onko meillä kasvatus hukassa vai mikä mättää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Meidän lapsista on tullu hirviöitä vaikka säännöt on ja rangaistukset huonosta käytöksestä tulee. Tuntuu etten saa mitään otetta näihin lapsiin ja jos en nyt pärjää niin miten sitten kun ne on murrosiässä.
isompi saa hirveitä raivareita jatkuvasti, aina kun joku ei onnistu. kiroilee ja huutaa kun päätä katkastais, aresti on käytössä ja siellä yleensä aikansa riekkuu ja sitten rauhottuu mutta tätä kun on monta kertaa päivässä.

pienempi hirveessä uhmassa, jahkaa yleensä koko päivän joistain asioista. Esim. aamulla alko vaipasta tappelu, laitetaan vaippa, ei laiteta.....Ja en ala lapsen kanssa väittelemään vaan laitoin vaipan. tyttö huus tunnin putkeen ja roikku jaloissa, multa vaan katkes pinna kun se huuto ei vaan lopu vaikka en olis kuulevinaan, tiettyyn pisteeseen sitä jaksaa mutta sit ei vaan kestä enään pää!

Mua suorastaan häävettää kun huusin täyttä kurkkua tolle tytölle ja varmaan naapuritkin sen kuuli, ja siitä nyt ei apua ollu päinvastoin mutta kun ei vaan enään tiedä mitä tekee.

Sitten kun nää alkaa yhtäaikaa tän homman niin sit olen kusessa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Ei kai ne vaan ole 6v. ja 3v.? :whistle:

On, mistä arvasitkaan. Toivon todella että tää kuuluu oikeesti olla näin ja tää loppuukin joskus.

Kuulostaa just niiltä vaiheilta...en tiedä lohduttaako, mut kyllä se siitä tasottuu..vuoden parin sisään viimeistään. :hug:

Pistät pennut telkkarin ääreen seuraavaksi kun tulee ne lapsityrannit töllöstä. Kysyt onko kivaa olla samanlaisia kun noi riiviöt tuolla ohjelmassa. Saattaa kakrut olla vähän aikaa kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Nordee:
Pistät pennut telkkarin ääreen seuraavaksi kun tulee ne lapsityrannit töllöstä. Kysyt onko kivaa olla samanlaisia kun noi riiviöt tuolla ohjelmassa. Saattaa kakrut olla vähän aikaa kunnolla.

Ihana. Tepsisköhän...

Vähän lohduttaa tietää että ei tää ole epänormaalia mutta kyllä meinasin aamulla repiä tukkani päästä ja juosta päin seinää. itkukin pääs kun totaalisesti hermostuin, tää vaan väsyttää kun joka päivä näitä samoja taisteluja ja sitten kun tuntuu ettei mikään edes auta.

Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nordee:

Ihana. Tepsisköhän...

ovat ohjelmaa kattoneet ja isompi kattookin silmä kovana, välillä tokasee että onpas tuhmia. Ottaa myöskin sieltä uusia asioita riekkuakseen kun siltä pinna palaa, mikä ei ole ollenkaan kiva asia.

meillä kans samalla ikäerolla. Tosin ovat tänäpäivänä 7 ja 4 vuotiaat. Mutta kyllä tässä on käyty läpi ties mitä. Välllä ottavat oikein rajustikin yhteen. Nyt ovat 3 päivää leikkineet sovussa. Olen jopa ihmeissäni kun olen joutunut tekee töitäni (paperitöitä) tässä viime päivinä heidän kanssaan, kun lapsen vahtia ei ole löytynyt.

Että kyllä se siitä helpottuu.

mulla 6½v tyttö joka on aina ollut kiltti en muista että ois montaa kerran ollut harmia mutta nyt siitä on tullut oikea riiviö sanoo vastaan ja jankkaa samaa asiaa,uhkailee,paiskoo ovia koittaa määräillä..siis aivan mahdoton meillä käytössä myös kotiaresti ja huoneeseen meno jos ei oo kunnolla.
ja sitten nuo pojat 4v ja reilu 2v.. iso huokaus =( molemmilla uhmat käynnissä

Siitä "Lapsityrannit" ohjelmasta saa ihan oikeasti hyviä neuvoja noihin hankaliin rajanveto tilanteisiin. Tärkeintä on, että on tosi johdonmukainen omissa toimissaan ja rajoissaan. Kyllä se siitä!!!!

Meilläkin muuten tällä viikolla katottiin tuota ohjelmaa. Keskimmäinen (6v :) ) katsoi sitä oikein silmä kovana ja totesi, että oli hyvä ohjelma. Juteltiin siitä vielä jälkeenpäin. Ei nyt ehkä ole kiukut vähentyneet, mutta josko jotain ajattelemisen aihetta tyttö siitä sai..

Yhteistyössä