Onko lasten vanhemmat oikeasti noin nuukia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä mennään meidän sääntöjen mukaan. Eli meillä on ruoka-ajat ja välillä ei nokita jollei jotain erityistä syytä ole (ei ole kotona ruoka-aikaan vaikkapa harrastuksen vuoksi tms.) Eli kyllä vieraatkin saa ruokaa, mutta ruoka-aikana. Kahvittelut sitten erikseen.

Mutta siis en kyllä katso hyvällä jos meitin jääkaapille omineen mennään tönkimään. Ihan siksi että käyn kaupassa 2 kertaa viikossa ja siten suurin osa ruuista on etukäteen suunniteltu (lähikauppaan kun on 12 km, ei siellä alvariinsa viitsi pomppia) Jos yövieraita on katan kyllä heille iltapalat ja aamupalat ja en toki kiellä sinällään käymästä jääkaapilla. Mutta jos on aikuinen ihminen niin kummastelen jos ei osaa syödä niin että pärjää seuraavaan ruokaan. Kai sitä yönkin voi syömättä olla?

Lasten kaverit olkoon kotonaan ruoka-aikaan ja tulkoot vasta sitten meille.
Kuulemma hyvinkin äkkiä kylän kakarat keksii mistä saa evästä, ja eikö muka tunnu missään jos kymmenenkin ihmistä ruokit neljän sijasta?

Enkä mä tahtois, että lapset närpsii ensin naapurissa ja sitten ei ruoka maistu kotona.

Kutsutut vieraat on ihan eri asia. Joka päivä meillä notkuvat kadunvarren kersat syökööt kotonaan.

Oletan, että tämä ketju on tuon naminami-ketjun inspiroima. On se mun mielestä vähän eri asia, jos lapsi tulee sanomaan että "minulla on vähän nälkä, voisinko saada jotain syömistä", kuin ilmoittaa tahtovansa jääkaapissa näkemänsä herkun. Jos on nälkä, niin syömistä järjestetään, mutta herkkuja saa jos niitä erikseen tarjotaan. Jos on oikeasti nälkä, niin kelpaa kyllä vähän vaatimattomampikin eväs.

Just näin. Tietysti lapsi söisi kaikki herkut mitä löytää, mut tollanen kinuaminen ei ole kivaa tai kohteliasta.

Ps: mulla oli pienenä kaveri, joka ei kinunnut kylläkään syömistä, mutta kaikkia meillä näkemiään tavaroita. Oli todella rasittavaa kuunnella, kun tää hoki koko vierailun ajan: "Saanko tuon? Saanko? Saanko?" Ei sillä että tämä liittyisi mitenkään (paitsi että ehkä joku voisi kinuta herkkujakin samalla tavalla jos niin on opetettu), mutta tulipa vaan mieleen tästä ketjusta. :D

Yhteistyössä