onko lapsesi päiväkodin hoitajilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

moi

Vieras
hyvä suhde teihin vanhempiin ja lapseenne?Pitääkö tädit sylissä?Kertooko miten päivä on mennyt lapsella?vai joudutteko kysymään itse?
Onko lapsesi päiväkodissa ruokalistat näkyvillä ja viikko-ohjelma?Meillä kun mättää joku ja pahasti viikko-ohjelma puuttuu aika useesti,ois kiva tietää mitä edes välillä puuhaavat.Ja aina saa ite nyhtää asioita irti.Jotenkin luottamus ja sellainen miten nyt sanoisin "läheisyys puuttuu tästä talosta

On joo. Usein kertovat ennen kuin mä ehdin mitään edes kysyä. :)
Ja olen monesti sanonutkin että mä vanhempana haluan kuulla niin positiiviset kuin negatiivisetkin asiat.
Viikko-ohjelma on aina esillä, samoin ruokalistat. Lisäksi joka kuukausi tulee kotiin "kuukauden kirje" eli mitä on tehty ja mitä on luvassa. :)

Mulla on ollut kaksi poikaa kunnallisella puolella esikko aikoinaan kolmessa eri päiväkodissa ja kuopus kahdessa. Koskaan en ole kauheasti keskustellut päivän sujumisesta enkä edes kaivannut sellaista, eikä yhdessäkään päiväkodissa ole ollut mitään ruokalistoja tai viikko-ohjelmia esillä. Tyytyväinen olen ollut, koska lapset ovat viihtyneet.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
On joo. Usein kertovat ennen kuin mä ehdin mitään edes kysyä. :)
Ja olen monesti sanonutkin että mä vanhempana haluan kuulla niin positiiviset kuin negatiivisetkin asiat.
Viikko-ohjelma on aina esillä, samoin ruokalistat. Lisäksi joka kuukausi tulee kotiin "kuukauden kirje" eli mitä on tehty ja mitä on luvassa. :)

Näin haluaisin olevan meilläkin.Jos jostain joudut sanomaan sitten osotetaan mieltä tekemällä se hyvin jonkin aikaa kunnes taas "unohdetaan mistä esim.on sanottu/mainittu!

ja toinen asia kuukauden kirje tulee joo.Pyydetään esim.tuomaan sitä tai tätä jos nyt on joskus joku ohjelma.Viet tavarat kysyt miten meni leikit tms..vastauksena ei me olla vielä ehditty ja viikko jo puolessa välissä.Ohjelman piti olla koko viikon juttu,tää ottaa kans välil päähän.

kyllä on lämpöiset ja läheiset välit tarhan täteihin =) sylkyttävät lapsia tarpeen tullen, ja voin turvallisin mielin jättää lapseni sinne hoitoon päiväksi =)
viikko-ohjelma on esillä, ruokalistakin varmaan, mutta sitä en kyllä koskaan katso :D koska lapsella on hyvä ruokahalu, ja syö kotonakin hyvin, ei ole vielä koskaan valittaut, että samaa olisi ollut tarhassa :D
joka aamu ja iltapäivä jutellaan kuulumisia, miten tarhassa menee, mitä ohjelmassa ja ihan meidän henkilökohtaisenkin elämän asioista, pidän heitä ihan ystävinä =)

Poika on tiistaisin ja perjantaisin 5h. Aina kun haetaan, hoitajilla on edes jonkin verran aikaa jutella siitä, mitä päivän aikana on tapahtunut, miten on syönyt, onko nukkunut kenties jne. Ruokalista on näkyvillä, mutta katson sen aina netistä. Saadaan lappusia tulevista asioista. Ovat mm. käyneet katsomassa varjoteatteria ja poika kuulemma tykkäsi hirveästi.

