Onko mitään toivoa, että toivomani ihminen olis syntymättömän lapsen isä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "plääh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Googlettamalla mitä tahansa asioita tänne eksyy yllättävän usein varsin epätodennäköistä 2+-materiaalia. Itse tein haun sanalla 'isyystesti' ja päädyin tänne, olen 40-vuotias mies ja palsta on minulle aiemmin tunetmaton...
Aika paljon olet antanut itsestäsi, suhteistasi ja tilanteestasi sellaista tietoa, että sinut voi tunnistaa. Jos ei isäkandidaatti itse, niin kuka tahansa muu lähipiiristä tai vaikka herra B:n uusi vaimo viiden vuoden kuluttua. Ja juoruthan alkavat sitten elää omaa elämäänsä...

Sikäli mikäli oikein laskin, niin tuolla pisimmällä 34 päivän kierrollla ovulaatio on voinut asua jälkimmäiseen yhdyntään, muussa tapauksessa olet tullut ensimmäisestä yhdynnästä raskaaksi. Asian tekevät todellakin ristiriitaiseksi vähäinen vuoto ennen toista yhdyntä kertaa, sekä ultrassa mitatut mitat. Mikäli olet tullut raskaaksi ensimmäisestä yhdyntä kerrasta, niin viikkoja pitäisi olla ainakin yksi enemmän ultran mukaan. Miten sydänäänet, missä vaiheessa kuuluivat ensimmäistä kertaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Älytöntä;29998651:
Musta olisi kyllä erikoista, jos teille vielä muodostuisi suhde, tuollaisen sotkun jälkeen. Jos olette jo kerran eronneet. Eikä mies ole palannut esim lapsen takia. Miksi kuvittelet että suhteenne voisi vielä onnistua? Luulen että olet raskauden takia ehkä hormonaalisesti vähän sekaisin. Sinulle kuuluu velvollisuus tästä tulevasta lapsesta, itse olet sekoillut viikon sisään kahden eri miehen kanssa, ja nyt olet saamassa vauvaa. Järkevintä olisi totutella ja hyväksyä yksinhuoltajan rooliin, eikä unelmoida miehestä, joka ei ehkä edes ole sen lapsen isä.

Mä en ala suhdekuvioitani selittään. Ne kun ei liity mahdolliseen isyyteen millään tavalla. En tiedä muutenkaan, että kelle kirjotit tuon tekstis, koska mä en ole harrastanut seksiä viikon sisällä kahden eri miehen kanssa. Olen yh tälläkin hetkellä ja periaatteeni on se, että jokaisen lapsen synnytän itselleni. Joten kiitos kovasti, mutta hieman hutiin löit.

Ultran tarkkuus on hyvä mitä pienenpi sikiö on, se on totta. On kuitenkin muistettava että millit muuttaa päiviä tuossa vaiheessa. Mittaajan kokemus yms vaikuttaa.Ultran tarkkus voi heiittä noin 5-7 pvää. Joten tämä puoltaa hra B isyyttä. Isyystesti on tarpeen.

Mulla vaihtui LA nimenomaan vasta rakenneultrassa....LA siirtyi eteenpäin. Tiedän et tutulla kävi toiste päin.

Totta kai reisille lauetessa voi tulla raskaaksi. Itsekin tulin, joskin sitä oli jo alustavasti toivottukin. Ei tarvi "välissä" laueta. Pitkässä yhdynnässä sitä tavaraa alkaa tihkua. Vai onko jollekin opetettu koulussa terveystiedon tunnilla, että keskeytetty yhdyntä on 100% ehkäisy?

Totta kai reisille lauetessa voi tulla raskaaksi. Itsekin tulin, joskin sitä oli jo alustavasti toivottukin. Ei tarvi "välissä" laueta. Pitkässä yhdynnässä sitä tavaraa alkaa tihkua. Vai onko jollekin opetettu koulussa terveystiedon tunnilla, että keskeytetty yhdyntä on 100% ehkäisy?

Tästä löytyy niin paljon ristiriitasta tietoo, että uskon neuvolan lääkäriä, jonka mieletä on aivan sama, että harjottaako keskeytettyä yhdyntää ehkäsynä, vai syökö ehkäsyks suklaamunia. Meille opetettiin, että joka kerta kumi väliin, kun sukupuolielimet meinaa koskettaa toisiaan. Njoo.. Jäi paljon muutakin oppimatta.

