Onko muita, joilla LA aika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmikuun alussa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helmikuun alussa?

Vieras
Moi!

Kiinnostaa tietää olisiko kohtalotovereita l. tulevia mammoja, joilla LA olisi helmikuun 2006 alussa? Itselläni LA 1.2.06.
Tuntuu tuo helmikuun odottajien lista olevan sen verran pitkä, että sieltä on hankala seurata keskustelua/löytää suunnilleen samaan aikaan LA:n omaavia äityleitä.
Joten jos kiinnostaa niin liittykää matkaan ja jännäillään yhdessä =)!
Vähän taustoja: minä 28, isukki 31 ja esikoista odotellaan...

-Papuli-

Minulla on LA 3.2.2006 eli nyt olen menossa RV 11+4 ja viime viikol kuului jo sydänäänet asukilta ...oli se ihanaa kuulla! jännittää vaan odottaa ens viikkoon ultra aikaa!!

Moi!
Hyvä, että edes joku kohtalotoveri löytyi8)

Mulla oli eka ultra neuvolan puolesta jo kun viikkoja oli vasta rapiat 9 ja siellä näytti vauveli jumppaavan ja sydän löi vahvasti:) Viime viikolla sydänäänet saatiin kuuluviin neuvolankin laitteilla. Ja pari kuvaa saatiin tuosta ekasta ultrakerrasta rusinasta myös muistoksi:)
Rakenneultraa ei meidän kunnassa ole, joten sen teetän sitten seuraavana ultrana yksityisellä. Vielä kun malttaisi sinne asti odottaa, että näkisi onko kaikki hyvin...kuitenkin koko ajan vähän huolettaa - täytynee yrittää alkaa työntämään enimpiä huolia taka-alalle viim.vkon 13 jälkeen kun sikiön kehitys on ""turvallisemmassa"" vaiheessa.
Nyt siis vkoja 11+6.

Ai niin en muistanut laittaa ikääni eli mä 26 ja mies 29...voi kun täälläkin olisi ultra tarjottu noin aikaisin!? olen miettinyt et jos menis yksityiselle mut ehkäpä jaksan odottaa ens viikkoon...onneks äänet on jo kuultu, niin vähän helpottaa!

Moikka!

Mulla on laskettu aika näillä näkymin 21.2. eli ei ihan helmikuun alussa. Mielelläni kuitenkin vaihtelisin kuulumisia, ja tuohon toiseen helmikuu-ketjuun tosiaan tuntuu vähän vaikealta hypätä kesken kaien mukaan. Niin että kelpuutatteko mut mukaan... :)

plim

Kummaa toi oireilu...välillä rinnat tosi kipeet ja välillä taas ei!? pahoinvointi oli 2vk poissa ja nyt taas on yökkäilyä...mites teidän olonne? sit hengästyn todella helposti.

Huomenta!

Mulla oli etovaa oloa viime viikolle asti, nyt on tuntunut vähän hellittävän. Oksentanut en ole onneksi kertaakaan, mutta välillä vaan jo ihan pelkkä suun avaaminenkin yökötti...
Minä en taas ehkä sen herkemmin hengästy kuin ennenkään, mutta hikoilu on valtaisaa! Ei paljoa tarvitse tehdä niin valun kuin suihkusta tullut - eivätkä nämä helteet yhtään auta asiaa. (helteillä muuten päätä särkenyt kiitettävästi)
Rintoja vihloo joinain päivinä ihan kamalasti, tuntuu kuin kuumalla neulalla tökittäisiin :( Mutta joinain päivinä taas ei ole sitten niin mitään kipuja.
Ja todella huonot yöunet ovat myös olleet kuvioissa jo pidemmän aikaa, jos ei herää pissahätään niin sitten ihan muuten vaan.
Mutta en valita, kaikki tämä tuntuu vaan ihanalta ja jännittävältä kun en ole moista ennen kokenut=) =) =)

Mites teidän masut? Onko jo selvä kumpu kasvanut?
Mulla oli alkuraskaudesta varmaan ihan kamala turvotus, koska tuntuu, että masu oli sillon paljon pulleempi kuin nyt. Tai sitten tähän mahaan on jo oma silmä tottunut;) Joka tapauksessa vanhoista housuista ei päälle mene enää kuin yhdet ja olen hommannut kuminauhavyötäröisiä malleja...Milloin muuten on mahan nopein kasvuvaihe?

