmäisestä ryhmästä löytyy suurempi prosenttiosuus älykkäitä.[/QUOTE]

Minä en sentään vertaisi professoreihin... Sairaanhoitajat olisivat parempi vertailukohde. Väitän että älykkäimmät lähihoitajat opiskelevat sairaanhoitajiksi, että saavat järkevämpää palkkaa.

Riippuu varmaan siitä, keneltä kysytään. Työpaikoilla, joilla olen ollut, olen törmäillyt ja vaikutelma on ollut, etteivät ole mun teekuppi. Mutta ei se pelkkään älyyn liity, vaan ehkä mihin sitä haluaa käyttää...

Yhteistyössä