Onko muilla vauvojen äideillä suuri kynnys lähteä kaupungille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi mamma

Vieras
Vauva on 6 viikkoa ja jotenkin koen jopa huonoa omaatuntoa siitä, että olen vaan koko ajan vauvan kanssa kotona. Ihanaahan tämä on, mutta tuntuu, että muut käy jo kaupungilla ja shoppailemassa. Itse en uskalla, kynnys lähtemiseen on niin suuri. Meillä on bussilla matkustaminen ilmaista, mutta ne kaikki 3 kertaa kun ollaan bussiteltu, vauva on vaan itkeny koko matkan ajan enkä oikein enää uskalla lähteä mihinkään.. ja vauva syö jopa tunnin välein, joten en uskalla oikein kauppaankaan lähteä.

Onko muilla ollut tällaista? Oletteko tulleet rohkeammaksi ajan myötä?

vauvat on erilaisia.

Mun esikoinen oli syntymästään saakka "hyvä Shoppaaja", nukkui hyvin kaupoilla ollessa ja bussissa.

Mutta tämä kuopus ei viihtynyt lainkaan kaupassa. Huuto alkoi heti kun erehdyinkin menemään kauppaan sisään. Joten ensimmäiseen puoleen vuoteen emme juurikaan käyneet kaupoissa.

Mullakin oli ekan kanssa just tollasta. En käynyt juuri missään, ellei joku autolla vienyt/hakenut. Jostain syystä nyt toisen kanssa uskallankin lähteä. Tämä on toisaalta parempi nukkumaan vaunussa jne.

Kyllä on ollut suuri kynnys lähteä, mutta aika pian on sen kynnyksen ylittänyt. Mulla ei nääs "pälli" kestä pelkkää kotona oleilua montaa päivää putkeen. Sen verran sosiaalinen olen että ihmisten ilmoille haluan.

Jos vauva itkee bussissa vaunuissaan niin käytä ihmeessä kantoliinaa. Pieni on helppo sujauttaa kantoliinassa takin sisälle ja siellä on hyvä ja turvallinen olo. Itse ainakin kun täältä maalta lähdin kaupunkiin (helsinkiin) käymässä pienen poikani kanssa kuljetin koko ajan kantoliinassa. Yhtään ei itkenyt ja sain rauhassa kierrellä ja shoppailla ja kahvilla käydä. :D

Ai niin, piti vielä lisätä että kantoliinan kanssa liikkuessa pärjää hyvin julkisissakin eikä ole toisten avun varassa. Esim nostamiset ja hissittömiinkin paikkoihin pääsee hyvin. Oikeasti kokeile ihmeessä!

Alkuperäinen kirjoittaja uusi mamma:
Vauva on 6 viikkoa ja jotenkin koen jopa huonoa omaatuntoa siitä, että olen vaan koko ajan vauvan kanssa kotona. Ihanaahan tämä on, mutta tuntuu, että muut käy jo kaupungilla ja shoppailemassa. Itse en uskalla, kynnys lähtemiseen on niin suuri. Meillä on bussilla matkustaminen ilmaista, mutta ne kaikki 3 kertaa kun ollaan bussiteltu, vauva on vaan itkeny koko matkan ajan enkä oikein enää uskalla lähteä mihinkään.. ja vauva syö jopa tunnin välein, joten en uskalla oikein kauppaankaan lähteä.

Onko muilla ollut tällaista? Oletteko tulleet rohkeammaksi ajan myötä?

Normaalia on! Aluksi kyllä meni pitkänkin aikaa ennen kuin lähdin pienen kanssa kahdestaan kaupunkiin. Kävelylenkeillä käytiin unien aikaan ja pistäydyttiin ihan lähikaupassa. Kyllä se oikea hetki tulee kun teillä rytmi muodostuu ja varmuutta tulee lapsen hoitoon. Nauttikaa nyt myös ihan kahdestaan toisistanne!

