Onko moraalisesti väärin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lotta

Vieras
jos aloitan seurustelun miehen kanssa, joka on kiinnostunut minusta ja minä hänestä? Hän on hyvän ystäväni mies, mutta he ovat eroamassa ystäväni aloitteesta ja eroprosessi on jo käynnissä. Itse olen sinkku. Välitän todella tästä miehestä ja hän minusta (luulisin) mutta onko moraalisesti väärin aloitaa seurustelu hänen kanssaan?

Maailma on täynnä kiinnostavia miehiä, jotka EI ole olleet naimisissa parhaan ystäväsi (tuota menoa entinen ystävä) kanssa.
Jos taas et muuta miestä saa, ole ilman.

Kyllä mä nyt ainakin sen aikaa odottelisn että ero on kunnolla selvä.Ja senkin jälkeen vielä hetken.
Tosin itse henk.koht. en voisi edes aloittaa seurustelua kavereideni ex:ien kanssa vaikka kuinka kiinnostusta löytyisi.

no se riippuu siitä kiinnostaako sua sen kaverin mielipide tai ystävyys ollenkaa.. saattaa käydä silleen et kaveri ei täst asiasta tykkää ja saattaa sanoa ystävyytensä sun kanssa irti.. se että se ero on ollu kaveris alote nii tarkota etteikö se olis vaikeeta..

mä juttelisin sen kaverin kans jos olisin sinä.

Kysy ystävältäsi hänen mielipidettään. Tai parempi olisi jos etsisit ihan kokonaan uuden miehen. Mä en ottaisi ystävien jämiä. En syö myöskään ystävieni ruoantähteitä tai käytä heidän pois heittämiään vaatteita. Miksi tekisin miehen kohdalla poikkeuksen?

sinuna odottaisin, että heidän ero on lopullisesti selvä ja ohi. ja katsoisin, onko omat fiilikset vielä vähän ajan päästä samat. ja miehen fiilikset tietysti myös...

Tuollainen tilanne vaatii paljon kaikilta osapuolilta ja luulen, että monikaan ystävyyssuhde ei tuota kestäisi. Parempi kysyä asiaa ystävältäsi kuin meiltä. Tosin saattaa sanoa, että ei haittaa vaikka haittaisikin. Jos tilanne olisi toisinpäin mitä itse ajattelisit?

Mun mielestä tuollainen on säälittävää. Jotain säätöä teillä jo on, vaikka mies on vielä ystäväsi kanssa naimisissa. Ei sillä ole väliä, meneekö heillä huonosti vai ei, tai onko eroa haettu. Silti mies on yhä ystäväsi puoliso.
Sinun tehtäväsi ystävänä olisi tukea kamua vaikeassa tilanteessa (ei ero ole koskaan helppo), eikä sormet syyhyten odottaa että saat "luvallisesti" iskeä näppisi hänen mieheensä.
Itselleni ainakin tulisi sellainen olo, että onko tuo ystävä koko ajan kytännyt vieressä, että saisi otettua itselleen miehen.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkiskuoriainen:
Kysy ystävältäsi hänen mielipidettään. Tai parempi olisi jos etsisit ihan kokonaan uuden miehen. Mä en ottaisi ystävien jämiä. En syö myöskään ystävieni ruoantähteitä tai käytä heidän pois heittämiään vaatteita. Miksi tekisin miehen kohdalla poikkeuksen?

Peesi. :| Ja suoraan sanoen mua myöskin inhottais jos joku mun "kaveri" alkais seurustella exäni kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:

Peesi. :| Ja suoraan sanoen mua myöskin inhottais jos joku mun "kaveri" alkais seurustella exäni kanssa...

en ymmärrä miten nämä tähän liittyy. exä on exä, seurustelkoot kenen kanssa seurustelee, ei siihen ole muilla sanomista.
kaikki on jonkun exiä, naurettavaa että pitäis ottaa huomioon ENTISEN kumppanin mielipide.

Ystävän mieheen ei kosketa. Sillä, onko mies entinen tai ehkä tuleva (kihlattu, poikaystävä) ei ole mitään merkitystä.
Maailmassa on monia muitakin miehiä, etsi joku sellainen jolla ei ole yhteistä historiaa ystäväsi kanssa. Näin säilytät ystävyytenne.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:

en ymmärrä miten nämä tähän liittyy. exä on exä, seurustelkoot kenen kanssa seurustelee, ei siihen ole muilla sanomista.
kaikki on jonkun exiä, naurettavaa että pitäis ottaa huomioon ENTISEN kumppanin mielipide.

Samaa mieltä,ex on ex ja se siitä.
Ei kuulu minulle ex:n seurustelut ei edes vaikka olisi jonkin kaverin kanssa aloittanut suhteen.
Toivoisin vain että heillä menisi paremmin kuin meillä meni aikoinaan.

Iske kimppuun vaan, jos kerta toisistanne ootte kiinnostuneita. Ystävä kyllä ei välttämättä tykkää. Ja ehkä se ukkokin etsii vaan lohtua, miehet ei kestä olla yksin.

Jos heillä on eron harkinta-aika menossa, se ei välttämättä tarkoita sitä, että he eroaisivat. Ehkä he tosiaan vasta harkitsevat eroa.
Mitä tarkoitat sillä, että mies on sinusta kiinnostunut? Ehkä tulkitset väärin hänen ystävällisyyttään sinua kohtaan (on luonnollista, että mies esim. juttelee vaimonsa ystävän kanssa kun näkevät vaikka puistossa tai bussissa) . Jos mies välittäisi sinusta todella, varmaan tietäisit sen, etkä vain luulisi.
Jos ystäväsi ja tämä mies olisivat todella jo eronneet, ero olisi virallinen ja selvä, silloin tilanne olisi eri. Mutta itse en kyllä siinäkään tapauksessa alkaisi seurustelemaan ystäväni ex-miehen kanssa. Otan mielummin miehen, jolla ei ole yhteistä historiaa ystäväni kanssa.

Yhteistyössä