En ainakaan muista että ollut.. Ei ovuloidessa, eikä kiinnittyessä. Voiko se sit olla mahollista, että se olis ovulaatio ja olisin raskautunut kuitenkin vasta myöhemmin? Voiko ovulaatioo edeltää tollanen vuoto? Voihan se sitten olla kuitenkin myös kiinnittymisvuotoa, vaikka toisaalta mun kierto ei oo ikinä ollut niin lyhyt. Välillä olen tuntenut ovulaation, varsinkin silloin kun kierto on ollut pidempi ja se on tuntunut noin 3 viikkoa edellisten kuukautisten alusta. Nyt en huomannut mitään. Mulla on edelleen se testi tuolla lääkekaapin päällä ja musta se viiva on sen verran haalee, että jos hedelmöitys olis tapahtunut melkein pari viikkoa aikaisemmin, niin viiva olis kyllä tummempi. Toisaalta taas, toisilla menee aika kauankin, ennen kun testi näyttää edes haaleaa plussaa. Ekassa ultrassa viikot oli tasan sen mitä b:n hedelmöityksestä olis ollu, mutta sekin voi olla vaikka väärästä kohtaa mitattu. Juuri saadut tiedot rakenneultrasta viikolla 21+1 (ensin luultujen kuukautisten mukaan) viikot vastasivat 21+6, joka sekään ei oikein riitä a:n hedelmöitykseen. Ultraaja kyllä meinas suuttua mulle, kun se moneen kertaan rautalangasta väänsi, että tässä kohtaa noilla hänen saamillaan viikoilla ei ole sen suurempaa väliä. Vain jos viikot heittää yli kahdelka viikolla. Suurempi todennäköisyys olis kuitenkin tulla raskaaks ihan loppuun asti viedystä yhdynnästä. <- kirjoitin tähän nyt kaiken mitä tällä hetkellä ajattelin ja tää sama jatkuu mun päässä aivan taukoomatta.

B on kaikella todennäköisyydellä isä, ekan ultran mitat on hyvin tarkkoja ja sopii sun pidempään kiertoon se B:n kanssa ollut päivä. Ole rauhallisin mielin, et voi asiaa tällä hetkellä tän enempää varmistaa. En ehkä kertoisi B:lle Aasta yhtään mitään, vaikeuttaa turhaan loppuraskautta ja teidän välejä ja sitä mukaan tyttärenne saamaa vanhemmuutta. Mene isyystestiin kun sen aika on, mutta koita olla nyt loppuraskaus miettimättä asiaa, jolle et voi mitäään. Vaikutat hyvältä äidiltä ja fiksulta tyypiltä! Tsemppiä!

[QUOTE="liis";30000533]B on kaikella todennäköisyydellä isä, ekan ultran mitat on hyvin tarkkoja ja sopii sun pidempään kiertoon se B:n kanssa ollut päivä. Ole rauhallisin mielin, et voi asiaa tällä hetkellä tän enempää varmistaa. En ehkä kertoisi B:lle Aasta yhtään mitään, vaikeuttaa turhaan loppuraskautta ja teidän välejä ja sitä mukaan tyttärenne saamaa vanhemmuutta. Mene isyystestiin kun sen aika on, mutta koita olla nyt loppuraskaus miettimättä asiaa, jolle et voi mitäään. Vaikutat hyvältä äidiltä ja fiksulta tyypiltä! Tsemppiä![/QUOTE]

Poru tuli :D Mutta näinhän se on. Asia ei panikoimalla mikskään muutu ja isä ei enää lennosta vaihdu toiseen. Lohduttavaa on silti ollu lukee suurimman osan vastauksia. Nään lähes joka yö unia, joissa vastasyntyneellä on a:n pää ja toivon, että ne unet loppuis jossain vaiheessa.

Jos mulla olis vastaava tilanne, niin aivan 100%:sesti se A olis isa. Mun molemmat lapset on hedelmoittyneet kp 6-7 ja kierto on ihan normi. Etta paljonhan taa nyt varmaan riippuu siita, koska se ovis tuppaa oleen.

