Onko mieheni liian itsekäs?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielipaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielipaha

Vieras
Pyydän teiltä mielipiteitä, sillä itse olen kai liian lähellä nähdäkseni totuuden.

Olen kotiäiti. Mun miehellä on ollut ja joskus vieläkin on alko-ongelmaa. Hän ryyppää noin jokatoinen viikonloppu noin korillisen kaljaa. Osaa kuitenkin (nykyään) käyttäytyä suht kunnolla kännissäkin. Nämä ryyppyillat ja niitä seuraavat krapulapäivät syövät tietenkin perheemme yhteistä aikaa. Yleensä minä olen se, joka viettää aikaa lasten kassa miehen jäädessä kotiin parantelemaan krapulaa.

Selvinä viikonloppuinaan mies harrastaa mm. kalastusta ja muita juttuja, joihin ei voi näitä pieniä lapsia mukaansa ottaa. Eli taas mnä olen se, joka jää lasten kanssa "yksin".

Nyt mies on keksinyt, että hänen pitää saada mönkijä. Se puolestaan tarkoittaa, että miehen pitää ensinnäkin tehdä ylitöitä saadakseen rahat kasaan ja toisekseen mönkijäharrastuskaan ei ole pienten lasten laji - taas miehen oma vapaa-aika lisii ja minun vähenee.

Yhteistä tekemistä miehellä ja lapsilla on lähinnä television katselu ja miehen sukulaisissa vierailu. Silloinkin miehen äiti ja minä olemme ne, jotka hoitaa lapset, mies puuhailee sielläkin omiaan.

Minulla ei ole mitään harrastuksia, enkä pääse edes esim. kirpputorilla käymään ilman vähintään toista lasta mukana.

Mielipiteitä? :(

On. Siis on liian itsekäs. Ei ne mönkkärin menovedetk ja verusteetkaan ilmaisia ole, vakuutuksesta puhumattakaan. Ja jos ostaa sen oikeasti, varmista että koti tai tapaturmavakuutus kattaa ajelut ettei tule ikäviä ylläreitä. Työnantajan vakuutus tuskin korvaa jos jotain käy.

Ei toimis meillä. Meil ukko taas keksii millon mitäkin ostettavaa, aina kysyy mun mielipidettä , jonka yleensä tietää kysymättäkin. Sit mökötetään ku pahaset kakarat. Mä oon jo niin tottunu tohon, et toi mökötyshomma menee toisest korvast sisään ja toisest ulos.
Mut mitä lasten kanssa olemiseen tulee, siinä en anna tippaakaan periks... kyllä lapset tarvii sitä isääkin, keksikööt harrastuksen jossa lapset voi olla mukana.

mun mies on ihan samanlainen, tosin ryyppää lähes joka viikonloppu ja sen ainakin kaks päivää, on reissu hommis joten ei nähdäkkään kuin se krapula sunnuntai.
eipä ole lasten kanssa eikä mun...
mutta ei tiedä myöskään mun suunnitelmista tulevaisuuteen joku perjantai tulee tyhjään kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On. Siis on liian itsekäs. Ei ne mönkkärin menovedetk ja verusteetkaan ilmaisia ole, vakuutuksesta puhumattakaan. Ja jos ostaa sen oikeasti, varmista että koti tai tapaturmavakuutus kattaa ajelut ettei tule ikäviä ylläreitä. Työnantajan vakuutus tuskin korvaa jos jotain käy.

Mä en tajunnukaan, että sekin pitää vakuuttaa. Munhan pitää kohta lähteä töihin ja viedä pienet lapset hoitoon, että mies saa oatella kaikkea itselleen. :(

Alkuperäinen kirjoittaja turhaa:
mun mies on ihan samanlainen, tosin ryyppää lähes joka viikonloppu ja sen ainakin kaks päivää, on reissu hommis joten ei nähdäkkään kuin se krapula sunnuntai.
eipä ole lasten kanssa eikä mun...
mutta ei tiedä myöskään mun suunnitelmista tulevaisuuteen joku perjantai tulee tyhjään kotiin.

Niin. Ymmärrän paremmin kuin arvaatkaan.

Viimeksi eilen juttelin omalle miehelleni tästä asiasta, mutta ei se tehoa enää. Mies on niin monta kertaa nähny sen, että uhoan jättää sen leikkimään yksinään ja muuttavani lasten kanssa pois, ettei se usko mun uhkaustani koskaan toteuttavan.

Omakotitalosta on vaan liian vaikeata lähteä noin vaan, pitäis eka saada myytyä pois jne.

