S
S
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Duunarin vaimo:Alkuperäinen kirjoittaja Seera:Alkuperäinen kirjoittaja No joo ja ei:Mun mies lähtee kyllä mielellään juhliin, kuin juhliin, mutta ei laita pukua päällensä. Eli jos jossain olisi ehdoton puku- ja solmioPAKKO niin ei lähtisi. Häissä, hautajaisissa ja ristiäisissä on kyllä paljonkin käyty.
Miksi on niin pirun vaikeaa laittaa puku päälle? Minun mieheni laittaa puvun joka päivä päälle, paitsi viikonloppuisin. En ymmärrä.
Niinpä! Mun mieheni viettää työpäivät haalareissa ja vapaa-aikana pukeutuu kulloisenkin tilanteen vaatimalla tavalla. Pukee ilman sen kummempaa miettimistä puvun päälleen, kun sellainen tilaisuus/juhla on edessä.
Ikinä ei ole tarvinnut hävetä miehen pukeutumista tai miettiä, että onko nyt asu tilaisuuden mukaan, esim. kesäisissä lähisuvun rippijuhlissa lyhythihainen siisti kauluspaita ja suorat housut, perinteisissä häissä puku (solmiolla tietenkin), rockhenkisissä häissä (joiden kutsussa kehotettiin rentoon pukeutumiseen) siisti t-paita, siistit farkut + puvun takki, ystävän synttäreillä rento kauluspaita + slipoveri ja farkut jne.
Hieman ihmetyttää miehet, joiden mielestä ainoa suomalaiselle körmylle sopiva asu on linjaa t-paita&verkkarit, aina on pakko saada laittaa päälleen jotain rentoa ja mukavaa ja puku on pelleilyä, eikä "tosimies pukua päälleen laita".
Näinhän se pitäisi mennäkin, tilanteen mukaan, ei luulisi olevan kovin vaikeaa.
Tuo "puku on pelleilyä" -kommentti kertoo kyllä sanojastaan kaiken.