Onko mitään lääkettä olemassa millä saisi itsensä energisemmäksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "toivoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28705616]Näin olen kuullut, mutta minua kyllä huolestuttaisi syödä niin runsaasti kovaa rasvaa. Saan jo nyt ihan liikaa herkuttelun oheistuotteena, mikä huolestuttaakin minua, sillä vaikka olen vielä nuori, olen riskiryhmässä sairastua sydänsairauteen (perinnöllistä), ja se on suurin syy, miksi haluaisin päästä herkuttelusta eroon.[/QUOTE]

Rasvakammo on kyllä ihan ymmärrettävää kaikkien näitten vuosien jälkeen kun sitä on parjattu, mutta lue vaikka Andreas Eenfeldtin kirja Ruokavallankumous niin pelko varmasti hälvenee. :)

Niin ja eihän se oo mikään pakko rasvan olla eläinrasvaa (josta siitäkään kaikki ei oo "kovaa"), monet kylmäpuristetut kasviöljyt on myös ok tai parempi vielä jos saa sen rasvan suoraan siemenestä tai pähkinästä.

[QUOTE="Vieras";28705637]Tollainen lääkekoukku on tosi vaarallinen. Pitäis vaan jättää lääkkeet ja ärjestää jotain kivaa elämään. Vaikka ulkoilua, ei stressiä. Mutta muuten olet tavallaan tuhon tiellä. Lääkkeitä, lisää lääkkeitä, piristävää, rauhoittavaa, mielialaa, unilääkettä :( varo ajoissa! Pahimmillaan ei voi enää lapsista huolehtia, persoonallisuus häiriintyy ja typistyy, avioliitto on ohi. Älä usko kemialliseen parannukseen, usko itseesi, selviymiseesi! Tsempit!![/QUOTE]

Siis millainen lääkekoukku??? Et taida tietää mistään mitään saati itse koskaan ollut edes masentunut joten en viitsi sulle enempää kommentoida kuin että vedä hattu silmilles ja jatka elämääs!

[QUOTE="aloittaja";28705760]Siis millainen lääkekoukku??? Et taida tietää mistään mitään saati itse koskaan ollut edes masentunut joten en viitsi sulle enempää kommentoida kuin että vedä hattu silmilles ja jatka elämääs![/QUOTE]

Sellainen, että alat olla lamaantunut, kyvytön tekemään mitään. Etkä uskalla irtaantua lääkkeistä, olet siis koukussa. Pelkäät elämää ilman lääkkeitä. Olen vainnähnyt KÄYTÄNNÖSSÄ miten tässä voi käydä, ei sellaista kukaan suunnittele etukäteen. Ihan ok ihminenkin muuttuu ihmisraunioksi ja pilaa elämänsä. Jätä lääkkeet ennen kuin on liian myöhäistä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;28705782:
Jep. Terveet elämäntavat auttavat eli terveellinen ruokavalio, liikunta, päihteettömyys ja riittävä uni takaavat energisyyden.

Eivät takaa. Vai ovatko kaikki masennukseen sairastuneet sinun mielestäsi eläneet epäterveellistä elämää?

[QUOTE="aloittaja";28705866]Eivät takaa. Vai ovatko kaikki masennukseen sairastuneet sinun mielestäsi eläneet epäterveellistä elämää?[/QUOTE]

Ei, mutta jos alkaa olla siipi maassa, niin kannattaa alkaa todella miettiä elämäänsä kaikilta osin, e turruttaa itseään zombieksi lääkkeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;28705782:
Jep. Terveet elämäntavat auttavat eli terveellinen ruokavalio, liikunta, päihteettömyys ja riittävä uni takaavat energisyyden.

Jep. Terveet elämäntavat eli terveellinen ruokavalio, liikunta, päihteettömyys ja riittävä uni takaavat, ettet voi sairastua syöpään.

Eiku siis...

[QUOTE="vieras";28705876]Ei, mutta jos alkaa olla siipi maassa, niin kannattaa alkaa todella miettiä elämäänsä kaikilta osin, e turruttaa itseään zombieksi lääkkeillä.[/QUOTE]

En todellakaan ole zombie tasolla. En vain jaksa aloittaa asioita mitä pitäisi. Ihme kuvitelmia heti ihmisillä!
Ja ei niitä mielialalääkkeitä niin vain heitetä nurkkaan mikäli lääkäri edes sellaista suosittelisi, tuskin mun kohdalla koska masennus uusii helposti!