[QUOTE="Jaa-a";30000561]Jos mulla olis vastaava tilanne, niin aivan 100%:sesti se A olis isa. Mun molemmat lapset on hedelmoittyneet kp 6-7 ja kierto on ihan normi. Etta paljonhan taa nyt varmaan riippuu siita, koska se ovis tuppaa oleen.[/QUOTE]

Mites jos eka ultra olis kuten aapeella?

Jos 8.2 teit positiivisen testin. B:n kanssa seksiä 27.1. Tämäkin todennäköisesti illalla/yöllä eli dpo olisi 8.2 enintään 11, mahdollisesti myös jotain 9 tai 10. Raskaustesti voi näyttää sillon plussaa, mutta dpo 11 se on pääsääntöisesti tosi vaalea. Aamulla testi on aina vaaleentunut. Ei se plussa muutenkaan samantien ilmesty, jollet sitten jo jossain dpo 30 mene.

A:n kanssa ovulaati voisi olla 11-18 päivänä. Todennäköisesti viimeistään 14.1. Tällöin dpo olisi jotain yli 20. Olen testejä tehnyt ja ollut raskaana 2 kertaa. Harvemmin testi on edes joskus dpo 15 kovin vahva, selvästi toisya viivaa vaaleampi vielä, joillain ihan vaaleanpunainen vielä.

Epäilen vahvasti herra A:ta isäksi. Voit noista raskaustestien väreistä miettiä, jos olet tehnyt enemmän kun sen yhden. dpo 11 (mikä se on enintään), on hyvin haalea. Monella ei edes vielä plussa.

Voi sitte miettiä sitäkin että joskus irtoaa useampi kuin yksi munasolu. Mulla on epäidenttiset kaksoset jotka varhaisultrassa oli kahden päivän kokoerolla. Olin aikaisemmin käyttänyt ovulaatiotestejä ja ne mielestäni näytti mitä sattuu, koska useampana päivänä oli testien mukaan ovulaatio. Näin jälkikäteen ajatellen on todennäköisesti näyttäneet ihan oikein...

Eli vaikka kierto olis säännöllinen se ei vielä takaa sitä että ovulaatio on aina just 14vrk ennen kuukautisten alkua.

Eikö niin sanota, että poikaraskaus saa alkunsa ovulaation jälkeen, ja tyttöraskaus juuri ennen ovulaatiota?
(Mulla ainakin tämä pitänyt paikkansa joka kerta)

Joten veikkaan, että B on isä!

[QUOTE="Kolmen äiti";30001012]Eikö niin sanota, että poikaraskaus saa alkunsa ovulaation jälkeen, ja tyttöraskaus juuri ennen ovulaatiota?
(Mulla ainakin tämä pitänyt paikkansa joka kerta)

Joten veikkaan, että B on isä![/QUOTE]

Minulla on epäidenttiset kaksoset tyttö ja poika joten vähän epäilen tätä lausuntoa.

Olenko ainoo joka miettii, että jos a on isä, niin hedelmöitys on tapahtunut viikkoa liian aikaisin ja siten laskettais, että menkkojen olis pitäny alkaa jo heti vuodenvaihteen jälkeen ja silloin ultrassa olis pitänyt tulla sikiön kooks 14+ viikot? Eiköhän parin viikon heitto pitäis olla tossa vaiheessa huomattavissa?

[QUOTE="ainoa";30001019]Olenko ainoo joka miettii, että jos a on isä, niin hedelmöitys on tapahtunut viikkoa liian aikaisin ja siten laskettais, että menkkojen olis pitäny alkaa jo heti vuodenvaihteen jälkeen ja silloin ultrassa olis pitänyt tulla sikiön kooks 14+ viikot? Eiköhän parin viikon heitto pitäis olla tossa vaiheessa huomattavissa?[/QUOTE]

Pitäis joo. Ja johan siinä vaihtoehto laskettua aikaakin siirrettäis.

[QUOTE="ainoa";30001019]Olenko ainoo joka miettii, että jos a on isä, niin hedelmöitys on tapahtunut viikkoa liian aikaisin ja siten laskettais, että menkkojen olis pitäny alkaa jo heti vuodenvaihteen jälkeen ja silloin ultrassa olis pitänyt tulla sikiön kooks 14+ viikot? Eiköhän parin viikon heitto pitäis olla tossa vaiheessa huomattavissa?[/QUOTE]

Pitäis joo. Ja johan siinä laskettua aikaakin siirrettäis.