onko lapset kauniita vain vanhempiensa mielestä vai voisitko tunnustaa, että lapsesi on rumempi kuin naapurin lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kaikki lapset minun mielestä kauniita ole,mutta heti ei tule mieleen että olisin ajatellut jotakin lasta rumana. Aikuisia kyllä. :D
Esikoistyttärestäni muistan synnärillä ajatelleeni,että on kyllä erityisen kaunis,mieheni kanssa häntä ihasteltiin ja todettiin,ettei muut vauvat ole läheskään yhtä söpöjä. :D Kuinkahan moni vanhempi ajatellut samoin?

No vaikka minä. Kirjoitin tuolla vähän ylempänä :)

Kyllä minulla on sen verran objektiivinen silmä, että huomaan joidenkin lapsien olevan selvästi kauniimpia/söpömpiä kuin omani. Minusta se on ihan luonnollista eikä mikään kauhistelun aihe. Samalla kuitenkin iloitseni siitä, että me mieheni kanssa saimme niin söpön pojan, vaikka olemme itse molemmat hyvin arkipäiväisen näköisiä. Pojan ulkonäköä on vieraatkin ihastelleet, muta tiedän tosiaan monia lapsia jotka valittaisiin mallikatalogiin ennen poikaani.

Rumaksi en sanoisi ketään lasta.

[QUOTE="vieras";26575020]Voin ihan reilusti tunnustaa että tiedän kauniimpia lapsia kuin omani ovat. Minun silmissäni omatkin ovat kauniita, ja sen rakkaampia en löydä maailmasta![/QUOTE]

Just näin.

Omani ovat ihan tavallisen näköisiä.

Nuorin oli ihan äärimmäisen söpö pienempänä...muistutti kovasti Taru sormusten herrasta-leffan klonkkua :D :D Iso pyöreä pää laihan vartalon jatkeena ja suuret hörökorvat :D

No meillä just ajettiin pojan pää taas klaniksi ja sillä hetkellä kun homma loppui niin mä muistin taas miksi niin ei kannattaisi tehdä..... On tuo kaunis lapsi mutta kalju nyt... no aiheuttaa tämän klonkku-ilmiön :p

Meillä on lapset hyvinkin kauniita. Kaikki on niin sopusuhtaista, kasvoissa. Ei vahvoja tai erityisiä piirteitä siroja ja sieviä tyttöjä varustettuna isoilla silmillä ja pitkillä ripsillä. Ja paljon saan kuulla "heidän kauneudestaan". Silti, olisivat he minkä näköisiä tahansa, rakastaisin heitä aivan samalla tapaa. Tuollaisina he nyt syntyivä ja tuollaisia ovat. Asia jolle ei voi mitään, on otettava se mitä tulee. Ihmisarvoa kuitenkaan ei ulkonäkö heikennä tai paranna. Sillä ei ole merkitystä. Eli vaikka näkisinkin "rumempia" lapsia noin yleisiltä piirteiltä ovat hekin kauniita ihmisen alkuja. Aika näyttää millaisia heistä tulee, sillä ulkoisesti kauneinkin voi ajanpäästä muuttua hyvinkin rumaksi ihmisekisi jos kasvaa luonteeltaan pinnalliseksi ja välinpitämättömäksi.

Mun lapsi on mulle kaunein. Ja ihan syntymästä asti on monet vieraatkin kehunut että voi kun on soma/kaunis lapsi, ja yks tuttava sanoi vasta että on söpöin jonka hän on nähnyt.

Ja kyllä mä joistain lapsista ajattelen että onpas ruma, mutta mulle käy yleensä niin että mitä kauemmin niitä rumia lapsia katson niin alan ajatelemaan että "ei se nyt niin ruma olekaan, oikeastaan aika hellyttävä."

10447325.t.jpg
[/URL][/IMG]

(Laitan nyt hetkeks kuvan pojasta)

Kyllä nuo omat lapseni ovat mielestäni kauniita/söpöjä/suloisia. En jaksa miettiä paljonko tuossa kauneus asustaa katsojan silmissä. :D

Mutta vaikka pidänkin heitä kauniina, pystyn kyllä myöntämään ongelmitta että päivittäin vastaan kävelee kauniimpia lapsia. Siis sellaisia joilla on uskomattoman puhtaat piirteet, paksut hiukset, tummat, pitkät ripset jne.

Mun lapsi on mulle kaunein. Ja ihan syntymästä asti on monet vieraatkin kehunut että voi kun on soma/kaunis lapsi, ja yks tuttava sanoi vasta että on söpöin jonka hän on nähnyt.

Ja kyllä mä joistain lapsista ajattelen että onpas ruma, mutta mulle käy yleensä niin että mitä kauemmin niitä rumia lapsia katson niin alan ajatelemaan että "ei se nyt niin ruma olekaan, oikeastaan aika hellyttävä."

