Onko muita äitejä jotka haluaa puhua muustakin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
.. no yritin tutustua äiteihin mutta tuntuu että siellä olevat äidit ovat kaikki tuollaisia (okei, oli siellä pari hiljaisempaakin ja voi olla että ajatukset samat kuin minulla...). Kiinnostaisi tutustua äiteihin, jotka kuitenkin ovat "normaaleja" eikä täysin höyrähtäneet vain mammajuttuihin.. itse asiassa yksi äiti tuolta ryhmästä sanoikin "Kun lapsi tulee niin tärkeysjärjestys muuttuu niin paljon ettei riitä puhuttavaa lapsettomien kanssa" :P .. Itsekin allekirjoitan että elämä muuttuu ja lapsi tärkeintä, mutta ei silti tarvitse muuttua tuollaiseksi : - O . Pitää vissiin laittaa joku ilmoitus lehteen että "etsitään normaalia äitiä juttukaveriksi" :P

Joo, tollasia kerhoja paranee ainakin välttää. Siellä pesii ne kaikki mammautuneet ihmiset.

Olen huomannut itsessäni juuri tuon, etten oikein muusta enään osaa puhua. Ajankohtaisista asioista on vaikea puhua, kun lehdet tuppaa jäädä tässä elämän vaiheessa lukematta. Ja vielä olen niin kiinni lapsessa ja väsymyksen vuoksi paljon kotona, että mitäpä sitä muuta sitten jää. Kuuntelen kyllä sujuvasti muitakin juttuja, mutta omasta elämästä ei tällä hetkellä muuta irtoa.

Mutta tuskin tämä on ikuista. Eka lapsi vain muuttaa elämää aika paljon. Ja sitä on myös aika innostunut kaikista mahollisista lapseen liittyvistä asioista. Ehkä niillä mammoilla oli sama tilanne.

Pelottavaa :o. Ehkä juuri tästä syystä olen toistaiseksi päättänyt pysyä lapsettomana, kamalaa jos kävis noin. En halua muuttua käveleväksi tissiksi. No nuo kestovaippakeskustelut on ihan jees, mutta jos siinä on elämän koko sisältö, niin huh...Facebookissakin on monella (tämäntyyppisellä ) tutulla sata kuvaa lapsistaan, mutta itsestään hätäisesti profiilikuva jos sitäkään. Joo, on jokaisen oma asia mitä sinne laittaa, mutta en minä heidän lapsiensa persoonasta ole kiinnostunut vaan siitä mitä HEILLE ITSELLEEN kuuluu.

Ymmärrän tän kyllä lapsen muutaman ekan elinviikon ajan, varmasti tiivis tunnelma, mutta sitten pitäisi kyllä jo alkaa heräilemään ja muistaa sen muunkin maailman olemassaolo...

Lehti-ilmoitus vois kyllä olla hyvä :D.

Perhekerhossa yms tuollaiset aiheet ovat turvallisia. Ei tunneta toisia vielä hyvin, lapsia on kaikilla, joten lapsiin liittyvistä aiheista saa hyvin jutunjuurta.

Omien ystävien kanssa sitten jutellaan ihan jostain muusta :). Ja jos haluaa uusia tuttavuuksia, joiden kanssa voi jutella muusta kuin lapsiin liittyvästä, niin äiti-lapsipiirit eivät ehkä ole se paras paikka niitä etsiä.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Pelottavaa :o. Ehkä juuri tästä syystä olen toistaiseksi päättänyt pysyä lapsettomana, kamalaa jos kävis noin. En halua muuttua käveleväksi tissiksi. No nuo kestovaippakeskustelut on ihan jees, mutta jos siinä on elämän koko sisältö, niin huh...Facebookissakin on monella (tämäntyyppisellä ) tutulla sata kuvaa lapsistaan, mutta itsestään hätäisesti profiilikuva jos sitäkään. Joo, on jokaisen asia mitä sinne laittaa, mutta en minä heidän lapsiensa persoonasta ole kiinnostunut vaan siitä mitä HEILLE ITSELLEEN kuuluu.

OT, mutta itselläni ei Fb.ssä ole kuin lasteni kuvia (ja se hätäinen profiilikuva). Miksi sinne omiani tunkisin? En minä ole mikään ruusu, toisin kuin nuo lapset :D Jos jotain kaveria noin lapseni ärsyttäisivät, niin saisivat pudota frendilistalta!