[QUOTE="vieras";28705876]Ei, mutta jos alkaa olla siipi maassa, niin kannattaa alkaa todella miettiä elämäänsä kaikilta osin, e turruttaa itseään zombieksi lääkkeillä.[/QUOTE]

Tiedätkö sinä ylipäätään yhtään mitään mielialalääkkeistä? Eivät ne ketään herranen aika turruta zombieksi. Minä olen käyttänyt sertraliinia pari vuotta, ja siitä on todellakin ollut apua. Elämäntapani ovat varsin terveelliset, ja elämäntilanteeni on hyvä. Se ei kuitenkaan muuta helvetillistä menneisyyttäni, jonka vuoksi olen sairastunut. Siihen ei kuule mikään helvetin banaani, 10 kilometrin juoksulenkki ja kunnon yöunet ole mikään lääke, vaikka se muuten onkin oikein mukavaa ja terveellistä ja _auttaa_ paranemista.

[QUOTE="aloittaja";28705903]En todellakaan ole zombie tasolla. En vain jaksa aloittaa asioita mitä pitäisi. Ihme kuvitelmia heti ihmisillä!
Ja ei niitä mielialalääkkeitä niin vain heitetä nurkkaan mikäli lääkäri edes sellaista suosittelisi, tuskin mun kohdalla koska masennus uusii helposti![/QUOTE]

Aivan, ja mielialalääkitystä ei saa missään nimessä muutenkaan mennä noin vain lopettamaan omatoimisesti, vaan se pitää lopettaa lääkärin ohjeiden mukaisesti hiljalleen.

[QUOTE="aloittaja";28705903]En todellakaan ole zombie tasolla. En vain jaksa aloittaa asioita mitä pitäisi. Ihme kuvitelmia heti ihmisillä!
Ja ei niitä mielialalääkkeitä niin vain heitetä nurkkaan mikäli lääkäri edes sellaista suosittelisi, tuskin mun kohdalla koska masennus uusii helposti![/QUOTE]

Mutta kun lääkkeet muuttaa persoonaa, koukuttaa, on vaikea irrottautua kuten aäkin jo sanoit :( oikeasti lääkärit ei vaan ole niin vastuullisia valitettavasti!! Ne saa siitä tulonsa kun määrää lääkkeitä. Ei ne välitä ihmisestä. Valitettavasti. Ihminen halua lääkkeet, lääkärit haluaa palkkionsa ja ihmisen tyytyväiselsi ja eroon potilaasta. Harmi, mut ei ne tule sanomaan sulle, miten päästä eroon lääkkeestä...

Olen nähnyt tämän kaiken! "Hyvä lääkäri" kirjoittelee reseptiä ihmisrauniolle.

[QUOTE="vieras";28705909]Tiedätkö sinä ylipäätään yhtään mitään mielialalääkkeistä? Eivät ne ketään herranen aika turruta zombieksi. Minä olen käyttänyt sertraliinia pari vuotta, ja siitä on todellakin ollut apua. Elämäntapani ovat varsin terveelliset, ja elämäntilanteeni on hyvä. Se ei kuitenkaan muuta helvetillistä menneisyyttäni, jonka vuoksi olen sairastunut. Siihen ei kuule mikään helvetin banaani, 10 kilometrin juoksulenkki ja kunnon yöunet ole mikään lääke, vaikka se muuten onkin oikein mukavaa ja terveellistä ja _auttaa_ paranemista.[/QUOTE]

Näinpä!

Ja musta ei muuten edes huomaa että käytän mitään lääkettä eikä arvaa että mulla olis mitään ongelmia. Olen ihan tavallisen oloinen, iloinen ja avoin ihmisten kanssa. Kun kerrankin eräälle sanoin että mulla on ahdistusta ja paniikkitaipumusta niin se ihan ihmetteli koska musta ei olis kuulemma mitenkään arvannut!

[QUOTE="vieras";28705929]Mutta kun lääkkeet muuttaa persoonaa, koukuttaa, on vaikea irrottautua kuten aäkin jo sanoit :( oikeasti lääkärit ei vaan ole niin vastuullisia valitettavasti!! Ne saa siitä tulonsa kun määrää lääkkeitä. Ei ne välitä ihmisestä. Valitettavasti. Ihminen halua lääkkeet, lääkärit haluaa palkkionsa ja ihmisen tyytyväiselsi ja eroon potilaasta. Harmi, mut ei ne tule sanomaan sulle, miten päästä eroon lääkkeestä...

