onko lapset kauniita vain vanhempiensa mielestä vai voisitko tunnustaa, että lapsesi on rumempi kuin naapurin lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luulen, että vaikka itse näen esim. että joku lapsi on kauniimpi kuin omat lapseni, niin todennäköisesti on vanhempia joilta puuttuu objektiivinen silmä.

Samat vanhemmat ovat opettajaan yhteydessä kun heidän kakara on viaton ja häntä syrjitään, kun on täydellinen kaikin puolin jne. yleensä poikalasten vanhemmat.

[QUOTE="vieras";26560547]Monet lapset taitaa olla kauniita vain vanhempien mielestä, niinhän sen kuuluukin olla, se herättää vanhemmassa ne hoivavietit.

Ainakin itse yllätän monesti itseni niinkin kamalista ajatuksista kuin katson jotain vierasta lasta ja ajattelen että onpas ruma/vastenmielinen sillä tapaa ettei herätä mussa mitään hoivatunteita tai ihastusta.

Omaani sen sijaan ihastuin jo ultrakuvissa, vaikka tais se niissä näyttää lähinnä avaruusoliolta.[/QUOTE]

No eipä mulla ole tullut vieraisakaan lapsista mieleen että onpa ruma! Ihan tosi. Joku lapsi voi olla erikoisemman tai persoonallisen näköinen, mutta että ruma? Sellanen ihminen joka näkee toisen lapsen rumana on mun mielestä ulkonäkö-/itsekeskeinen ja kauhea ihminen. En haluais olla tekemisissä sellaisen kanssa. Mun mielestä pitää olla erinäköisiä ihmisiä:)

En kyllä ääneen menisi vertailemaan oman ja naapurin lapsen ulkonäköä. Enkä muutenkaan ääneen arvioi lasten ruumiillisia ominaisuuksia, lapset on kauniita ja täydellisiä omina itseinään. Piste.

On mun lapset kyllä minulle maailman kaunein asia.

Minä ainakin voin myöntää ettei tyttäremme ollut syntyessään tai pikkuvauvana mikään maailman suloisin. Tukka kasvoi ihan pystyyn ja yleensä hän näytti pieneltä pojalta. Oli joskus vaikeaa ottaa hänestä edustavia kuvia perhealbumiin :D Mutta se on muuttunut vähitellen. Nyt 1.5-vuotiaana hän on tosi suloinen ja nätti ja tyttömäinen, saa helposti nättejä kuvia otettua ja vieraatkin ihmiset saattavat kommentoida ulkonäköä positiivisesti. Ja siis oli hän ihan pienestä asti meidän itsemme mielestä äärettömän suloinen ja söpö, mutta tiesin kuitenkin että muut tuskin niin ajattelevat :)

• Tykkää
Reactions: petite
mun mielsetä mun lapset ovat kauniita, varsinkin ainokainen tyttäreni. <3 joka pv saame ulkopuolisilta kuulla "onpas kaunis" tms kommentteja. Hän on sellainen kiharatukkainen kaalimaan kakara ja vielä hiukan pyöreäkin. Hänet myös haluttiin lapsimalliksi useampaakin malli toimistoon. :D vaikka luulisi ettei pyöreät lapset ole usean mielestä "kauniita", mutta ehkäpä tuo kauneus tosiaan on katsojan silmässä tai sitten hänellä on hirmu valloittava habitus. :):)
Ennen omia lapsiani mielestäni kaikki pienet lapset olivat hirmu suloisia ja kauniita mutta nyt kun on omia, niin huomaan ettei muiden lapset herätä minussa yleensä mitään tunteita... taitaa tosiaan olla joku hoivavietti. :/ mutta kyllä kieltämättä olen muutamia ihania pikku neitokaisia nähnyt. <3

kauniskin lapsi on nopeasti ruma ja vastenmielinen jos se on sellanen vanhempien lellimä kermapylly :) enemmän kyllä huomio kiinnittyy huonoon käytökseen ja siisteyteen kuin ulkonäköön! sellaiset on vallan ihania jotka istuu pöytään nenään vanha räkä kuivuneena hiekan kera ja nuohoavat likaisilla sormilla joka kulholla vanhempien reagoimatta mitenkään :(

[QUOTE="...";26561384]kauniskin lapsi on nopeasti ruma ja vastenmielinen jos se on sellanen vanhempien lellimä kermapylly :) enemmän kyllä huomio kiinnittyy huonoon käytökseen ja siisteyteen kuin ulkonäköön! sellaiset on vallan ihania jotka istuu pöytään nenään vanha räkä kuivuneena hiekan kera ja nuohoavat likaisilla sormilla joka kulholla vanhempien reagoimatta mitenkään :([/QUOTE]

:)

Viime viikolla just katselin omia lapsiani ja yhtä lapsen kaveria keinussa ja sanoisin kyllä, että vieras lapsi oli kasvoiltaan kaunispiirteisempi kuin omani, mutta en kuitenkaan sano omianikaan rumiksi, koska eivät he rumia ole. Harvoin näkee rumaa lasta, yleensä näkee kauniita lapsia ja ei niin kauniita n.s tavallisisen näköisiä lapsia.

