Onko muilla miestä, joka ei lähde "pukujuhliin" eli vieraiden ihmisten häihin tms.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

M

Vieras
Mieheni ei suostuisi millään lähtemään esimerkiksi sellaisten kavereideni häihin, joita hän ei tunne. Sanoo inhoavansa pukujuhlia ja tuntee olonsa epämukavaksi kun ei tunne ketään (paitsi minut tietysti). Joissain tilaisuuksissa hän on kyllä ollut mukana, jos tietää että se on minulle todella todella tärkeää. Samoin ei-pukujuhlat, kuten sukulaisten synttärit tai muut, eivät tuota ongelmia.

Onko kellään muulla tällaista? Oletteko tehneet jotain kompromisseja, että minne lähdetään yhdessä ja minne erikseen?

Ei onneksi ole tuollaista miestä. En olisi sellaista kyllä ottanutkaan, eiköhän jo seurusteluaikana olis käyny selväksi ettei mies halua "pukujuhliin".

Minusta on ihan ymmärrettävää, ettei kaikki halua vieraitten ihmisten häihin. En itsekään ole mikään maailman sosiaalisin ja kieltämättä ko. tilanteet jännittää. En kuitenkaan jättäisi sellaisia juhlia väliin, jos tietäisin että ne ovat miehelleni tärkeät. Ja samaa toivon mielelläni. On kohteliasta osallistua, vaikkei juhlat niin kiinostaisikaan.

No kompromisseja ei ole paljon tarvinnut tehdä, ei ole juuri ollut mitään juhlia. Joissain rippijuhlissa käyty, mutta niihin sentään suostui tulemaan, olihan oma sisko kyseessä :D

Tasapuolisesti ollaan käyty molempien sukulaisten ja kavereiden häissä, ja muissa pukujuhlissa. En kyllä tykkäis, jos mies vaatis, et mun pitäis lähtee vaikka sen sukulaisen juhliin, mut itse ei suostuis lähtee mun vastaaviin pippaloihin.

Minulla! Mieheni inhoaa juhlia, pukujuhlien lisäksi karttaa myös tavallisia juhlia ja kaikenlaista kylässäkäyntiä myös.

Vanhempieni luona mies on käynyt kerran, muiden sukulaisten luona ei ollenkaan. Myöskään kaverieni luo ei lähde, ja jos kaverit lapsineen tulee meille lähtee mies pakoon työhuoneeseen :D

Eipä tuo minua haittaa, en todellakaan ollut mitään "edustusmiestä" itselleni ottamassakaan enkä itsekään juhlissa mielellään käy joten usein multakin jää niihin menemättä.... Eli vakka löysi kantensa ;)

en nyt haluis tämän takia ruveta eroamaankaan, vaikka kyllä välillä tuntee olonsa yksinäiseksi näissä tilanteissa. Ja ei mieheni odota minunkaan lähtevän hänen sukulaistensa juhliin, saan ihan itse toki valita... valitettavasti vain tykkään itse tosi paljon kaikista juhlista ja ilon aiheista, joten en halua vain "koston" vuoksi jättäytyä pois... mietin vain, että pitäisikö yrittää tehdä jokin kompromissi-sopimus, että esim. hän lähtisi jos on kyseessä vaikka läheiset ystävät, jotka hän myös tuntee, mutta muihin sovittaisiin jo valmiiksi ettei lähde. tällöin ei tarvitsis joka kerta riidellä asiasta.

Pukujuhlat ovat ihania. Niillä jotka eivät halua laittaa pukua päälle ai solmiota kaulaan, kiristää pipokin. Onnettomia verkkarivillejä. Kuvittelevat asian olevan päinvastoin, mutta tosiasiassa häpeävät omaa itseään ja heikkoa itsetuntoaan. Enpä olisi sellaista miestä rinnalleni huolinut.

On.
Mutta enpä mäkään riemusta kiljuen lähden edes omien kavereiden häihin tms. pukupippaloihin.
Sukulaiset ja tosi hyvät ystävät tietysti erikseen...

Eli jätetään yleensä ihan suosiolla yhteisestä päätöksestä menemättä kaikki paitsi ihan lähimpien ihmisten pippalot. Ja jos ne on turhan virallisia parempia bileitä, piipahdetaan niissäkin vain pikaiseen tekohymy naamalle liimattuna. Ja sitten mahdollsimman äkkiä takaisin kotiin, kravatti pois ja korkokengät jalasta ja syvä huokaus.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
On.
Mutta enpä mäkään riemusta kiljuen lähden edes omien kavereiden häihin tms. pukupippaloihin.

Eli jätetään yleensä ihan suosiolla yhteisestä päätöksestä menemättä kaikki paitsi ihan lähimpien ihmisten pippalot. Ja jos ne on turhan virallisia parempia bileitä, piipahdetaan niissäkin vain pikaiseen tekohymy naamalle liimattuna. Ja sitten mahdollsimman äkkiä takaisin kotiin, kravatti pois ja korkokengät jalasta ja syvä huokaus.

Eikö siellä kotona kerkeä muutenkin olemaan? Ihan kuin pakoilisitte muita ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
On.

Eikö siellä kotona kerkeä muutenkin olemaan? Ihan kuin pakoilisitte muita ihmisiä.

