Onko mitään tehtävissä? Mies ja kunnioitus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Alkujaan ja pidemmälekin oli mukana rakkautta ja kunnioitusta. Nykyisin tilanne on ihan toinen! Tuntuu paskalta kerjätä hellyttää/rakkautta. Vaikka silloin sitä toki saan, mutta miksi pitäisi sitä pyytää. Ruoasta ei sano enään, edes kiitos saatika mitään muutakaan. Ei kehu mua mistään. Tulee lähinnä vain olo, että mitää en osaa tehä oikein tai olen vain niin paska. Miehelleni kun mainitsen asiasta, että miksi ei ole lähellä, tai anna pusua, tai ole kanssani tai IHAN mitä vain, mitä omasta mielestä teen kyllä niin vastaus on, no et sinäkään tee mitään!! Mä en voi ymmärtää. Onko se vain, että kun arki tulee niin se tulee rytinällä! Miten kuitenkin saisin miehen silmät avautumaan, että mä vaadin jotain muutakin kun olla vain nyt tässä olemassa hänen elämässä..? Tekemällä ruokaa, pesemällä pyykin, tiskaamalla yms yms..

Alkuperäinen kirjoittaja Liekki:
Kuis kauan täsä ollaan oltu yhdessä??

No ei mahdottomuuksia! Pari vuotta ja siintä VASTA puolisen vuotta asuttu yhdessä. Hän on yleensä vain niin kovin väsynyt tai stressaantunut, jos jotain kyselen. Mietin vain, että pitäisikö itse muuttua hetkellisesti kylmäksi ihmiseksi, mutta se sit taas saattaa vain pahentaa tilannetta.

Tuo yhdessäolo on selkeesti vielä ihan alussa. En ehkä alkaisi kylmäilemään vaan päinvastoin. Meillä tuli kriisi juuri tuossa parinvuoden kohdalla kun koin itseni itsestäänselvyydeksi ja jadajadajada. Kylmäily ei auttanut vaan pahensi asiaa. Näyttäisit esimerkkiä ja hae rohkeasti läheisyyttä. Jossain vaiheessa mies kyllä tajuaa antaa sitä jo itsestäänkin, mutta kun olette asuneetkin vasta noin vähän aikaa yhdessä niin olette vasta opettelemassa toisianne...

Hei, jos mies sano syyksi, ettei tee mitän koska sinäkään et tee hänelle, niin voisitko yrittää ensin itse. Antaa hänelle hellyyttä ja läheisyyttä. Yleensä se menee niin, että sitä niittää, mitä kylvää. Muutenkin kannattaa keskustella miehen kanssa asioista suoraa. Kertoa, että toivoisit häneltä lisää läheisyyttä ja että tuntuu pahalta kun teet hänelle ruokaa, eikä hän sano siitä mitään. Ei se ole rakkauden kerjäämistä, vaan omista tunteista puhumista. Ja jos haluaa saada parisuhteen toimimaan, silloin pitää osata keskustella. Tsemppiä!

Yhteistyössä