• Tykkää
Reactions: fortunate
No eipä mulla ole tullut vieraisakaan lapsista mieleen että onpa ruma! Ihan tosi. Joku lapsi voi olla erikoisemman tai persoonallisen näköinen, mutta että ruma? Sellanen ihminen joka näkee toisen lapsen rumana on mun mielestä ulkonäkö-/itsekeskeinen ja kauhea ihminen. En haluais olla tekemisissä sellaisen kanssa. Mun mielestä pitää olla erinäköisiä ihmisiä:)

No mun mielestä sä olet lähinnä tekopyhä. Juuri tätä tarkoitin että ruma lapsi on tabu. Sä olet automaattisesti kamala ihminen jos mietit edes mielessäs että joku lapsi on vastenmielinen. Tätähän ap juuri pohti.

Enhän mä sanonut silti että kaikkien pitäisi olla kauniita tai mun mieleen, puhumattakaan samannäköisiä, sehän on täysin mahdotonta! Ja tiedostan myös että kauneus on katsojan silmässä, se ruma ihminen voi toisen mielestä olla hyvinkin kaunis.

[QUOTE="tyttöjen äiti";26560753]

Täytyy tunnustaa, että kummankin kohdalla mulla oli noin vuosi synnytyksen jälkeen sellainen vaihe, että kaikkien muiden lapset, varsinkin pienet, näytti rumilta. Yleensä pidän lapsia kauniina olentoina. Mietinkin tuolloin - ja mietin vieläkin - oliko se joku biologinen oikosulku imettävän äidin pääkopassa? Onko kellään vastaavaa kokemusta?[/QUOTE]

No mulla on vähän vastaava kokemus synnäriltä. Olin valmistautunut siihen, että vastasyntynyt ei välttämättä ole mikään kaunis näky (suippo pää, nenä vinossa/lytyssä, mitä näitä "synnytysvauroita" on nyt onkaan) mutta sain yllättyä positiivisesti. Kerron nyt tämän vaikka joku suuttuu.

Kaikilla muilla samaan aikaan osastolla olleilla vauvoilla oli tumma tukka, punainen naama ja sellainen kakan ähistys-ilme naamalla :D Silmät sikkurassa ja naama rutussa. Lisäksi moni oli huomattavasti pulskempi, mikä tietysti näkyi varmasti kasvoissakin. Minun pojallani oli vaaleat hiukset, vaalea iho, sellaiset selkeäpiirteiset ja levolliset kasvot. Kysyin mieheltäkin (joka ei sentään ollut hormonimyrskyssä) ja hän oli huomannyt saman, että muut vauvat näyttivät mini-sumopainijoilta mutta meidän vauva ei. Hoitajatkin kommentoivat osaston ainoaa blondivauvaa ja yksi hoitaja tuli aina sanomaan että vauvamme on kuin pieni linnunpoikanen. Varmasti he lepertelivät muillekin, mutta tuntuihan se kivalta :)

esikoinen oli kaunis vauva: pieni, siro, selkeät ja kauniit kasvonpiirteet.. nyt kolmevuotiaana on minusta edelleen nätti, pitkä & hoikka pimu
vaikka papalta perittyä pottunokkaa alkaakin olla näkyvissä . nuorempi on mielestäni myös
todella söpö kasvoiltaan , vaikka onkin pullukampi kuin siskonsa ikinä.. leuka vain
roikkuu bodyn päällä :D molemmilla tytöillä on hyvin kauniit silmät, lisäksi tällä nuoremmalla on ihana tuuhea
pystytukka & esikoisen hiuksissa taas kaunis, auringossa esiin tuleva punertava kullansävy

Viimeksi muokattu:
Omat lapseni ovat enemmän tavallisia kuin kauniita, poika ilman silmälaseja kyllä ehkä aika kaunis, mutta siis naisellisella tavalla :D Minusta minun pienet pallerot näyttävät enemmän menninkäisiltä kuitenkin kuin kauniilta lapsilta.

Mutta en vertaa. He ovat ainutlaatuisia meille.

