Onko minusta enää parisuhteeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alituinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

alituinen

Jäsen
08.07.2013
631
0
16
Haluaisin aloittaa parisuhteen, mutta ongelmana olen minä itse. En halua, et mies joutuu häpeämään takiani. En kehtaa kulkea miehen kanssa jolkisesti, en halua, että kukaan saa tietää miehen olevan kanssani. Haluan suojella miestä, ettei hänen tarvitsisi hävetä minua.

Olen tällainen kuin olen ja olen jo 10-15 vuotta hyväksynyt itseni tällaisena kuin olen, mutta viimevuotiset tapahtumat on saanut minut taas taantumaan ja en jaksa sitä häpeää mitä muut joutuvat kokemaan takiani. Terapiaan en jaksa lähteä, koska tietenkin minua tuntematon ihminen sanoo sielä asiat niin, että kaikki on hyvin ja olen hyvä ihminen kuten muutkin, mutta se ei sitä vähennä, miten läheiseni minun takiani kärsivät.

Muuten asiani on hyvin, mutta olen miettinyt, että pystynkö enää parisuhteeseen vai onko parempi haaveilla erakonelämästä kuten lapsena haaveilin.

Löytyykö täältä muita, jotka ovat joskus olleet samassa tilanteessa kuin minä nyt?

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30108384:
Mikä saa sinut epäilemään muiden tekevän sitä kuitenkin sinulle?

Koska ovat sanoneet ja näyttäneet mulle sen. Mulla kavereita, jotka pitävät minusta tallaisena kuin olen, mutta on eriasia olla kaveri kuin jotain enemmän.

Koska ovat sanoneet ja näyttäneet mulle sen. Mulla kavereita, jotka pitävät minusta tallaisena kuin olen, mutta on eriasia olla kaveri kuin jotain enemmän.

Mikä se asia on? Mitä sinulle on sanottu ja miten sinulle on se näytetty?

Sinä ymmärrät itse, että ihmisiä on erilaisia etkä katso heitä pahasti. Kuitenkin väheksyt mahdollista uutta puolisoasi. Jos ymmärrät, että ihmisiä on erilaisia ja hyväksyt sen, sinun tulee myös hyväksyä se, että jokaisella on oikeus päättää itse häpeämisensä aiheet. Et voi ajatella miehesi häpeävän sinua, siihen sinulla ei ole oikeutta. Itse olisin suuresti loukkaantunut, jos hyvä ystäväni väittäisi minun häpeävän häntä näkyvän vammansa takia. Ei hänellä olisi oikeutta väittää moista sontaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30108572:
Mikä se asia on? Mitä sinulle on sanottu ja miten sinulle on se näytetty?

Sinä ymmärrät itse, että ihmisiä on erilaisia etkä katso heitä pahasti. Kuitenkin väheksyt mahdollista uutta puolisoasi. Jos ymmärrät, että ihmisiä on erilaisia ja hyväksyt sen, sinun tulee myös hyväksyä se, että jokaisella on oikeus päättää itse häpeämisensä aiheet. Et voi ajatella miehesi häpeävän sinua, siihen sinulla ei ole oikeutta. Itse olisin suuresti loukkaantunut, jos hyvä ystäväni väittäisi minun häpeävän häntä näkyvän vammansa takia. Ei hänellä olisi oikeutta väittää moista sontaa.

Siskoni kanssa en ole ollut väleissä, isäni ei enää tule luokseni ja yhdet mua auttavat ihmiset totesivat, ettei mua voi auttaa.

Miehen suhteen tiedän tämän kaiken olevan korvieni välissä, mutta en voi sille nyt mitään. Pitäisi saada itsekunnioitukseni kuntoon, mutta ei se helppoa ole.

Saanko kysyä, mikä se asia on, jonka vuoksi sinua tulisi hävetä? Olisi helpompi keskustella, jos tietäisi speksit. Anteeksi, jos jotain on multa mennyt ohi.

Voimia ap, olet aivan varmasti ihana tyyppi, kysy vaikka mieheltäsi!

Yhteistyössä