Onko mitään lääkettä olemassa millä saisi itsensä energisemmäksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "toivoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"toivoton"

Vieras
Mulla on mielialalääkitys mm. masennuksen ja ahdistuhäiriön takia. Ei siitä kyllä tunnu olevan apua mutten uskalla lopettaakaan. Masentunut en mielestäni enää ole, välillä ahdistus on lamauttavaa.

Ongelmani on se että vaikka olisin nukkunut hyvän yön, en tunne itseäni pirteäksi ja vaikka tuntisinkin, en osaa aloittaa tekemään mitään ja hommat seisoo. En siis saa energialatausta että pystyisin aloittamaan mitään. Tunnen itseni väsyneeksi ja saamattomaksi jatkuvasti.

Onko kellään samantapaista kokemusta tai tieto jostain lääkkeestä joka voisi sopia minulle Sertralinin sijaan? Tulen hulluksi kun en saa asioita hoidettua!!!!

Kannattaa jutella lääkärille mielialalääkkeen vaihtamisesta. Harva lääkäri määrää mielellään lisätroppeja vireystilan kohentamiseen, mutta jos väsymys johtuu lääkkeistä, vaihtaminen voi auttaa. Riittävä uni, päivittäinen liikunta, alkoholinkäytön lopettaminen ja kofeiinin vähentäminen auttoivat minua vastaavassa tilanteessa. Ahdistuneisuushäiriöön kuuluva kehon ylivireytyminen on myös itsessään kuormittavaa, joten väsymyskin on ihan ymmärrettävää ja normaalia.

Suurin apu minulle tuli terapiasta. Kun opin suhtautumaan ahdistukseeni järkevästi ja armollisesti, oireetkin vähenivät. Suuri osa stressistä on ns. kamppailustressiä, joka on seurausta siitä, miten ahdistusoireet koetaan. Itse ahdistusoireita voi kyllä oppia sietämään.

Syön vitamiineja, ei vaikutusta. Nukkuminen ei ole parhaasta päästä, että sekin vaikuttaa mutta vaikka nukkuisin niin en osaa aloittaa mitään! Se vaatii ihan itsensä pakottamista ja siihenkään mulla ei voimia riitä!

Olen elämäni aikana kokeillut erilaisia mielialalääkkeitä, yhtä tyhjän kanssa. En tiedä onko sellaisissa olemassakaan mitään mikä vaikuttaisi siihen että sais paremmin aloitekykyä, on jo usko mennyt lääkkeisiin.

Silloin kun todella ahdistaa niin se vie voimat. Nyt ei ole ahdistanut mutta en saa silti mitään aikaiseksi!

Kilpirauhaskokeet on otettu, niissä ei ole mitään. Ja hemoglobiini on ok, joten turha mun on ylimääräistä rautaa alkaa syömään ja eikös se voi olla ihan haitallistakin jos syö turhaan rautaa?

[QUOTE="aloittaja";28705355]Syön vitamiineja, ei vaikutusta. Nukkuminen ei ole parhaasta päästä, että sekin vaikuttaa mutta vaikka nukkuisin niin en osaa aloittaa mitään! Se vaatii ihan itsensä pakottamista ja siihenkään mulla ei voimia riitä!

Olen elämäni aikana kokeillut erilaisia mielialalääkkeitä, yhtä tyhjän kanssa. En tiedä onko sellaisissa olemassakaan mitään mikä vaikuttaisi siihen että sais paremmin aloitekykyä, on jo usko mennyt lääkkeisiin.

Silloin kun todella ahdistaa niin se vie voimat. Nyt ei ole ahdistanut mutta en saa silti mitään aikaiseksi!

Kilpirauhaskokeet on otettu, niissä ei ole mitään. Ja hemoglobiini on ok, joten turha mun on ylimääräistä rautaa alkaa syömään ja eikös se voi olla ihan haitallistakin jos syö turhaan rautaa?[/QUOTE]

Harrastatko liikuntaa? Jos olet ylipainoinen, elimistössäsi on tulehdustila mikä aiheuttaa masennusta.

Mitä mielialalääkettä käytät? Cipralex ainakin auttoi mulla ja antoi aktiivisuutta (miinuspuolena vauhdikkuus).