(Mutta uskallan kyllä sanoa, että rumia lapsia on. )

Meidän molemmat ovat mielestäni tosi sieviä lapsia. Tytön ulkonäköä kehutaan harva se päivä ja poikaa myös. Just eilen kävelin tytön kanssa kauppakeskuksessa ja huomasin kun neljä teinityttöä katsoi tyttöäni ja supisivat, että katso miten sievä. Mutta voin sanoa, että tyttö ei tosiaan ollut syntyessään sievä. Vaikka rakastuin tyttöön heti niin oli mielestäni aika erikoisen näköinen. Synnärilläkin hoitaja kehui tyttöä, että onpas sievä.... t korvat sinulla :laugh: Mutta kuukausien kuluessa ulkonäkö alkoi muuttua. Kun tyttö oli reilun vuoden ikäinen ja oltiin kahvilassa niin viereistä pöydästä lähti äiti noin 5-vuotiaan poikansa kanssa. Tämä äiti kävi kuiskaamassa, että poikani kyllä sanoi, että älä kerro, mutta tuo vauva on tosi sievä :heart: :)

En tiedä miten noista lapsista tuli noin nätit kun ollaan miehen kanssa ihan tavallisia. Ihan ok näköisiä, mutta ei tosiaan kauniita. Sattui just hyvät geenit arvonnassa :D

Ja Chef sinun pikkuisesi on lutunen tuossa kuvassa! Semmoinen menninkäinen :) Ei tosiaan Klonkku!

Joku ihminen saattaa ensi katsomalla olla vähemmän sievä, mutta kun häntä oppii tuntemasn ja jos persoona on ihana niin se jotenkin kaunistaa ihmistä. Samoin toisinpäin; kauniin ihmisen kauneus häipyy jos hän on ikävä luonteeltaan.

Korjausta ed. viestiin: siis se pikkupoika oli sanonut äidilleen, että hänestä tyttömme oli sievä vauva, mutta tätä hänen sanomaansa ei olisi saanut kertoa minulle :)

aika paljon vaikuttaa miten lapsi on puettu tai onko hiukset hyvin. jos päällä on mitä sattuu, sottainen naama ja hiukset harjaamatta silmillä niin ei kyllä kovin kauniilta voi näyttää. Toki on niitä joilla on huonot geenit eli vanhemmatkin susirumia, eihän se lapsikaan voi sitten erityisen kaunis olla.

Ei kaikki lapset minun mielestä kauniita ole,mutta heti ei tule mieleen että olisin ajatellut jotakin lasta rumana. Aikuisia kyllä. :D
Esikoistyttärestäni muistan synnärillä ajatelleeni,että on kyllä erityisen kaunis,mieheni kanssa häntä ihasteltiin ja todettiin,ettei muut vauvat ole läheskään yhtä söpöjä. :D Kuinkahan moni vanhempi ajatellut samoin?

No enpä oo aatellu asiaa. Meidän tyttö on kyllä kaunis, sen voin sanoa rehellisesti, siis pidän itsekin häntä kauniina (onneksi eiole tullu äitiinsä!! :laugh:) ja asiasta tulee harva se päivä palautetta, siis hänen ulkonäöstään. Ihan ventovieraat tulevat päivittelemään miten kaunis lapsi on (täyttää kohta 5v) ja vanhemmat naiset hokee että siitä tulee kyllä vielä missi (toivottavasti ei tule...). Pojat on tollasia peruspoikia eivätkä mielestäni ulkonäön perusteella erotu massasta. Mutta mitä toisten lapsiin tulee niin enpä ole ikinä vertailumielessä kattellut. Mielestäni jokaisessa ihmisessä on jotain kaunista eikä kukaan ole pelkästään ruma.

Kuopus osaa olla niiiiin valloittava, kun huulet mutrullaan, silmät ammollaan selittää jotain asiaa kuin se olisi maailman suurin ihme tai käkättää hysteerisesti aivan tyhmälle asialle, jonka huvittavuutta kukaan muu ei ymmärrä. Esikoinen osaa olla niiiin hurmaava tillittäessään ruskeine silmineen vekkulisti kulmainsa alta tuntematonta mummoa, joka höpöttää omituisia kaupan kassajonossa. Näin esimerkkeinä. Sitten nuo osaavat näyttää sen rumemman puolensa, kun kiukutaan vääristä kengistä tai siitä, etten anna raahata enää yhtään uutta lelua autoon, kun unohtavat ne sinne kuitenkin :attn:

Omat lapseni eivät ole yhtään sen kauniimpia tai rumempia kuin muidenkaan. Silti juuri näiden lasten ilmeet ja eleet ovat juuri minulle ne kaikkein suloisimmat.

Ulkonäköä enemmän kiinnitän huomiota toisten lasten (kuten omienikin) käytökseen.

Btw. Omani ovat kyllä kauniita, mut onko tuo ihmekään, kun he on perineet niin ilmiömäisen upeet geenit meiltä vanhemmilta :saint:

Yhteistyössä