Kyllä minä miestäni rakastan, mutta mieleen alkaa hiipiä epäilys miehen rakkaudesta - rakastaako oikeasti enemmän itseään kuin vaimoaan ja lapsiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Aika paska jätkä mielestäni, elää poikamiehen elämää.

Ja kun siltä kysyy, että erotaanko, että saisi elää sitä sinkkuelämää, niin vastaa, että ei halua. Mitä helvettiä se sitten venyttää mun pinnaa, eikä usko, etten mä jaksa tällaista enää kauaa?

No on kyllä itsekäs.
Meillä mies harrastaa metsästystä ja kalastusta, mutta vastapainoksi noille harrastusreissuilleen (joko vkl tai 3-4vrk) hän kyllä kotona ollessaan viikonloppuisin puuhailee lasten kanssa. Ja noita harrastusreissuja hänellä on aika harvoin (1-2kertaa 2:ssa kk). On muutamana iltana ottanut nuo isommat pojat (6 ja 8v) iltalennolle ja kalastamassakin käy toisinaan heidän kanssaan. Pienempien (1v8kk ja 3v.) kanssa hän sitten puuhailee muuten, käy ulkona ym. Eli harrastuksilleen on kyllä sitten vastapaino tämän perheen parissa.

Vaatisin kyllä muutosta.

Onko talo molempien nimissä? Jos ei ole, niin haet tyynesti vuokra-asuntoa kunnalta, jätä vaikka hakemuskopio johonkin puolivahingossa että mies näkee. Tai jos on molempien, tulosta netistä lähialueen kiinteistövälittäjien yhteystietoja ja talojen esittelyjä että mies näkee että nyt olet tosissasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
No on kyllä itsekäs.
Meillä mies harrastaa metsästystä ja kalastusta, mutta vastapainoksi noille harrastusreissuilleen (joko vkl tai 3-4vrk) hän kyllä kotona ollessaan viikonloppuisin puuhailee lasten kanssa. Ja noita harrastusreissuja hänellä on aika harvoin (1-2kertaa 2:ssa kk). On muutamana iltana ottanut nuo isommat pojat (6 ja 8v) iltalennolle ja kalastamassakin käy toisinaan heidän kanssaan. Pienempien (1v8kk ja 3v.) kanssa hän sitten puuhailee muuten, käy ulkona ym. Eli harrastuksilleen on kyllä sitten vastapaino tämän perheen parissa.

Vaatisin kyllä muutosta.

Olen vaatinut vuositolkulla...

Onko sinulla omaa aikaa ja kuinka paljon?

Jos mä joskus saan "omaa aikaa", se tarkoittaa sitä, että kuskaan miestäni pitkin kaupunkia tai sitten "saan" käydä yksin ruokakaupassa. Viimeistään 1,5 tunnin kuluttua mies jo soittaakin, että missä kuppaan, kun kakaratkin tappelee. *Huokaus*

Onko talo molempien nimissä? Jos ei ole, niin haet tyynesti vuokra-asuntoa kunnalta, jätä vaikka hakemuskopio johonkin puolivahingossa että mies näkee. Tai jos on molempien, tulosta netistä lähialueen kiinteistövälittäjien yhteystietoja ja talojen esittelyjä että mies näkee että nyt olet tosissasi.

Voi kuule, ei auta. Mä olen yhteensä 9 vuotta sitä uhkaillut erolla (milloin juomisen, milloin valehtelun ja milloin tän itsekkyyden takia).

Jos erolla alan uhata, on mun oltava oikeasti valmis lähtemään.

Tää talo on yhteinen.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

Voi kuule, ei auta. Mä olen yhteensä 9 vuotta sitä uhkaillut erolla (milloin juomisen, milloin valehtelun ja milloin tän itsekkyyden takia).

Jos erolla alan uhata, on mun oltava oikeasti valmis lähtemään.

Tää talo on yhteinen.

Toistahan ei voi muuttaa, vain itseään ja omaa suhtautumista. Musta kuulostaa että sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa, joko muuttaa ja erota ihan oikeasti tai hyväksyä tilanne jotenkin ja alkaa elämään sen asian kanssa. *halaus*

Toistahan ei voi muuttaa, vain itseään ja omaa suhtautumista. Musta kuulostaa että sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa, joko muuttaa ja erota ihan oikeasti tai hyväksyä tilanne jotenkin ja alkaa elämään sen asian kanssa. *halaus*

Voi paska.

Taidettiin vihdoin päästä yhteisymmärrykseen: Vaadin omaa vapaata yksi yhteen ja suostui. Sitä vastoin lupasin olla mäkättämästä asioista (kuten tuosta mönkkärin hommaamisesta). :D

Yhteistyössä