Olen nähnyt tämän kaiken! "Hyvä lääkäri" kirjoittelee reseptiä ihmisrauniolle.[/QUOTE]

Mun lääkkeet eivät ole muuttaneet mun persoonaa - päinvastoin. Ne ovat vähentäneet painajaisia ja auttaneet minut ulos helvetistä. Lääkkeiden avulla olen päässyt tilanteeseen, jossa olen enemmän oma itseni kuin moniin vuosiin. En myöskään ole "koukussa" lääkkeisiini, mitä sillä sitten tarkoitatkaan. Kunhan oloni on ollut hyvä tarpeeksi kauan, aion lopettaa lääkkeet lääkärin ohjeiden mukaisesti, mutta jos ahdistus, masennus tai PTSD tulevat takaisin, niin en mieti hetkeäkään, että aloitanko lääkkeet uudestaan. On niistä sen verran paljon ollut apua.

Ikävä jos sulla on huonoja kokemuksia, mutta älä yleistä.

Näinpä!

Ja musta ei muuten edes huomaa että käytän mitään lääkettä eikä arvaa että mulla olis mitään ongelmia. Olen ihan tavallisen oloinen, iloinen ja avoin ihmisten kanssa. Kun kerrankin eräälle sanoin että mulla on ahdistusta ja paniikkitaipumusta niin se ihan ihmetteli koska musta ei olis kuulemma mitenkään arvannut!

Vielä! Vielä olet ehkä OK, mutta kuten sanoit, et voi enää irrottautua lääkkeistä. He ajoissa apua.

Oikeasti jos kyselet, millä LÄÄKKEELLÄ piristyisit, niin olet jo surullisella tiellä, kun luulet, että nämä ongelmat hoidetaan kemiallisesti. Masennus/ahdistus hoidetaan kielialalääkkeillä eli rauhoittavilla, pirstys seuraavilla lääkkeillä. Nimenomaan nuo mielialalääkkeet johtaa persoonallisuuden muutoksiin. Tunne-elään latistumiseen. Lue pakkauksen ohjeet sivuvaikutuksista! Kukaan ei ole niiden yläpuolella. Ei le viisasta hoitaa sivuvaikutusta toisella lääkkeellä. Se on lääkekoukku.

Lähinnä mä ajattelinkin että olisikohan joku muu Sertralinin tilalle joka auttaisi paremmin tuon energisyyden kanssa. Tai toinen vaihtoehto on ehkä nostaa annostusta. Cypralexia joku ehdotti mutta otin siitä selvää ja siellä oli joitain kohtia sellaisia että ehkä sitä ei voi mulla määrätä. Olikohan siellä että pitää olla erityisen varovainen jos on migreeniä esim.? En nyt muista...

Joka tapauksessa, en siis ole tällä hetkellä masentunut. Välillä iskee ahdistus ja pahastikin ja voi iskeä paniikkikohtaus. Pahinta on kuitenkin tämä energittömyys ja nyt tilasinkin kokeeksi sitten mm. e-epaa, karnosiinia ja muita luontaistuotteita.

Mutta edelleen ihmetyttää miten ihmiset voi ajatella noin putkikatseisesti lääkkeistä, aivan kuin kaikki mielialalääkkeitä syövät olisivat jotain zombieita ja turtuneita! Ehei, ei se kuulkaa mene niin te tietämättömät!

Vaikka ymmärrän toki sen että on niin helppo sanoa että harrasta liikuntaa ja syö terveellisesti, kyllä se siitä!
Äitinikään ei ymmärrä, ei ole koskaan ymmärtänyt kun on itse aina ollut kova touhuamaan ja suorittamaan. Itseasiassa hänen takiaan aikanaan siirsin ja siirsin mielialalääkityksen aloitttamista kun olin niin kauhuissani.

Mutta ku ei ne tomaatit ja banaanit vaan auta! Terveellisiä toki ovat mutta eivät tuo mulle unta. Jotkut vaan on niin tyhmiä että ne ei tajua nenäänsä pidemmälle näitä sairauksia!

[QUOTE="Vieras";28705948]Vielä! Vielä olet ehkä OK, mutta kuten sanoit, et voi enää irrottautua lääkkeistä. He ajoissa apua.

Oikeasti jos kyselet, millä LÄÄKKEELLÄ piristyisit, niin olet jo surullisella tiellä, kun luulet, että nämä ongelmat hoidetaan kemiallisesti. Masennus/ahdistus hoidetaan kielialalääkkeillä eli rauhoittavilla, pirstys seuraavilla lääkkeillä. Nimenomaan nuo mielialalääkkeet johtaa persoonallisuuden muutoksiin. Tunne-elään latistumiseen. Lue pakkauksen ohjeet sivuvaikutuksista! Kukaan ei ole niiden yläpuolella. Ei le viisasta hoitaa sivuvaikutusta toisella lääkkeellä. Se on lääkekoukku.[/QUOTE]

Nyt mä en kyllä tiedä pitäiskö mun itkeä vai nauraa, mutta aika huvittavaa tekstiä sulta kyllä :)

Mielialalääke ei ole rauhoittavaa hyvä ihminen!!!! Rauhoittavat ovat asia erikseen, toki on mulle niitäkin määrätty mutta erittäin harvoinpa niitä otan!