[QUOTE="Vieras";28705377]Irrottaudu lääkkeistä. En usko, että niissä on mitään hyvää...ei kai ne pysyvään käyttöön ole edes tarkoitettu.[/QUOTE]

Siinä on taas ihminen kuka ei tiedä hölkäsen pöläystä asiasta, miksi siis edes vaivautua kirjoittamaan. :D

Minulla on vähän samanlaisia oireita ja myös mielialalääkitys. Siitä on ollut jonkin verran apua. Jos olet sellaisessa kunnossa, että pystyt pakottamaan itsesi liikkumaan, suosittelen kokeilemaan. Minä saan energiaa energiankäytöstä. Minä käyn kaksi kertaa päivässä koiran kanssa lenkillä, mutta tarvittaessa mies voi käyttää jos en jaksa tai pysty. Lisäksi venyttelen ja teen lihaskuntoharjoituksia, joko ihan kotona tai salilla.

Sellaisen todella omituisen asian olen tosin huomannut, että kun yritän vähentää sokeria (siis ihan valkoista sokeria), tulen järkyttävän väsyneeksi. Vaikka jatkaisin päiviä tai viikkoja, ei väsymys lopu ennen kuin alan taas syömään sokeria. En tiedä mistä moinen voi johtua enkä ole koskaan kuullut sellaisesesta. Lääkärille en ole kehdannut vielä sanoa mitään kun ajattelin, että ei usko minua ja pitää minua ihan hulluna.

[QUOTE="Vieras";28705377]Irrottaudu lääkkeistä. En usko, että niissä on mitään hyvää...ei kai ne pysyvään käyttöön ole edes tarkoitettu.[/QUOTE]

Tiedätkö, että itse asiassa on olemassa useitakin lääkkeitä, jotka on tarkoitettu ihan pysyvään käyttöön erilaisten sairauksien hoidossa.

Tee vain väkisin hommia, vaikka väsyttäiskin. Tavallaan ajatusten tasolla pusket sitä väsymystä päin.Kun väsyy" oikealla tavalla", voi uni olla syvempää jolloin se virkistää. Kannattaa ainaki kokeilla! toimi mulla masennuksen häätöön.

[QUOTE="vieras";28705460]Minulla on vähän samanlaisia oireita ja myös mielialalääkitys. Siitä on ollut jonkin verran apua. Jos olet sellaisessa kunnossa, että pystyt pakottamaan itsesi liikkumaan, suosittelen kokeilemaan. Minä saan energiaa energiankäytöstä. Minä käyn kaksi kertaa päivässä koiran kanssa lenkillä, mutta tarvittaessa mies voi käyttää jos en jaksa tai pysty. Lisäksi venyttelen ja teen lihaskuntoharjoituksia, joko ihan kotona tai salilla.

Sellaisen todella omituisen asian olen tosin huomannut, että kun yritän vähentää sokeria (siis ihan valkoista sokeria), tulen järkyttävän väsyneeksi. Vaikka jatkaisin päiviä tai viikkoja, ei väsymys lopu ennen kuin alan taas syömään sokeria. En tiedä mistä moinen voi johtua enkä ole koskaan kuullut sellaisesesta. Lääkärille en ole kehdannut vielä sanoa mitään kun ajattelin, että ei usko minua ja pitää minua ihan hulluna.[/QUOTE]

Lisäätkö mitään sokerin tilalle? Rasvaa?

Lisäätkö mitään sokerin tilalle? Rasvaa?

Korvaan sokerin muilla hiilihydraateilla, esim. kahvin kanssa voisin ottaa keksin sijasta ruisleipää juustolla. Olen kokeillut myös korvata sokerin hedelmillä ja marjoilla. Makeanhimoon se toimii hyvin, mutta en ymmärrä mistä tuo kamala väsymys tulee. Vitamiineja, rasvaa, hiilihydraatteja, proteeinia yms. saan ihan tarpeeksi, joten sen ei pitäisi ongelma.

Olen varsin hoikka, joten sen puoleen herkuttelu ei ole ongelma, mutta toisaalta en usko, että päivittäinen sokerin syöminen on kovin terveellistä. Ja minä tosiaan "joudun" syömään sitä sokeria aika tiuhaan, että jaksan. Syön jälkiruoan jokaisen aterian jälkeen, minkä lisäksi syön makeita välipaloja. Syön pieniä annoksia, mutta päivän mittaan siitä kyllä kertyy ihan kohtalaisen paljon sokeria.

[QUOTE="aloittaja";28705355]Syön vitamiineja, ei vaikutusta. Nukkuminen ei ole parhaasta päästä, että sekin vaikuttaa mutta vaikka nukkuisin niin en osaa aloittaa mitään! Se vaatii ihan itsensä pakottamista ja siihenkään mulla ei voimia riitä!

