Onko muille käynyt näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityli

Vieras
Oon uraputkessa oleva esikoistytön äiti, lapsella ikää alle vuosi. Ennen menin tein ja halusin nähdä kokoajan kavereita, mutta nyt ei enää kavereiden seura jaksakaan kiinnostaa samaan malliin. Olen enemmin lapsen kanssa ja nautin tauosta oravanpyörästä. En siis jaksa mennä tapaamaan ihmisiä, vaikka muksunkin vois ottaa mukaan. Toki minulla on äiti -kavereita joita näen pari krt/ vko + muutama hyvä kaveri, joista yhden tapaan viikottain. Muita ystäviä/ kavereita nään harvemmin ja harvemmin vaikka ovat kivoja ihmisiä. Ja kyse ei ole siitä, että minut olis hylätty; ehkä enemmin päinvastoin...
Tykkään vaan olla lapsen (ja miehen) kanssa. Me perheenä matkustetaan, käydään ulkona syömässä jne. Mutta 85 % kerroista ihan vaan perheenä.

Mikä on tehnyt musta näin "epäsosiaalisen"?:)

Emmä tiedä mikä sen tekee, mutta kaikista eniten minäkin nautin yhteisestä ajasta. Saan siitä itselleni niin järkyttävän hyvän olon että voisin melkein sanoa olevani koukussa laatuaikaan perheen kesken.

Se että tää maailma on mennyt siihen että kaikkien pitää suorittaa. Tekee tosi hyvää olla "vaan kotona". Ihana kun saa mennä lapsen tahdilla. Ei tartte suorittaa..

Sit sitä ihmetellään et miksi lapsilla on vaikeaa. Äidit ja isät suorittaa, jotakin olematonta varten. Miksi ihmisillä on niin kiire?

Hienoa että paneudut lapseesi. Äitiyden ja isyyden tarkoitus on olla lastansa varten.

Alkuperäinen kirjoittaja ä:
Se että tää maailma on mennyt siihen että kaikkien pitää suorittaa. Tekee tosi hyvää olla "vaan kotona". Ihana kun saa mennä lapsen tahdilla. Ei tartte suorittaa..

Sit sitä ihmetellään et miksi lapsilla on vaikeaa. Äidit ja isät suorittaa, jotakin olematonta varten. Miksi ihmisillä on niin kiire?

Hienoa että paneudut lapseesi. Äitiyden ja isyyden tarkoitus on olla lastansa varten.

:)

Tuohan on mun mielestä ihan normaalia että kiinnostuksen kohteet ja arvomaailma muuttuvat lapsen saannin myötä :)
Kaikki ystävät eivät sitä ymmärrä. Multakin on muutama "kaveri" kadonnut, kun en enää haluakaan lähteä joka viikonloppu baareihin notkumaan. Ei haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Tuohan on mun mielestä ihan normaalia että kiinnostuksen kohteet ja arvomaailma muuttuvat lapsen saannin myötä :)
Kaikki ystävät eivät sitä ymmärrä. Multakin on muutama "kaveri" kadonnut, kun en enää haluakaan lähteä joka viikonloppu baareihin notkumaan. Ei haittaa.

Niinhän se kai on... Jotkut vaan haluisivat ihan vauvaakin nähdä jne, mutta koen sen niin raskaaksi että pitää hinkata asunto vimpan päälle, järkkää tajoilut ja elää toisten tahdissa että saatan ilmoittaa "ei kiitos". Enemmin luumuilen vaavin kanssa pyykkitelineiden keskellä ja leikin kukkuu -leikkiä:)

Onpa ihana lukea, että joku muukin on alkanut arvostaa muutakin kuin sitä materialistista oravanpyörää ja alkanut elää "oikeaa" elämää ja panostaa siihen mitä ei rahalla saa

Anna olla sotkut. Anna kavereiden nähdä millasta on sun elämä nyt. En minä ainaskaan ajatellut ennen kun ei ollut lapsia että hyi kun täällä kaverin luona on sotkuista. En tainnut miettiä mitään.

Osta pulla kaupasta ja keitä kahvit. Sano kavereille että siivotkaa jos häiritsee sotku. Jospa ne vaikka tyhjentäis tiskikoneen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

Niinhän se kai on... Jotkut vaan haluisivat ihan vauvaakin nähdä jne, mutta koen sen niin raskaaksi että pitää hinkata asunto vimpan päälle, järkkää tajoilut ja elää toisten tahdissa että saatan ilmoittaa "ei kiitos". Enemmin luumuilen vaavin kanssa pyykkitelineiden keskellä ja leikin kukkuu -leikkiä:)

Musta se on vaan hyvä jos joku on tulossa käymään, tuleepa ainakin siivottua :laugh:
Mutta välillä pitää kyllä saada ihan olla omassa rauhassa koko päivä, köllötellä ja pötkötellä kun siltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ä:
Anna olla sotkut. Anna kavereiden nähdä millasta on sun elämä nyt. En minä ainaskaan ajatellut ennen kun ei ollut lapsia että hyi kun täällä kaverin luona on sotkuista. En tainnut miettiä mitään.

Osta pulla kaupasta ja keitä kahvit. Sano kavereille että siivotkaa jos häiritsee sotku. Jospa ne vaikka tyhjentäis tiskikoneen.

Voishan sitä kai. Mutta on niin selkärangassa toi siivoamistouhu ennen vieraiden saapumista:) Kerran ei ois kyllä kannattanut. Yksi yökylään jäänyt tuttu meni aamulla suihkuun, ja selvästi alkoi kuulumaan, kun se pentele räki (ilm. suihkun lattialle) peseytyessään. Oli tupakoija, joten osaan kuvitella mitä aivolimaa sieltä tuli ulos:) Noh, tuo nyt oli vaan tuollainen kevennys...

Yhteistyössä