Mielialalääke ei tunnu missään, siihen ei jää ns. koukkuun. Sen voi lopettaa siis, mutta ei voi vieroitusoireiden takia lopettaa yhtäkkisesti. Ja toisekseen se voi johtaa siihen että masennun taas ja ahdistuskohtaukset tulee voimakkaampana.

Ja mun tunne-elämään saa olla aikamoista droppia että se johonkin latistuis! Mun tunne-elämä on ihan samanlainen kuin ennenkin, se ei ole latistunut mihinkään! Osaan iloita ja osaan surra, joten?

Tuntuu että sä olet ihan pihalla kuin lumiukko näistä lääkitysjutuista, herranjestas!

[QUOTE="aloittaja";28705969]Nyt mä en kyllä tiedä pitäiskö mun itkeä vai nauraa, mutta aika huvittavaa tekstiä sulta kyllä :)

Mielialalääke ei ole rauhoittavaa hyvä ihminen!!!! Rauhoittavat ovat asia erikseen, toki on mulle niitäkin määrätty mutta erittäin harvoinpa niitä otan!

Mielialalääke ei tunnu missään, siihen ei jää ns. koukkuun. Sen voi lopettaa siis, mutta ei voi vieroitusoireiden takia lopettaa yhtäkkisesti. Ja toisekseen se voi johtaa siihen että masennun taas ja ahdistuskohtaukset tulee voimakkaampana.

Ja mun tunne-elämään saa olla aikamoista droppia että se johonkin latistuis! Mun tunne-elämä on ihan samanlainen kuin ennenkin, se ei ole latistunut mihinkään! Osaan iloita ja osaan surra, joten?

Tuntuu että sä olet ihan pihalla kuin lumiukko näistä lääkitysjutuista, herranjestas![/QUOTE]

No. Todistele itsellesi. Uskoo ken tahtoo. Olen nähnyt tän ihan saman. Ahdistus, paniikkihäiriö, mielialalääkkeet, lääkekoukku, energiattomuus, aikaansaamattomuus, ärtyneisyys...ja lopu olen jo kertonut. Nykyään tää ennen niin kiva nainen, hyvä äiti, on ihan rappiolla.

[QUOTE="Vieras";28705975]No. Todistele itsellesi. Uskoo ken tahtoo. Olen nähnyt tän ihan saman. Ahdistus, paniikkihäiriö, mielialalääkkeet, lääkekoukku, energiattomuus, aikaansaamattomuus, ärtyneisyys...ja lopu olen jo kertonut. Nykyään tää ennen niin kiva nainen, hyvä äiti, on ihan rappiolla.[/QUOTE]

Kuule, mä veikkaan että tää sun tuntema nainen on saanut oireisiinsa muutakin kuin mielialalääkkeitä. Tarkoitan siis että ehkä bentsoja, nukahtamislääkkeitä ym. Hänellä on luultavasti lähtenyt lapasista niiden kanssa ja siksi on mennyt tuohon kuntoon ja sen kyllä ymmärrän!
Itse mielialalääke, masennuslääke, ei aiheuta mitään tuollaista!

Ja jos on vielä alkoholi kuvassa niin sen on huonompi juttu.

Mutta älä mielialalääkkeitä siitä syytä, niistä tuollainen ei johdu!

[QUOTE="aloittaja";28705988]Kuule, mä veikkaan että tää sun tuntema nainen on saanut oireisiinsa muutakin kuin mielialalääkkeitä. Tarkoitan siis että ehkä bentsoja, nukahtamislääkkeitä ym. Hänellä on luultavasti lähtenyt lapasista niiden kanssa ja siksi on mennyt tuohon kuntoon ja sen kyllä ymmärrän!
Itse mielialalääke, masennuslääke, ei aiheuta mitään tuollaista!

Ja jos on vielä alkoholi kuvassa niin sen on huonompi juttu.

Mutta älä mielialalääkkeitä siitä syytä, niistä tuollainen ei johdu![/QUOTE]

Paniikkihäiriö, mielialalääkkeet, siitä se lähti. Musta ihan hirveää mitä ihmiselle tapahtui. Menetti miehensä, asunnon, työpaikan, lapset. Tuskin hän sitä suunnitteli. Syytän lääkäreitä, jotka antoivat aina vaan lisää lääkettä.