Kuulumisianne odotellen8)

Huomenta!

alavatsa on kasvanut huomattavasti ja on kyl vyötäröönkin tullut lisää ku olen hoikka ja pieni ihminen, joten entiset housut ei enää mene kiinni...mä olen myös siirtynyt kuminauha housuihin!
mä nukun myös huonosti! eilen illalla tuli jälleen oksennus, mut ei se haittaa! olkoon vaik kuinka pahaolo kunhan asukilla kaikki hyvin.
eilen levossa tunsin pienen pulpahduksen navan alapuolella josko se olisi ollut asukin liike?? mun tietääkseni vatsa kasvaa reippaasti vasta loppuajasta...

Heip heip!

Masu tuntuu mullakin jo kasvaneen, tiedä sitten johtuuko se suoraan raskaudesta vaiko vaan siitä että koko ajan tulee syötyä... Mutta mieskin jo pari viikkoa sitten ihmetteli, että miten se voi jo näyttää niin raskausmahalta. Itse olen kuvitellut, ettei raskaus näkyisi ulospäin vielä aikoihin.

Pahoinvointia on ollut jonkin verran, viime viikon lopusta enemmänkin. Tänään on onneksi ollut parempi päivä. Yksi aika tylsä oire mulla on yleinen saamattomuus; tekisi mieli vaan pötköttää sängyssä kaiket päivät ja liikkeelle lähtö tuntuu suunnattomalta ponnistukselta...

Oletteko jo kertonut vauvauutisia kenellekään? Mulla on perjantaina neuvola, sen jälkeen olisi tarkoitus kertoa tuleville isovanhemmille. Viikonloppuna olen menossa kaverin polttareihin ja jänskättää, täytyykö siellä tehdä paljastus. Alkoholin nauttimattomuus ei ole mikään ongelma, kun en muutenkaan juo, mutta miten selittää illalla iskevä suunnaton väsymys, pakko saada ruokaa tasaisin väliajoin ja ennen kaikkea todennäköisesti tulevat pahoinvointikohtaukset...

Hyviä vointeja teille!

Me kerrottiin erinäisten kesäjuhlien, matkojen jne. takia raskaudesta tuleville isovanhemmille sekä isoisovanhemmille jo muistaakseni rv 8 tai 9. Lähetetttiin kortit, joihin riimittelin aiheeseen sopivan runon. Olivat ihan myytyjä=) Ja sitten siitä eteenpäin olen kertoillut vähitellen kavereille. Töissä en kerro ennenkuin on pakko...

Olen kertoilut muutamille kavereille ja mieheni kavereille...ja vanhemmat tottakai tietää! mullakin nälättää koko ajan..mä voisin syödä vaik kuinka paljon!! vaikka ennen olen ollut vähäruokainen ...mä olen huomannut että, mun vatsani päälle on kasvanut karvaa?? kai mulle tulee vielä viiksetkin! HEH!! : D onneks pe täyttyy RV 12! Jaksamisia teille!

Toi laskettu aikahan ei ole varma ennen kun käy ultrassa mutta eka arvio olis toi 13.2! =) Neuvolassa olen käynnyt ja huomenna olis toka käynti. Kokeillaan jos sydän äänet jo kuuluisi.. Mulla oli raskaus viikoilla 6-8 niin tosi pahaolo aina mutta en kuitenkaan oksentanu. Sit se oli n. 2 viikkoa poissa ja alko tossa 9 rv loppu puolella uudelleen!! Nyt pitää syödä ihan parin tunnin välein kun tulee tosi heikko olo, verensokeriko laskee?? Muuten pahaolo melkein jatkuvaa.. Onko muilla ollu samaa? Muita oireita ollu: rinnat tosi arat (nännit), väsymys, pissahätä usein, ärtymys.. Maha on turvoksissa mutta muutenhan se ei vielä pyöristy, ainakin neuvolassa sanovat että koska olen aika hoikka niin mulla näkyy itse raskaus jo viikolla 16 viimestään!!

