Onko mahdoton tehtävä löytää vuokra-asuntoa jos luottotiedot eivät ole kunnossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jiippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kunnan on pakko myöntää asunto myös luottotiedottomalle, muuten tässäkin maassa moni asuis veneen alla..
Mutta mitä oon kuullu niin useesti vuokrasopimusta saatetaan alkuunsa tehä määräaikaisena yms. kun katotaa että maksaako se asukas vuokrat jne..

Kannattaa kertoa avoimesti vuokranantajalle että luottotiedoissa on merkintä, jo siinä vaiheessa kun ottaa yhteyttä tai menee katsomaan asuntoa. Lisäksi kannattaa selvittää ihan ilman erillistä kysymistä, että miten aikoo rahoittaa vuokran maksun kuukausittain. Kyllä mä olen vuokrannut myös luottotiedottomalle, ja ihan hyvin on toiminut.

kaupungilta saattaa saada, yksityiseltä ei. Mä oon aina hokenu ihmisille että pitäkää niistä luottotiedoista huolta kun ne vaikuttaa niin tosi moneen asiaan niin tosi pitkän ajan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vuokranantaja:
Kannattaa kertoa avoimesti vuokranantajalle että luottotiedoissa on merkintä, jo siinä vaiheessa kun ottaa yhteyttä tai menee katsomaan asuntoa. Lisäksi kannattaa selvittää ihan ilman erillistä kysymistä, että miten aikoo rahoittaa vuokran maksun kuukausittain. Kyllä mä olen vuokrannut myös luottotiedottomalle, ja ihan hyvin on toiminut.

Peesaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Kunnan on pakko myöntää asunto myös luottotiedottomalle, muuten tässäkin maassa moni asuis veneen alla..
Mutta mitä oon kuullu niin useesti vuokrasopimusta saatetaan alkuunsa tehä määräaikaisena yms. kun katotaa että maksaako se asukas vuokrat jne..

kunnan ei ole pakko myöntää vuokra-asuntoa mikäli hakijalla on jo asunto ennestään

Firmoilta tuskin saa, yksityiseltä voi löytääkin jos löytää mukavan vuokranantajan, kuten itselläni kävi tuuri :flower: Aluksi tehtiin 6kk soppari, 2kk vuokratakuut heti käteen, kolmatta takuuvuokraa maksan yhä erissä ja tuon 6kk lähestyessä loppua tehtiin jatkoksi vuoden soppari jota sitten toivottavasti taas jatketaan, koska luonnollisestikin vuokrat hoidan, niitten hoitamattomuudesta ei luottotiedottomuuteni johdu. Vaikka merkintälistani olikin pitkä ja järjellä ajatellen kukaan ei olisi varmaan minua vuokralaisekseen ottanut, mutta onneksi ihmisillä on vielä sydämiäkin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja merimies:
Alkuperäinen kirjoittaja Vuokranantaja:

Peesaan.

Hei tää on ihana kuulla:)
Etsin tyttöni kanssa asuntoa Turusta, ja oon ollut kovin huolissani siitä että mitä jos kukaan ei vuokraakkaan meille asuntoa! Totta kai mä aion vuokrani maksaa, ja olla muutenkin luotettava vuokralainen:)

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Firmoilta tuskin saa, yksityiseltä voi löytääkin jos löytää mukavan vuokranantajan, kuten itselläni kävi tuuri :flower: Aluksi tehtiin 6kk soppari, 2kk vuokratakuut heti käteen, kolmatta takuuvuokraa maksan yhä erissä ja tuon 6kk lähestyessä loppua tehtiin jatkoksi vuoden soppari jota sitten toivottavasti taas jatketaan, koska luonnollisestikin vuokrat hoidan, niitten hoitamattomuudesta ei luottotiedottomuuteni johdu. Vaikka merkintälistani olikin pitkä ja järjellä ajatellen kukaan ei olisi varmaan minua vuokralaisekseen ottanut, mutta onneksi ihmisillä on vielä sydämiäkin :heart:

Mulla vähän sama juttu, pitkä merkintälista, ja ei edes itse aiheutettuja... Mutta ehkä mä unohdan sit vallan nuo firmoilta vuokraamiset ja yritän vaan yksityisiltä...

Onko se nyt ihan fakta et firmojen kautta ei kannata edes yrittää alkaa vuokraamaan?
Niin ja mulla on tietenkin vielä sekin vaihtoehto, että haen ylioppilaskyläsäätiöltä asuntoa:)

Yhteistyössä