[QUOTE="aloittaja";28705969]Nyt mä en kyllä tiedä pitäiskö mun itkeä vai nauraa, mutta aika huvittavaa tekstiä sulta kyllä :)

Tuntuu että sä olet ihan pihalla kuin lumiukko näistä lääkitysjutuista, herranjestas![/QUOTE]

no itseasiassa ne masennsulääkkeet voi aiheuttaa tunne-elämän latistumsita, väsymystä, seksuaalisia toimintähäiriöitä yms mutta kaikki ei saa niitä haittavaikutuksia, vain jotkut. jos taa spuhutaan antipsykooteista niin melko varmasti lähes jokainen käyttäjä kärsii niistä jotenkin esim seksuaalitoimintojen häiriöt on hyvin tavallisia yms. Mutta voihan sitä toki elää elämänsä ajatellene ttä ei mulle voi koskaan mitään tulla eikä tapahtua,joku muu saa vaan ne haittavaikutukset,mut mua ne ei voi koskea, tai jos mä en oo saanut mitään haittavaikutuksia kukaan ei voi saada.ei se mene niin.mutta ei myöskään niin että kaikki sais

Masennuslääkkeiden haittavaikutukset

Lääkkeet mielen hoidossa
23.7.2008
Matti O. Huttunen
Antikolinergiset haittavaikutukset
Väsymys
Tunteiden latistuminen
Hyponatremia
Vatsavaivat
Vaikutukset sydämeen ja verenpaineeseen
Motorinen levottomuus
Seksuaalitoiminnan häiriöt
Painonnousu
Verenvuotoalttius
Vapina ja kouristukset
Serotoniinioireyhtymä

Masennuslääkkeiden haittavaikutukset :: Terveyskirjasto

mielialalääkkeet tekevät masentuneen ja ahdistuneen ihmisen normaaliksi, ei miksikään zombieksi tai muuta vastaavaa. Masentuneen ihmisen aivot eivät eritä serotoniinia normaalilla tavalla, joten mielialalääke auttaa sitä erittymään normaalisti. Jos pahasti masentunut lopettaa lääkkeet, voi tuloksena olla itsemurha niin syvissä vesissä. Mielialalääkkeet auttavat ihmistä vajoamasta niin syviin vesiin, mutta väsymys voi olla kyllä yksi sivutekijä, valitettavasti. Mutta ilman mielialalääkitystä masennukseeni voisin varmaan nukkua lähes vuorokaudet ympäri ja maata zombiena sängyssä. Niinkuin tein ennen lääkityksen aloittamista. Lääkkeideni avulla näin ei enää ole, vaan olen jopa työkykyinen.

[QUOTE="kielo";28706058]mielialalääkkeet tekevät masentuneen ja ahdistuneen ihmisen normaaliksi, ei miksikään zombieksi tai muuta vastaavaa. Masentuneen ihmisen aivot eivät eritä serotoniinia normaalilla tavalla, joten mielialalääke auttaa sitä erittymään normaalisti. Jos pahasti masentunut lopettaa lääkkeet, voi tuloksena olla itsemurha niin syvissä vesissä. Mielialalääkkeet auttavat ihmistä vajoamasta niin syviin vesiin, mutta väsymys voi olla kyllä yksi sivutekijä, valitettavasti. Mutta ilman mielialalääkitystä masennukseeni voisin varmaan nukkua lähes vuorokaudet ympäri ja maata zombiena sängyssä. Niinkuin tein ennen lääkityksen aloittamista. Lääkkeideni avulla näin ei enää ole, vaan olen jopa työkykyinen.[/QUOTE]

Nimenomaan. On ihan turha nyt lääkekielteisten ja muuten vain tietämättömien tulla huutelemaan ennakkoluulojaan, kun selvästi ole mitään tietoa asiasta.

[QUOTE="Vieras";28705997]Paniikkihäiriö, mielialalääkkeet, siitä se lähti. Musta ihan hirveää mitä ihmiselle tapahtui. Menetti miehensä, asunnon, työpaikan, lapset. Tuskin hän sitä suunnitteli. Syytän lääkäreitä, jotka antoivat aina vaan lisää lääkettä.[/QUOTE]

Siis sulla on yksi _tuttu_ jolla on ollut mielenterveysongelmia, jolla ei nykyisin mene hyvin, ja sen perusteella päättelet, että mielialalääkkeet ovat itse saatanasta? Ehkä sun kannattaisi pysyä pois ketjuista, joiden aiheista et oikeasti tiedä yhtään mitään.

Yhteistyössä