Kävelevä tissi :laugh:
Joo, kiinnostaa toki puhua, mutta esim nyt kun kaipaan vertaistukea tuon tytön hysteerisiin uhmaraivareihin on pakko myöntää että se taitaa olla puheenaihe nro 1 :/ Ja muut ajankohtaiset asiat, jotka ei tosin lapsiin liity.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Perhekerhossa yms tuollaiset aiheet ovat turvallisia. Ei tunneta toisia vielä hyvin, lapsia on kaikilla, joten lapsiin liittyvistä aiheista saa hyvin jutunjuurta.
Tämä kai kuitenkin juuri tässä tapauksessa mättää, kun ap sanoi että on käynyt useasti ko. kerhossa ja aiheet on edelleen samat. Että jos ne ei siitä tule muuttumaankaan vaikka kävisi maailman tappiin asti...Lasten kasvaessa tuttijutut ehkä muuttuvat koulukuulumisiin, mutta omaa elämää ei ole.

Tämä kai kuitenkin juuri tässä tapauksessa mättää, kun ap sanoi että on käynyt useasti ko. kerhossa ja aiheet on edelleen samat. Että jos ne ei siitä tule muuttumaankaan vaikka kävisi maailman tappiin asti...Lasten kasvaessa tuttijutut ehkä muuttuvat koulukuulumisiin, mutta omaa elämää ei ole.

Niitä perhekerhotuttuja pitäisi tavata kerhon ulkopuolella, ilman lapsia, jos haluaa kunnolla tutustua.
Ja kai ap:llä muitakin kavereita on kuin perhekerhotutut? Sellaisia, joita nähdään ilman lapsia, ja joiden kanssa jutellaan kaikesta mahdollisesta. Ei voi olla kovinkaan suuri yllätys, että mammapiirissä jutellaan lapsijuttuja :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
OT, mutta itselläni ei Fb.ssä ole kuin lasteni kuvia (ja se hätäinen profiilikuva). Miksi sinne omiani tunkisin? En minä ole mikään ruusu, toisin kuin nuo lapset :D Jos jotain kaveria noin lapseni ärsyttäisivät, niin saisivat pudota frendilistalta!
Ei kai sitä tarvitse missi ollakaan, en tarkoittanut sitä. Eikä ole pelkästään kuvista kyse, vaan kyseisten ihmisten päivityksetkin on aina sitä samaa: "Pikku Murulla puhkesi hammas", "Pikku Muru opettelee potalle", "Pikku Muru syö niin hienosti jäätelöä, kuti-kuti puli-puli", niin minusta alkaa vähitellen tuntua että olenkin sen pikku murun ystävä, enkä äitinsä. Jos ymmärrät mitä tarkoitan :D.

Ei kai sitä tarvitse missi ollakaan, en tarkoittanut sitä. Eikä ole pelkästään kuvista kyse, vaan kyseisten ihmisten päivityksetkin on aina sitä samaa: "Pikku Murulla puhkesi hammas", "Pikku Muru opettelee potalle", "Pikku Muru syö niin hienosti jäätelöä, kuti-kuti puli-puli", niin minusta alkaa vähitellen tuntua että olenkin sen pikku murun ystävä, enkä äitinsä. Jos ymmärrät mitä tarkoitan :D.

Niin totta :D
Kun ihmiseltä kysyy että mitä hänelle kuuluu, ja hän selittää ummet ja lammet lapsistaan, eikä osaa vastata kysymykseen siitä mitä HÄNELLE kuuluu, niin se on...no, aika huolestuttavaa mun mielestä :snotty:

no ei varmaan ole muita mammoja kuin sinä jotka haluavat keskustella muustakin :( Että mua ärsyttää nämä aloitukset.. Kyllä varmasti muillakin äideillä on muutakin elämää ja ehkäpä myös muita ystäviä, joiden kanssa jutellaan sitten paljon muustakin. Ettei tarvi mennä hakemaan ystäviä kerhoista. Jotenkin ehkä vaan ihan luonnollinen aihe nuo lapset jossain mammapaikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja minävaan:
no ei varmaan ole muita mammoja kuin sinä jotka haluavat keskustella muustakin :( Että mua ärsyttää nämä aloitukset.. Kyllä varmasti muillakin äideillä on muutakin elämää ja ehkäpä myös muita ystäviä, joiden kanssa jutellaan sitten paljon muustakin. Ettei tarvi mennä hakemaan ystäviä kerhoista. Jotenkin ehkä vaan ihan luonnollinen aihe nuo lapset jossain mammapaikassa.

ei kaikilla ole muuta elämää, ihan oikeastikin. äiti ei tee muuta kuin hoitaa lapsia ja puhuu lapsista ja ihan vapaaehtoisesti, ei vaan kiinnosta enää muu kuin äidin rooli. eli kyllä niitä on.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Aika jännä, kun kävin esikoisen kanssa äiti-lapsipiirissä 6 vuotta sitten, siellä puhuttiin lähinnä pamperseista, ristelyistä ja vaatemerkeistä. Kestoilijoita oli minä ja yksi toinen äiti, me oltiin niitä paskarättien huljuttelijoita.