Älä suotta pode huonoa omatuntoa. Meillä vauva pian 9kk ja ollaan käyty kaupungilla päiväsaikaan 3 kertaa. Mua ei kiinnosta pätkääkään lähteä johonkin kauppoihin pyörimään. Me ollaan oikeestaan kaikki päivät kotona. Kerran viikossa käydään naapurissa kylässä ja pari kertaa kuussa mummolassa. Muuten kotona.

Mekään ei jakseta koko päivää sisällä olla. Kaupungille vaan ei jakseta kovin usein lähteä, ehkä kerran viikossa, vaan yleensä pyöritään täällä meidän kotinurkilla. Täälläkin on kyllä kauppoja, kahviloita, lastentarvikeliike ja Jysk;) Inhoan mennä linja-autolla vaunujen kanssa, joten kävellään kaupunkiin, jonne matkaa n 5km, joten en jaksa kovin usein. Kantoliinalla jos menen, niin voin mennä bussillakin.:)

Kiitos vastauksista! Tuo olikin ihan uusi tieto, että kantoliinallakin voi mennä. Meillä ei kyllä vauva kantoliinassa viihdy (tai siis.. äiti ei osaa sitä solmia) joten rintareppu meillä käytössä, miksei sekin sitten kävisi.. Mulla on 6 kilsaa lähimpään kauppakeskukseen joten voisihan sitä tietysti joskus kävelläkin sinne, kun ei tuo busseilu tosiaan houkuta. Kaupunkiin on 12 kilsaa joten sinne asti en kävele sentään.

Kiva kuulla, että on muitakin samanlaisia. Muakaan ei tosiaan shoppailu sinänsä kiinnosta, mutta ihan ruokakaupassa käyntikin tuntuu olevan mahdottomuus vauvan kanssa.. Mies on meillä käynyt kaupassa tai sitten itse olen käynyt yksikseni illalla ja mies vahtii vauvaa sen aikaa.

No, ehkä tämä tästä. Mutta kiitos tuosta kantoliinavinkistä, täytyy ihan oikeasti kokeilla.

Kyllä me jo tossa vaiheessa käytiin ulkona, ei ehkä kaupungilla shoppailemassa, mutta lähikaupoissa kylläkin.
Käy eka pienillä matkoilla niin vauvakin tottuu bussiin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja alkup:
Kiitos vastauksista! Tuo olikin ihan uusi tieto, että kantoliinallakin voi mennä. Meillä ei kyllä vauva kantoliinassa viihdy (tai siis.. äiti ei osaa sitä solmia) joten rintareppu meillä käytössä, miksei sekin sitten kävisi.. Mulla on 6 kilsaa lähimpään kauppakeskukseen joten voisihan sitä tietysti joskus kävelläkin sinne, kun ei tuo busseilu tosiaan houkuta. Kaupunkiin on 12 kilsaa joten sinne asti en kävele sentään.

Kiva kuulla, että on muitakin samanlaisia. Muakaan ei tosiaan shoppailu sinänsä kiinnosta, mutta ihan ruokakaupassa käyntikin tuntuu olevan mahdottomuus vauvan kanssa.. Mies on meillä käynyt kaupassa tai sitten itse olen käynyt yksikseni illalla ja mies vahtii vauvaa sen aikaa.

No, ehkä tämä tästä. Mutta kiitos tuosta kantoliinavinkistä, täytyy ihan oikeasti kokeilla.

Jos kantoliina tuntuu vaikealta niin tutustu ERGO kantoreppuun. Se on mukavuudeltaan lähes kantoliinan tasoa. Paino jakautuu tosi tasaisesti ja lisäksi käyttöaika on pitkä. Sillä voi kantaa myös selässä sitten isompana. EN tiedä millainen kantoreppu sulla on mutta suosittelen ERGOA pitkään kantamiseen, siis jos olet matkassa tunnin tai yli. Itse en tykännyt yhtään noista Baby björn ja muista rintarepuista. Niissä tuli hartiat kipeiksi...

Yhteistyössä