Onko minulla oikeus käyttää hoitolapset pesulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Niin.. Nyt on torstai eivätkä ole kotona käyneet, selvästikään.. Voinko käyttää heidät pesulla vai odotanko milloin vanhemmilla käy mielessä? Suoraan en voi vanhemmiltakaan kysyä, kun en tiedä miten nätisti osaisin sen ilmaista. Ehkä tyhmä kysymys, anteeksi siitä.

Jos et kehtaa suoraan kysyä että miten on peseytymisen kanssa, niin kerro vaikka että lapset haluaisivat vesileikkejä, että onko ok että käyvät kylvyssä tai suihkussa hoidon aikana?

Kyllä minä vanhempana olisin ihmeissäni jos lapseni kertoisi käyneensä suihkussa hoitopaikassa. Kyllä sinun on otettava asia puheeksi, ja jos tuntuu että heidän puhtaudestaan ei riittävästi huolehdita, niin tehtävä lastensuojeluilmoitus.

Kuinka likaisia lapset sitten oikein ovat?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos et kehtaa suoraan kysyä että miten on peseytymisen kanssa, niin kerro vaikka että lapset haluaisivat vesileikkejä, että onko ok että käyvät kylvyssä tai suihkussa hoidon aikana?

No tää nuorempi ei vielä edes liiku saati sitten puhu :D Mutta ehkä vanhemman kohdalla voisin näin tehdä. Kiitos vinkistä!

Järjestä kunnon vesileikkituokio kylppäriin ja siinä sitten peset heidät, huomaamatta :)
sitten lapset haetaan kotiin ja vanhempi tokaisee: ihanaa tänään on saunapäivä! Tai tänään taas rasvalla pestään meidän lapsi, iho ei kestä vettä vaan kuoriutuu... tms. kivaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pelkään että "välit menevät". Siis vähän tyhmä tilanne, myönnän sen kyllä.

Siunä olet ammattilainen jos niin voi sanoa muutaman kuukauden kurssin käynnistä koulua? Mutta sun kuuluu puhua asioista, et saa laiminlyödä velvollisuuttasi. Kaikkia alalla näkee en voi jos välit menee?

Sano että sotkivat itsensä/hiuksensa syödessään niin kovin että oli helpointa käydä suihkun kautta. Tai että hikoilivat pihalla... ;) mua ei haittais jos pesulla käyttäis.

Paha sanoa, ite käyttäny vaan tilanteessa että on sotkeutunu esim mahataudin yhteydessä. Mut jos kyse on muuten hygieniapuolesta niin minusta ensin suunta sinne vanhempien puoleen. Kyl sen voi kysyä aivan asiallisesti ja sanoa että on kiinnittänyt huomiota tällaseen asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kyllä minä vanhempana olisin ihmeissäni jos lapseni kertoisi käyneensä suihkussa hoitopaikassa. Kyllä sinun on otettava asia puheeksi, ja jos tuntuu että heidän puhtaudestaan ei riittävästi huolehdita, niin tehtävä lastensuojeluilmoitus.

Hmm.. No siis haisevat todella pahalle. Ja sellaisia tahroja ihossa, jotka normaalisti lähtisivät suihkussa, ei ole pesty.

No tää nuorempi ei vielä edes liiku saati sitten puhu :D Mutta ehkä vanhemman kohdalla voisin näin tehdä. Kiitos vinkistä!

No, kai sinä peset sitä pientä, vai eikö se kakkaa ollenkaan? Kädet, kasvot tuntuis ihan normaalilta ainakin :D

soita esimiehellesi ja kerro tilanne - ehkä hän voi olla tukenasi tässä.
Ihmettelisin kyllä jos kuulisin lapsiltani että hoidossa peseydytään kesken päivän ja vanhempana puuttuisin asiaan.
Joten hoida asia suoraan kysymällä.

Meillä oli joskus pk:ssa yks tosi rassukka tyttö, jota ei kotona pesty. otimme tavaksi, että perjantaisin pidimme kylpyamme päivän ja muutama lapsi pääsi aina kerralaan pesulle. Tämä sama tyttö "pääsi" joka perjantai ;). Joskus joku lapsista kysyi miks tää tyttö pääsee joka kerta, mut sanoimme jotain ympäri pyöreetä ja asia jäi siihen.
Voithan säkin pitää kylpy-/saunapäivän joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Siunä olet ammattilainen jos niin voi sanoa muutaman kuukauden kurssin käynnistä koulua? Mutta sun kuuluu puhua asioista, et saa laiminlyödä velvollisuuttasi. Kaikkia alalla näkee en voi jos välit menee?

En oo ammattilainen, mutta pitkä kokemus. Ja tiedän että pitäis sanoa, mutta tiedän myös sen että vanhemmat tod. näk. suuttuvat mulle jos sanon suoraan. En sitäkään tahtois.

Hmm.. No siis haisevat todella pahalle. Ja sellaisia tahroja ihossa, jotka normaalisti lähtisivät suihkussa, ei ole pesty.

??? Tahroja, missä?

Mun keskimmäisellä lapsella oli päikkyaikana atopia pahana, enkä olisi ollut ollenkaan mielissäni jos hoitaja olisi pessyt hänet ties millä aineella.

Mitenkäs sitten jos perheellä onkin tänään saunapäivä, mihin he laittavat sen lapsen siksi aikaa kun muut käyvät saunomassa jos sä nyt pesetkin hänet ?

Miten sä olet tähän aikaan netissä jos sulla on siellä hoitolapsia :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
??? Tahroja, missä?

Siis esimerkiksi kaakaotahraa tms. jotka siis pysyvät ihossa jos ei niitä pestä pois. Vaikea selittää. Ne huomaa lähinnä vaipanvaihdossa ja jos vaatteita vaihtaa. Mutta niistä näkee selvästi etteivät lapset ole käyneet pesulla. Samat tahrat vaan on koko viikon. Ehkä heillä pestään kerran viikossa? No, normaali-ihoisia lapsia ovat eli tuskin atopiakaan syynä.

Tahroja ihossa? Ei meidän 5 v:llä ole talvisaikaan tahroja muualla kuin käsissä ja ne kyllä lähtee käsienpesulla.

Alkuperäinen kirjoittaja just:

En oo ammattilainen, mutta pitkä kokemus. Ja tiedän että pitäis sanoa, mutta tiedän myös sen että vanhemmat tod. näk. suuttuvat mulle jos sanon suoraan. En sitäkään tahtois.

Mitä pirua tollaset tekee alalla jos eivät osaa työtään hoitaa?