Onko lapsenlapset isovanhemmille yhtä tärkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
Mä luulin ja halusin että oisivat.. mutta taas ottaa päähän, ja tämä toinen kun ei ole edes vielä syntynyt :headwall: ja tuntuu siltä että toivovat ettei syntyiskään.. esikoista sanovat ykköseksi, minä sanon takasin että kohta meillä on kaksi ykköstä, vastaus on että "niinkö sinä luulet?" no niin minä ainakin toivon :snotty:

Esikoiselle ostivat kaikenlaista jo odotusaikana, tämä toinen ei ole saanut mitään vaikka puhuivat reissuun lähtiessäänkin että tuovat esikoiselle jotain ja myös vauvalle, kas missähän se vauvan tuliainen on :whistle: Eikä sillä että tälle pitäisi ostaa mitään tai minä sitä sillä tavalla odottaisin, mutta kun ovat kuin tätä toista ei olisi tulossakaan.

Tänään anoppi sanoi, että hän huomaa myös muista isovanhemmista sen, että ensimmäinen lapsenlapsi on kaikilla isovanhemmilla (ja myös lapsen vanhemmilla) tärkein, onko se muka oikeasti niin??

Koko raskausajan mä olen saanut kuunnella sitä kuinka ensimmäinen on ykkönen ja rakkain ja tärkein AINA ja KUKAAN ei yhtä tärkeä ole eikä tule. jopa laittoi arvojärjestykseen oman poikansa, ykkösenä on ensimmäinen lapsenlapsi, toisena on oma poika, moneskohan tämä tuleva lapsenlapsi sitten on, enpä hoksannu kysyä? Tsori taas samasta aiheesta valitus mutta kun ÄRSYTTÄÄ ja tuntuu pahalta pienten puolesta :(

jos se mieli muuttuu näin meillä kävi,nyt on miehen vanhemmille yhtä arvokkaita molemmat :)

toisin kuin omille vanhemmilleni :( sisarusten lapset ovat ensisijalla sitten vasta meidän,no eipä tuo haittaa.Lapset itsekin ymmärtävät jo ettei ukki ja mummo " tykkää" heistä ja esikko varsinkin ei mielellään edes lähde käymään mummolassa

Meille ainakin kaikki kolme ovat yhtä tärkeitä.Ja niin myös isovanhemmille.Kaikilla omat ihanat ja niin erilaiset luonteenpiirteensä,ettei ketään voi "jalustalle"nostaa.Ehkä teillä sitten toisen synnyttyä isovanhemmat hoksaavat,että tämä toinenkin on omalla tavallaan "ykkönen"ja vähitellen asettavat esikon ja toisen samalle viivalle..Toivottavasti.Ymmärrän,että tollanen eriarvoisuuteen asettaminen ärsyttää,kun toinen vasta masussa.Hyvä vaan,että teille toinenkin tulee niin eipä mummu pääsee "liikaa"lellimään ekaa,kun kerta näyttää siihen olevan taipumusta :kieh:

Kaikki onneksi yhtä tärkeitä molemmille isovanhemmille, mutta kai sillä esikoislapsenlapsella kuitenkin saattaa jonkinasteinen erityisasema olla. Siis ihan positiivisessa mielessä. Koskaan ei ole tarttenu sisarusten tai serkusten tämän asian vuoksi kadehtia toisiaan.

Meidän mummulle minun molemmat lapseni ovat todellakin elämääkin tärkeämpiä, kun taas veljieni lapset ovat tärkeitä mutta suhtautuminen on erilaista johtuen siitä että meidän kanssa mummu on aina ollut ja seurannut syntymästä asti lasten kasvua ja ollut heidän kanssaan kun taas veljien lasten kans on mennyt monta vuotta ettei ole ku kesäsin nähnyt johtuen eri paikkakunnista.

Yhteistyössä