En mä pakoile muita ihmisiä.
Mutta mulla on täällä aina ja koko ajan hirveästi tekemistä ja touhuamista. Mun mielestä on ajanhukkaa keikistellä epämukavissa kengissä ja yhtä epämukavassa juhlamekossa vieraiden ihmisten keskellä. Varsinkin kun noihin retkiin menee matkoineen yleensä vähintään tuntikausia, ja se vaatii multa silloin järjestelyjä.

Läheiset, ystävät ja hyvät kaverit osaa tulla tänne meille viihtymään, kun haluavat meitä nähdä. Meille ja niille on hyvä näin.

Ennen oli vähän tuolleen ku exän kans olin vielä yhdessä, paitsi ettei lähteny mihinkään epävirallisiinkaan juhliin jos ei ollu pakko...
nykyinen mies onneksi alusta asti ollut mukana niin pienissä ku isommissaki juhlissa mun kanssa :heart:

On.

Täällä samoilla linjoilla

Mun mies lähtee kyllä mielellään juhliin, kuin juhliin, mutta ei laita pukua päällensä. Eli jos jossain olisi ehdoton puku- ja solmioPAKKO niin ei lähtisi. Häissä, hautajaisissa ja ristiäisissä on kyllä paljonkin käyty.

On.

En mä pakoile muita ihmisiä.
Mutta mulla on täällä aina ja koko ajan hirveästi tekemistä ja touhuamista. Mun mielestä on ajanhukkaa keikistellä epämukavissa kengissä ja yhtä epämukavassa juhlamekossa vieraiden ihmisten keskellä. Varsinkin kun noihin retkiin menee matkoineen yleensä vähintään tuntikausia, ja se vaatii multa silloin järjestelyjä.

Läheiset, ystävät ja hyvät kaverit osaa tulla tänne meille viihtymään, kun haluavat meitä nähdä. Meille ja niille on hyvä näin.

Mikä tekee juuri teidän kodistanne niin erinomaisen paikan että muiden pitää teille tulla, mutta ette itse vieraile?

Miten voit sanoa että toisten järjestämät juhlat ovat ajanhukkaa? On teistä itsestänne kiinni jos ette osaa viihtyä ihmisten keskellä.

Alkuperäinen kirjoittaja No joo ja ei:
Mun mies lähtee kyllä mielellään juhliin, kuin juhliin, mutta ei laita pukua päällensä. Eli jos jossain olisi ehdoton puku- ja solmioPAKKO niin ei lähtisi. Häissä, hautajaisissa ja ristiäisissä on kyllä paljonkin käyty.

Miksi on niin pirun vaikeaa laittaa puku päälle? Minun mieheni laittaa puvun joka päivä päälle, paitsi viikonloppuisin. En ymmärrä.

Meillä MINÄ, vaimo, oon just tollanen! Evvk jotku juhlavaatteet jne. Nytki tuli kutsu kaverin juhliin, jota mies ei tunne ollenkaan, mut joka on mun hyvä ystävä ollu joskus, niin mies haluais ehdottomasti lähtä (vaikkei oo koskaan tavannukaan kyseistä ihmistä) ja minä en haluais... Ennenkaikkea monestikaan nuo juhlat ei kiinnosta just siks, ku ei jaksa pukea juhlavaatteita ja olla tällättynä, tällätä lapsia jne... Yrittää käyttäytyä asiallisesti... Ja viimestään, jos siellä ei ois ketään itelle tuttuja, niin en menis!

Mikä siinä puvussa on niin vaikeaa? Tai hirveää??? Aika junttimaista olla pukeutumatta juhlavasti juhliin! Puku on miesten juhlavaate, joten ei voi olla kovin vaikeaa siihen kerran vuodessa pukeutua!

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Mikä siinä puvussa on niin vaikeaa? Tai hirveää??? Aika junttimaista olla pukeutumatta juhlavasti juhliin! Puku on miesten juhlavaate, joten ei voi olla kovin vaikeaa siihen kerran vuodessa pukeutua!

Täysin käsittämätöntä ja lapsellista käytöstä mieheltä. Ihan kuin pikkupojat.

joo! Minusta todella sivistymätöntä!

Voin sanoa että tuollaista miestä en katselisi päivääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Voin sanoa että tuollaista miestä en katselisi päivääkään.

en minäkään

Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
Alkuperäinen kirjoittaja No joo ja ei:

Miksi on niin pirun vaikeaa laittaa puku päälle? Minun mieheni laittaa puvun joka päivä päälle, paitsi viikonloppuisin. En ymmärrä.

Niinpä! Mun mieheni viettää työpäivät haalareissa ja vapaa-aikana pukeutuu kulloisenkin tilanteen vaatimalla tavalla. Pukee ilman sen kummempaa miettimistä puvun päälleen, kun sellainen tilaisuus/juhla on edessä.

Ikinä ei ole tarvinnut hävetä miehen pukeutumista tai miettiä, että onko nyt asu tilaisuuden mukaan, esim. kesäisissä lähisuvun rippijuhlissa lyhythihainen siisti kauluspaita ja suorat housut, perinteisissä häissä puku (solmiolla tietenkin), rockhenkisissä häissä (joiden kutsussa kehotettiin rentoon pukeutumiseen) siisti t-paita, siistit farkut + puvun takki, ystävän synttäreillä rento kauluspaita + slipoveri ja farkut jne.

Hieman ihmetyttää miehet, joiden mielestä ainoa suomalaiselle körmylle sopiva asu on linjaa t-paita&verkkarit, aina on pakko saada laittaa päälleen jotain rentoa ja mukavaa ja puku on pelleilyä, eikä "tosimies pukua päälleen laita".

Yhteistyössä