10447325.t.jpg
[/URL][/IMG]

(Laitan nyt hetkeks kuvan pojasta)

Mun mielestä lapsesi on tavallisen suloinen lapsi. Ei erityisemmin silmäänpistävän ihastuttava, soma, kaunis... kuin kuka tahansa muukaan minulle vieras lapsi.

[QUOTE="jooh";26576454]Mun mielestä lapsesi on tavallisen suloinen lapsi. Ei erityisemmin silmäänpistävän ihastuttava, soma, kaunis... kuin kuka tahansa muukaan minulle vieras lapsi.[/QUOTE]

Mulla onkin puolueellinen mielipide :D

Mua oikeesti vähän naurattaa, kun omasta mielestä tuo oma muru on aina ollut maailman kaunein. Nyt kun katselee sen vauvakuvia, niin ihan tavallinen vauvahan se olikin. Ja voin tunnustaa, että kauniimpiakin on.

Minustakin tartsikan vauva on ihan keskivertosuloinen, ei mitään sen ihmeempää. Riippuu tietysti mihin vertaa. Jos nyt joitain esimerkkejä pitää antaa niin esim Bradin ja Angelinan Shiloh-tyttö on keskivertoa kauniimpi, samoin Orlando Bloomin Flynn-pojasta tulee todennäköisesti melkoinen sydäntensärkijä isona, on nyt jo niin suloinen. Minun mielestäni siis.

Omista lapsista en tiedä olivatko vauvoina niin kauniita/suloisia, varsinkaan ihan pieninä. Esikoista kyllä kovin ihailin mutta ehkä enemmänkin sellaista äidinrakkauden sävyttämää ihastusta. Keskimmäinen oli mielestäni lähinnä vain iso ja paksu, en pitänyt kauniina mutta kun siitä hoikistui ja piirteet alkoivat tulla esille hän kaunistui silmissä.

Kuitenkin kaikilla lapsillani tuo kauneus koostuu sellaisista persoonallisista piirteistä mistä pidän, ei niin että olisivat absoluuttisesti kaikkien vastaantulijoiden mielestä kauniita. Poika on nukkemaisen suloinen ja omaa hurmaavan hymyn. Tytöllä on selkeät piirteet ja "aistikkaat" ilmeet, suuret ja jollain lailla salaperäiset silmät. Kuopus on taas tuollainen mollamaija-tyyppinen taapero, hänen hurmaavuuttaan lisäävät ilmeet ja iloisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Nelikymppisenä äidiksi;26576528:
Mua oikeesti vähän naurattaa, kun omasta mielestä tuo oma muru on aina ollut maailman kaunein. Nyt kun katselee sen vauvakuvia, niin ihan tavallinen vauvahan se olikin. Ja voin tunnustaa, että kauniimpiakin on.

Joo, älä :D Kun meidän tyttö oli vauva niin mä olin ihan lumoutunut siitä miten kaunis se oli, ja nyt kun katson kuvia niin sellanen pikku michelinmakkara se oli ja irokeesi pystyssä pään laella.

Vaikka siis kauniina näen hänet edelleen, kuten veljensäkin... Välillä päädyn huokailemaan miehelle että miten meille onkaan suotu näin täydellisen kauniit lapset.. Tiedostan kyllä sen äitiyden vaikutuksenkin tässä, mutta silti.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Joo, älä :D Kun meidän tyttö oli vauva niin mä olin ihan lumoutunut siitä miten kaunis se oli, ja nyt kun katson kuvia niin sellanen pikku michelinmakkara se oli ja irokeesi pystyssä pään laella.

Vaikka siis kauniina näen hänet edelleen, kuten veljensäkin... Välillä päädyn huokailemaan miehelle että miten meille onkaan suotu näin täydellisen kauniit lapset.. Tiedostan kyllä sen äitiyden vaikutuksenkin tässä, mutta silti.

Heh. :D Kutakuinkin noin. Esikoisesta vastaasyntyneenä mietin miten joku voi olla noin kaunis, mutta jälkeenpäin katsellen tuo oli vain vastasyntynyt vauva, jopa vähän erikoisen näköinen.

Keskimmäistä en edes pitänyt kauniina, oli vain iso ja paksu mitä kuvatkin todistaa. Kuopus oli vastasyntyneenä mielestäni "oudon" näköinen. Pelkäsin jopa alkuun ettei tuo ole ihan terve ja kun neuvolan terkka kotikäynnillä puhui kauniin muotoisesta päästä olin lähinnä ihmeissäni. Vasta myöhemmin noista tytöistä om löytynyt sitä kauneutta, mikä varmaan ei ole ihan objektiivista.

Yhteistyössä