On tainnut kestoilu tulla sen jälkeen suositummaksi :D

Mutta en mä kyllä käy äiti-lapsipiireissä, ei mulla ole sinne oikein mitään annettavaa, kun kiinnostuksen kohteet on erilaiset kuin muilla. En mä oikein mistään kestoilusta osaa repiä niin paljon puhuttavaa, vaippojahan ne vaan on kuitenkin.

No eikö nää ole aika lailla samoja äiti-asioita kuin ap:n mainitsemat? Pamppersin tilalle on vaan tulleet kestot jne. Minusta omat lapset on luonteva puheenaihe tollasissa kerhoissa. Jos äidit ei tunne toisiaan entuudestaan ja harrastaa eri asioita niin mistä ne puhuis muusta?

Ja MISSÄ äidit sit vauvoistaan puhuis, jos ei äiti-lapsi-kerhoissa? Kaikilla ei edes ole muuta puheseuraa, jos on kotiäitinä ja silloin puheenaiheet jää vähiin. Ja vaikka harrastaiskin tms. niin todennäköisesti siellä stepissä tai käsityöpiirissä on ihan muut jutun aiheet eikä vauvat kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Niin totta :D
Kun ihmiseltä kysyy että mitä hänelle kuuluu, ja hän selittää ummet ja lammet lapsistaan, eikä osaa vastata kysymykseen siitä mitä HÄNELLE kuuluu, niin se on...no, aika huolestuttavaa mun mielestä :snotty:

Mä oon varmaan tämmönen. Jos ei olla pitkään aikaan kysyjän kanssa nähty niin mieluummin kerron vaikka lapsen kuulumiset kuin ettei mulle mitään kuulu ja keskustelu loppuis siihen. Tai puolitutulle en halua käydä selittämään ettei mulla taaskaan ole töitä eikä mistään tunnu löytyvän.

Alkuperäinen kirjoittaja tjaah:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Aika jännä, kun kävin esikoisen kanssa äiti-lapsipiirissä 6 vuotta sitten, siellä puhuttiin lähinnä pamperseista, ristelyistä ja vaatemerkeistä. Kestoilijoita oli minä ja yksi toinen äiti, me oltiin niitä paskarättien huljuttelijoita.

On tainnut kestoilu tulla sen jälkeen suositummaksi :D

Mutta en mä kyllä käy äiti-lapsipiireissä, ei mulla ole sinne oikein mitään annettavaa, kun kiinnostuksen kohteet on erilaiset kuin muilla. En mä oikein mistään kestoilusta osaa repiä niin paljon puhuttavaa, vaippojahan ne vaan on kuitenkin.

No eikö nää ole aika lailla samoja äiti-asioita kuin ap:n mainitsemat? Pamppersin tilalle on vaan tulleet kestot jne. Minusta omat lapset on luonteva puheenaihe tollasissa kerhoissa. Jos äidit ei tunne toisiaan entuudestaan ja harrastaa eri asioita niin mistä ne puhuis muusta?

Ja MISSÄ äidit sit vauvoistaan puhuis, jos ei äiti-lapsi-kerhoissa? Kaikilla ei edes ole muuta puheseuraa, jos on kotiäitinä ja silloin puheenaiheet jää vähiin. Ja vaikka harrastaiskin tms. niin todennäköisesti siellä stepissä tai käsityöpiirissä on ihan muut jutun aiheet eikä vauvat kiinnosta.

Tuo on muuten totta. Pitäähän niistä lapsistakin jossain saada puhua, kun ne ovat kuitenkin aika keskeinen asia elämässä siinä vaiheessa. Ja moni voi hakea sieltä mammakerhosta vertaistukea. Mammat puhuu lapsistaan, opiskelijat opinnoista, työkaverit työasioista jne.

Itse koen niinkin, et on virkistävää kuulla muutakin kuin vauvajuttuja. Mutta sen vuoksi haen seuraa muualtakin kuin mammojen keskuudesta. Silloin kuuntelen muiden juttuja.

Olen aina vältellyt kaikkia Aitoja Mammoja niin paljon kuin mahdollista! :xmas: Mamma, joka ei osaa puhua miehistä, asuntojen hinnoista tai säätiloista, on epäkiinnostavaa seuraa. :xmas:

Yhteistyössä