Onko lastensuojeluasia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minne sitten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ilman muuta ilmoitus! Jos nama ovat huoltajia, niin lapsella ei todellakaan ole turvalliset olot! Joku paiva se voi menna jonkun sairaan ihmisen luokse ja kukaan ei tieda missa ja mita tapahtui :(:(:(

[QUOTE="vieras vaan";24045882]Tiedätkö mitä? Minä soittaisin varmaan jo poliisille, tuohan on kotirauhan rikkomista, vaikkakin lapsen aiheuttamaa. Sitä kautta varmaan lastensuojelukin ottaisi hanakammin asian käsittelyyn.[/QUOTE]

Näin. Ihan järkyttävä tilanne ap:lla. Eikä se ole mikään ratkaisu kun jotkut ehdottaa että lähtee pois kotoa. Kyllä omassa kodissa pitää jokaisen saada olla rauhassa ilman että kukaan terrorisoi elämää.

Saattaisin lapsen kotiinsa ja jos kukaan ei olisi kotona enkä saisi yhteyttä vanhempiin, soittaisin sosiaalipäivystykseen ja pyytäisin neuvoja. Tämä joka kerta kun lapsi tulee silloin kun ei ole sovittu.

Toinen on osan ajasta töissä, toinen kai vissiin nauttii omasta ajastaan. Työssäkäyvä on siis ihan päivätyössä, työn jälkeen ilmeisesti sitten haluaa olla kotonaan rauhassa.

Ja jos tää olis silloin tällöin, niin se olis mulle ok, mutta tää on ihan päivittäistä. Ei asuta samassa pihapiirissä, eli jos se lapsi tässä pihassa leikkii, niin se on mun vahdittava.

Mitä hyvänahkaisempi olet, sen enemmän sinua käytetään hyväksi. En avaisi lapselle enää ovea, julmaahan se on, mutta nähtävästi mikään muu ei mene huoltajille perille.

[QUOTE="vieras vaan";24045882]Tiedätkö mitä? Minä soittaisin varmaan jo poliisille, tuohan on kotirauhan rikkomista, vaikkakin lapsen aiheuttamaa. Sitä kautta varmaan lastensuojelukin ottaisi hanakammin asian käsittelyyn.[/QUOTE]

Luin koko ketjun ja olin jo parin sivun jälkeen samaa mieltä, että kotirauhan häirinnän tunnusmerkistö jo täyttyy. Menkää siis poliisiasemalle tekemään rikosilmoitus. Tekijäksi tulee ilmoittaa lapsen huoltajat.

• Tykkää
Reactions: Sankkuli
Juhannus oli rauhallinen, sen jälkeen alkoi taas ramppaaminen. Meillä on ovikello pois päältä ihan pysyvästi nyt. Tänään lapsi on ollut meidän oven takana kolme kertaa.

Mutta se onni mikä tässä on, ja suoraan sanottuna minkä voimalla jaksan sinnitellä, on se että kertoivat muuttavansa heinäkuussa pois.

en jaksanut lukea koko ketjua, mutta etkö siis ole soittanut mihkään? Voi sinne lastensuojeluun soittaa nimettömänä ihan vaan kysyäkseen NEUVOA. Ei ole pakko tehdä ilmoitusta paitsi jos se virkailija suosittelee. Ja mä olisin jo tehnyt..

[QUOTE="Jonna";24075750]en jaksanut lukea koko ketjua, mutta etkö siis ole soittanut mihkään? Voi sinne lastensuojeluun soittaa nimettömänä ihan vaan kysyäkseen NEUVOA. Ei ole pakko tehdä ilmoitusta paitsi jos se virkailija suosittelee. Ja mä olisin jo tehnyt..[/QUOTE]

On soitettu, en muista millä sivulla se mainitaan. En tiedä onko tapahtunut mitään.

Meidän pihapiirissä oli vähän samanlainen tapaus aikoinaan.. Lapsi oli perheen ainut ja äitinsä muistutti kyllä kuinka vahinko lapsi oli ollut. Aamulla oli naapurin oventakana jo niin aikaisin, että lapset vielä nukkuivat. Kerran tunnissa kävi kyselemässä, joko lapset tulevat pihalle. Hakkasi ovea niin kauan, että se avattiin. Varasteli naapureiden pihoista, sekoitti posteja. Oli aina pihalla ja kulki autoteillä miten sattui. Hyökkäsi aina sinne missä oli ihmisiä ja olisi halunnut tietää kaiken kaikista.

kyseinen lapsi oli 7-vuotias. Oli nuorempana samanlainen, muttei silloin vielä varastellut ja tehnyt tuhoja. Muita lapsia ei voinut antaa leikkiä hänen kanssaan valvomatta. Lapset leikkivät muuten ikkunan alla olevalla leikkikentällä itsekseen ja nätisti, mutta naapurintytön ilmaannuttua saattoi sattua mitä vain. Tyttö yllytti kaikki piiloon, eikä kukaan saanut vastata huutoihin joita esitimme, kun etsimme aivan paniikissa lapsia. Tyttö kiristi kaikki lapset autotielle, jonne eivät ikinä olleet uskaltaneet keskenään mennä, lapsi siis osasi kiristää oikeinkin taitavasti. Käski muut lapset lehmien aitaukseen yms.. Lapset eivät enää halunneet mennä pihalle, nähdä koko tyttöä, koska pelkäsivät tätä ja tämän käskytyksiä.

Yhteistyössä