Onko muilla näin? (valitusta)

ihkuraksupoksu

Aktiivinen jäsen
17.09.2006
4 888
0
36
-Mies ei tee kotitöitä koska käy töissä. Minä hoidan kodin ja lapset, sen lisäski opiskelen ja teen töitä (kotoa käsin)

-Mies maksaa puolet vuokrasta muttei muita yhteisiä laskuja, koska ne tulevat minun nimelläni. Näitä ovat siis tv-lupa, sähkö, netti, lasten tarvikkeet jos on tilattu jostain jotain, esim. vasta tilasin kuopukselle synttärilahjaksi matkasängyn ja maksoin senkin omistani. maksaa suurimman osan ruuasta, koska mulla ei enää n. 4x pienemmistä tuloistani tämän laskupinon jälkeen jää rahaa mihinkään. Joudun siis myös pyytämään rahaa omiin menoihini, jos niitä joskus on, aj kuulla että mihin ne rahat taas on menneet.

- Jos käyn joskus jossain, miehen pitää vastavuoroisesti päästä heti johonkin myös. Ok, mutta minä käyn n. kerran vuodessa jossain ja mies noin 3x kk ja harrastuksissa harva se ilta. Minulla ei ole harrastuksia. Jos olisi, ukko kävisi sitten taas omissaan lisää. Nytkin kävin koulun opintomatkalla, jossa oltiin yön yli, joten mies omistaa viikonlopun harrastukselleen. Siksi, kun joutui olemaan 2pv lasten kanssa. siis meni äitinsä luo lasten kanssa ja mummu hoiti lapset.

Siksi valitan tänne, kun asiasta on kyllä keskusteltu, mutta enää en jaksa kun aina saan kuulla ne samat teesit: minulla on raskas työ, tarviin lepoa ja vapaa-aikaa, tienaan enemmän, maksan jo ruuat enimmäkseen jne. Minäkin joskus tarvisin sitä lepoa ja vapaa-aikaa. Ihmettelee vielä miksi oon aika-ajoin niin masentunut ja pahalla tuulella...
\|O :'(

Sori typot mutten enää niistä jaksa stressata...<br><br>

:hug: Mun mies ei tee kotitöitä kun ei se kerkiä täällä olemaankaan siis duunissa 24/7
Hän maksaa meillä kaiken vuokrasta alkaen jopa minun omat menoni.Joten tehtiin soppari että mä hoidan kodin ja lapsen =)

ootko näyttänyt laskupinoa hänelle koskaan?
tajuaako hän? jos sulla on vielä pienempi palkkakin, on väärin sun maksaa kaikki noi laskut. Tai ainakin tosi turhaa miehen huomauttaa et maksaa ruoat!

Ja noi kotityöt yms ei tunnu ikuna menevän miesten nuppiin, että niitä on! Meilläki vaan vieressä joskus kattelee, kun mulla porisee ruoat kattilassa, hämmennä välillä, tyhjennän astianpesukonetta, laitan likaset sinne, laitan pyykit koneeseen, kuivaneet kaappeihin, hämmennän sitä ruokaa taas, lapsi vinkuu kun on nälkä-anna sitä-anna tätä.
Mies vaan on!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:08 emilja kirjoitti:
ootko näyttänyt laskupinoa hänelle koskaan?
tajuaako hän? jos sulla on vielä pienempi palkkakin, on väärin sun maksaa kaikki noi laskut. Tai ainakin tosi turhaa miehen huomauttaa et maksaa ruoat!

Ja noi kotityöt yms ei tunnu ikuna menevän miesten nuppiin, että niitä on! Meilläki vaan vieressä joskus kattelee, kun mulla porisee ruoat kattilassa, hämmennä välillä, tyhjennän astianpesukonetta, laitan likaset sinne, laitan pyykit koneeseen, kuivaneet kaappeihin, hämmennän sitä ruokaa taas, lapsi vinkuu kun on nälkä-anna sitä-anna tätä.
Mies vaan on!

Joo olen joskus maininnut noista laskuista...mutta kuulemma tuhlaan rahani turhaan. Tuli mieleen että pitäis laittaa paperille mitä mulle tulee ja mihin kaikki menee.

ja eilen ilallaki kun tulin kotiin, eka asia oli mikä piti tehä, raivata keittiöstä likaset astiat ja pyyhkiä pöydät, siivota likavaatteet pyykoriin, tyhjätä tiskari (astiat oli siellä puhtaita kun lähdin, mutten aamulla kuuden aikaan viittiny tyhjätä ettei kaikki herää kilinään)...ja sitten yhentoista aikaan ilalla pääsin purkaan kassini ja syömään, sängyssä pyörin vielä puolen yön jälkeen rättiväsyneenä ja aisiat pyörii päässä kun en ehtiny yhtään rauhottua. Oma vikani kuulemma kun en nukkunu. No niin, mussa ei oo off-nappia.

Ei ole. Mies tekee kyllä kotitöitä ja ruuat on täysin hänen vastuullaan, vaikkaminä kotona olenkin. Musta tuntuis udolta jos jonpi kumpi meistä asuis omassa kodissaan kuin hotellissa...

Rahat on yhteisiä ja niin myös menot.

:hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 15:11 vieras kirjoitti:
Meillä pankkikortit, tilit, lapset, koti ja elämä on yhteistä. Sen tililtä, jolla on rahaa maksetaan laskuja yms. ja se maksaa, joka hoksaa. Toimii loistavasti. =)

Joo meillä nimenomaan mies ei halua yhteistä tiliä. Pelkää kai että tuhlaan hänen rahat. No onhan se tapa tuokin säästää.

Kaiken lisäksi vielä saisin olla onnellinen, kun mies kuitenkin yleensä on lasten kanssa silloin kun on tarvis, esim. nyt otti ne pari pv mukisematta töistä vapaata opintomatkani takia. Ja on kylä sanonut että saan käydä esim. viihteellä ja harrastuksissa, mutta aamulla se olen kumminkin minä joka nousee lasten kanssa ja tekee kaiken, vaikka kuinka olisin ollut viihteellä, samoin jos harrastukset veisi aikaa niin se olisi sitten kodinhoidolta pois ja taas enemmän stressiä kun ei ehi. exää ei saanut kirveelläkään jäämään tytön kanssa ja jos jäi, niin puolen tunnin päästä tuli vihainen puhelu, missä oikein viivyn. Ja haukkumista itsekkääksi lehmäksi jos pyysin apua. Vielä ei nyt kuitenkaan tuolle haukkumistasolle olla edetty...

Joo, sori, lopetan nyt, ei tätä kukaan jaksa kuunnella. Ehkä tää on vain pms:ää... :/

Yhteistyössä