Todella mukavat hoitajat, ilmapiiri on lämmin. Kun lto:lle kerroin pojan sanoneen, että 1-2 isompaa poikaa kiusannu, oikeasti lto kuunteli ja suhtautui vakavasti, eikä kohauttanut vain olkapäitään. Oikein lämmin ilmapiiri. =)

Kolmeen ensimmäiseen kysymykseen kyllä. Mä tosin en jaksa aina työpäivän jälkeen kuulumisia vaihdella, mutta lapselta kyllä kysyn joka päivä mitä tekivät ja oliko mukavaa. Ruokalista on näkyvillä, viikko-ohjelma on yleensä aina samanlainen (teemapäiviä ma muskari ti askartelua jne.), kuukausittain tulee meiliin "erikoistapahtumat" kuten esim. retket, hoitajien poissaolot/sijaiset/varalapset sekä lasten synttärit.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Kolmeen ensimmäiseen kysymykseen kyllä. Mä tosin en jaksa aina työpäivän jälkeen kuulumisia vaihdella, mutta lapselta kyllä kysyn joka päivä mitä tekivät ja oliko mukavaa. Ruokalista on näkyvillä, viikko-ohjelma on yleensä aina samanlainen (teemapäiviä ma muskari ti askartelua jne.), kuukausittain tulee meiliin "erikoistapahtumat" kuten esim. retket, hoitajien poissaolot/sijaiset/varalapset sekä lasten synttärit.

Miksi meillä ei voi olla näin:(saat siis meiliin infoo että kuka hoitaja pois jne..+lasten synttäreistäkin tietoa.Mä kannan kamalaa stressii hoito asioista.Lapselta minäkin utelen että miten on mennyt?mitä teitte?Mutta joka päivä en kuitenkaan halua utsia häneltä on pieni kuitenkin.Mun mielestä nää keskustelut ois meijän aikuisten juttuja.

Meillä on kyllä lapsen päiväkodissa ihanat hoitajat. Kuulumiset vaihdellaan päivittäin ja muutenkin hoitajat ovat kiinnostuneita lapsesta ja perheestä. Aina ei tietenkään jouda paljon rupattelemaan, kun ymmärrettävistä syistä hoitajilla on usein kädet täynnä töitä ja lapsia paljon vahdittavina. Mutta kaikkein paras juttu on se, se tyttö ilmiselvästi tykkää hoitajistaan ja menee tosi mielellään hoitoon =)

haluan kommentoida hiukan noihin näkyvillä oleviin ruokalistoihin. Äitini on pk: n keittäjä ja itse olen ollut pk: ssa sekä opena , että hoitajana. Kun päiväkodin eteisen seinältä postettiin ruokalista ( sellainen löytyi paikallislehdestä sekä osastojen seinältä ) niin jo loppui aamuiset vanhempien ja lasten väliset "provosoivat" keskustelut päivän ruuasta. Joillakin vanhemmilla oli ruokalistaa katsoessaan tapana valistaa lastaan suurinpiirtein näin: "T änään on sitä hernekeitto, mistä sinä ET tykkää. Sun ei tarvi sitä syödä". Ja sen voi arvata, miten ruoka-aikana kävi... Kun listat jä eteisestä pois, ei aamuisia kommentteja kuulunut, JA LAPSI SÖIILMAN MINKÄÄNLAISTA VASTAHANKAA LAUTASEN TYHJÄKSI =)

Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:
Joillakin vanhemmilla oli ruokalistaa katsoessaan tapana valistaa lastaan suurinpiirtein näin: "T änään on sitä hernekeitto, mistä sinä ET tykkää. Sun ei tarvi sitä syödä". Ja sen voi arvata, miten ruoka-aikana kävi... Kun listat jä eteisestä pois, ei aamuisia kommentteja kuulunut, JA LAPSI SÖIILMAN MINKÄÄNLAISTA VASTAHANKAA LAUTASEN TYHJÄKSI =)

EIKÄ. Onko tuommosia ihmisiä oikeesti olemassa :o

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:
Joillakin vanhemmilla oli ruokalistaa katsoessaan tapana valistaa lastaan suurinpiirtein näin: "T änään on sitä hernekeitto, mistä sinä ET tykkää. Sun ei tarvi sitä syödä". Ja sen voi arvata, miten ruoka-aikana kävi... Kun listat jä eteisestä pois, ei aamuisia kommentteja kuulunut, JA LAPSI SÖIILMAN MINKÄÄNLAISTA VASTAHANKAA LAUTASEN TYHJÄKSI =)

EIKÄ. Onko tuommosia ihmisiä oikeesti olemassa :o

on sekä tälläsiä, että sellasia =)

Yhteistyössä