Kilpirauhaskokeet on otettu, niissä ei ole mitään. Ja hemoglobiini on ok, joten turha mun on ylimääräistä rautaa alkaa syömään ja eikös se voi olla ihan haitallistakin jos syö turhaan rautaa?[/QUOTE]

Miltä se karppaus kuulostais, jos tutustuisit siihe ja kokeilisit vaikka kuukauden edes? Monet sanoo että energiaa on tullut paljon lisää. :)

[QUOTE="vieras";28705575]Korvaan sokerin muilla hiilihydraateilla, esim. kahvin kanssa voisin ottaa keksin sijasta ruisleipää juustolla. Olen kokeillut myös korvata sokerin hedelmillä ja marjoilla. Makeanhimoon se toimii hyvin, mutta en ymmärrä mistä tuo kamala väsymys tulee. Vitamiineja, rasvaa, hiilihydraatteja, proteeinia yms. saan ihan tarpeeksi, joten sen ei pitäisi ongelma.

Olen varsin hoikka, joten sen puoleen herkuttelu ei ole ongelma, mutta toisaalta en usko, että päivittäinen sokerin syöminen on kovin terveellistä. Ja minä tosiaan "joudun" syömään sitä sokeria aika tiuhaan, että jaksan. Syön jälkiruoan jokaisen aterian jälkeen, minkä lisäksi syön makeita välipaloja. Syön pieniä annoksia, mutta päivän mittaan siitä kyllä kertyy ihan kohtalaisen paljon sokeria.[/QUOTE]

No sitte en ihmettele, ettei toimi, jos sokerin korvaa sokerilla. Onhan se ruisleipä juustolla tietysti parempi kuin keksi...

Vähemmän hiilaria, enemmän rasvaa.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
Miltä se karppaus kuulostais, jos tutustuisit siihe ja kokeilisit vaikka kuukauden edes? Monet sanoo että energiaa on tullut paljon lisää. :)

Näin olen kuullut, mutta minua kyllä huolestuttaisi syödä niin runsaasti kovaa rasvaa. Saan jo nyt ihan liikaa herkuttelun oheistuotteena, mikä huolestuttaakin minua, sillä vaikka olen vielä nuori, olen riskiryhmässä sairastua sydänsairauteen (perinnöllistä), ja se on suurin syy, miksi haluaisin päästä herkuttelusta eroon.

Voithan sä katsoa, jos onnistuisit saamaan itsellesi add/adhd diagnoosin noilla kriteereillä, ja siihen lääkkeet. Omasta mielestä noi on vaan turhia diagnooseja, koska muurten aika iso osa meistä popsisi lääkkeitä... Itse en myöskään menisi syömään noita lääkkeitä, mutta tässä siis vastaus kysymykseesi, kun nyt kerran kysyit...

Tollainen lääkekoukku on tosi vaarallinen. Pitäis vaan jättää lääkkeet ja ärjestää jotain kivaa elämään. Vaikka ulkoilua, ei stressiä. Mutta muuten olet tavallaan tuhon tiellä. Lääkkeitä, lisää lääkkeitä, piristävää, rauhoittavaa, mielialaa, unilääkettä :( varo ajoissa! Pahimmillaan ei voi enää lapsista huolehtia, persoonallisuus häiriintyy ja typistyy, avioliitto on ohi. Älä usko kemialliseen parannukseen, usko itseesi, selviymiseesi! Tsempit!!

[QUOTE="vieras";28705371]Harrastatko liikuntaa? Jos olet ylipainoinen, elimistössäsi on tulehdustila mikä aiheuttaa masennusta.

Mitä mielialalääkettä käytät? Cipralex ainakin auttoi mulla ja antoi aktiivisuutta (miinuspuolena vauhdikkuus).[/QUOTE]

En oikeastaan erityisemmin harrasta liikuntaa kun en jaksa lähteä :( En ole ylipainoinen mutta tiedän että liikkua pitäisi enemmän!

Mulla on Sertralin Orion. Cipralexia en ole koskaan kokeillut mutta luin siitä ja aika pelottavalta tuo lääke tuntuu enkä tiedä sopisiko minulle, en muista mitä siinä oli, olikohan helppo mustelmataipumus mikä on mulla...

Vauhdikkuus voisi olla hyvästä ellei mene ylilevottomuuden puolelle!

Yhteistyössä