Onko liian julmaa kun "valvotan" 11kk vauvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Malita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Malita

Vieras
Siirtymässä yksiin päiväuniin nyt tässä. Koska jos nukkuu kahdet, ei meinaa toisille unille saada kun vasta joskus klo 16 aikaan ja sitten joutuisi herättelemään jo puolen tunnin nukkumisen jälkeen että saa ajoissa yöunille... kun nukkuu yhdet unet niin nukahtaa yöunille ja päikkäreille hyvin....mutta on kyllä sitten aika väsynyt aamupäivästä ja illastakin. Yksiä unia kun nukkuu 1h15min -2h30min. Yöllä klo 20-7 yleensä.

Onko liian raakaa peliä valvottaa väsynyttä lasta näin??

No sitten täällä on toinen julma.

Vauva meni tänäänkin yksillä päikkäreillä. Vähän on iltakiukkuinen ennen yöunille menoa, mutta parempi se kuin mitä esim. eilen: vauva nukahti toisille päikkäreille klo 18 aikaan ja tyhmänä annettiin nukkua. Yöunille saatiin sitten vasta puoli 12, sekä heräili pitkin yötä.

Meillä ollaan kohta menossa samaan. Vauva 10kk ja aamupäikkäreille alkaa nykyään vasta 11 maissa, joten toiset menee aika myöhään.. Kohta olis aika yrittää valvottaa pidempään että yhdet unet riittäis.

Toisaalta sitten olis kyllä hyvä nukkua vähintään se 2h mieluummin vaikka 3h niitä päikkäreitä.

Siirtymässä yksiin päiväuniin nyt tässä. Koska jos nukkuu kahdet, ei meinaa toisille unille saada kun vasta joskus klo 16 aikaan ja sitten joutuisi herättelemään jo puolen tunnin nukkumisen jälkeen että saa ajoissa yöunille... kun nukkuu yhdet unet niin nukahtaa yöunille ja päikkäreille hyvin....mutta on kyllä sitten aika väsynyt aamupäivästä ja illastakin. Yksiä unia kun nukkuu 1h15min -2h30min. Yöllä klo 20-7 yleensä.

Onko liian raakaa peliä valvottaa väsynyttä lasta näin??

Meillä 2v nukkuu päikkäreitä 3 tuntia ja yöunia 12 tuntia.

Missään vaiheessa en oo koittanut muokata unirytmiä kun oon ajatellut, että lapsi kyllä itse osaa ottaa unensa silloin kun on tarve.

Jos lapsesi selkeästi kärsii tilanteesta niin on. Muuten totutun rutiinin muuttaminen pitäisikin pientä vastarintaa aiheuttaa. Mutta jos lapsi on väynyt ja tyytyväinen niin todennäköisesti selviää siitä huolimatta aikuisikään hengissä.

Meillä 2v nukkuu päikkäreitä 3 tuntia ja yöunia 12 tuntia.

Missään vaiheessa en oo koittanut muokata unirytmiä kun oon ajatellut, että lapsi kyllä itse osaa ottaa unensa silloin kun on tarve.

Minun lapselleni ei ole ollut sisäänrakennettua 24 tunnin ajastinta, joten tuo tekniikka olisi siirtänyt nukkumaan menoa reilulla kahdella tunnilla per ilta eli hänellä taitaa olla 26 tunnin sisäinenajastin. Hieman olisi muuta pehettä haitannut kun me olisimme menneet aanulla kahdeksalTa nukkumaan. Itselle olisi ollut hieman väsyttävä.

Jos antaisin nukku just kun nukuttaa, ts. Nukuttaisin kun on väsynyt niin ne toiset unet olis niin myöhään että meilläkin unen tulo olis sitten klo 24 ja minä en jaksa kun esikoinen olis kouluun laitettava ja aamusta siis noustava...sitä paitsi meillä vauva herää yleensä aina tuossa klo 6.30-7.30 riippumatta siitä moneltako on nukahtanut.

Meillä nyt 11kk herää 8 -9 maissa. Päikkärit 12-13 ja nukkuu 2-3 tuntia. Yöunille noin klo 22. On illalla ihan virkeä, kunhan ei anna torkahtaa enään 17 jälkeen.

Lasta kuunnelle, vähän koetellen. Itse näet onko yksiin uniin pyrkiminen lapselle hieman epämukavaa vai kohtuutonta kiusaamista.

Meillä esikoinen veivasi yksien ja kaksien unien välillä pari kuukautta, ja hänen kanssaan valvottaminen ei oikein toiminut, sitten yliväsyneenä lapsi nukkui entistä huonommin. Kuopus taas oli "muokattavampi", eikä kärsinyt väsymyksestä vaan oli helpommin harhautettavissa silloin siirtymävaiheessa. Toisaalta hänet pystyi myös herättämään pikkutorkuilta jos vaikka nukahti rattaisiin 2min. ennen kotiovea, esikoinen taas olisi kirkunut siitä niin pitkään kunnes saa taas nukahtaa. Eli lasta katsoen sanon minä.

Huh, itse en taida tietää yhtää 2v joka nukkuis noin paljon, eli 15h vuorokaudessa. Aika harvinaista sanoisin.

Meillä 2v tais nukkua sen 2h päivällä hoidossa ja yöllä 10h.

Tuo vauva meillä nukkuu päikkäreitä 3h yht ja yöllä reilut 10h yleensä.

Yhteistyössä