Kun oli tuosta masun koosta aiemmin puhetta niin avokkini totesi mulle eilen, että: ""Kyllä sun mahasta näkee jo selvästi, että onpas se kasvanu kovasti viime aikoina.""
Hihii...niinpä;)

Niin mullekin avokki sanoi joku päivä, että huomaa vatsasta, kun mä olen laiha ja pieni ihminen...nyt on alkanut vihlomaan ylävatsaa...kai se vatsa alkaa rytinällä kasvaa?!
Tänään tuli just RV 12 täyteen.

Ilmottaudun minäkin tähän joukkoon, joilla LA helmikuun alussa. Minulla se on 7.2. Olen 28v ja tuleva isä 30v(tosin täyttää tänä vuonna jo 31). Ensimmäistä yhteistä lasta odotamme. Isukilla edellisestä suhteesta poika. Raskausoireina minulla ollut saamattomuus, jatkuva pissahätä, jano ja nälkä, lievä etova olo aiemmin, unen pätkittäisyys ja rintojen arkuus. Toissapäivänä kävin ultrassa ja toukka makoili nätisti paikallaan ja kaikki näytti olevan kunnossa.:) Ultran jälkeen kerroin äidilleni tulevasta mummoudesta, muille ei olla vielä kerrottu.

Mulla taas on muutaman päivän juilinut aika-ajoin oikeanpuoleista alavatsaa. En ole vielä aiheesta huolestunut, koska olen ymmärtänyt, että viikosta 12 eteenpäin alkaa kohdun kovin kasvu-ja venymiskausi. Että ehkäpä tuo on sitten sitä...

Soittelin tänään innoissani (tai no innoissani ja innoissani...)hammaslääkäriin, koska neuvolasta sanottiin, että meidän kunnassa eka käynti on maksuton. Ja kysyin ja varmistelin asiaa vielä useampaan otteeseen ja neuvolatäti vakuutti käynnin olevan ilmainen...
No kuinka ollakaan, hammashoitolasta sanottiin, että ei ole ilmainen, että ko.palvelua ei kunta raskaana oleville tarjoa:( Annanpa hieman palautetta kun ensi viikolla taas neuvolaan suuntaan! Neuvolatäti (nuorehko tyttö) on vaikuttanut muutenkin jotenkin ihan harjoittelijalta tms.,ihan niinkuin ei tyttö oikein tietäisi mitä tekee. Ja tämä hammaslääkäriepisodi kyllä vaan vahvistaa käsitystäni.

Hyvää neuvolassamme on kyllä se, että käyntiaikoja tunnutaan antavan melko tiheään (kävin toissa vkolla ekalla neuvolakäynnillä ja viime vkolla ihan vaan sydänääniä etsiskelivät, ensi vkolla onkin jo eka lääkäri jne. että ei puhettakaan joistain kuukauden käyntiväleistä vaikka kyseessä ihan normaalisti sujunut raskaus!).

Tulipas taas sepostettua;)

Hyvää viikon alkua!

Nostetaas vähän tätä meitin ketjua:)

Mitenkäs teillä meni viikonloppu? Olen ilokseni huomannut, että en enää tarvitse jokapäiväisiä päiväunia vaan jaksan touhuilla jo melko hyvin:) Että ehkäpä se ekan kolmanneksen väsymys on vähitellen väistymässä...Mutta sitten taas pahoinvointi on palannut kuvioihin:(

Ootteko jo käyneet lääkärillä? Mulla eka lääkärikäynti nyt tulevana keskiviikkona kun viikkoja tasan 13. Sitten ei kuulemma olekaan, kaiken mennessä hyvin, kuin yksi lääkärikäynti loppuvaiheessa...Jännittää...

Viikonloppu meni lähinnä laiskotellessa,vaikka remonttia pitäisi tehdä. Ostettiin miehen kanssa vanha omakotitalo ja hommaa riittää. On vaan niin totaalisen saamaton olo. Olen tällä hetkellä työtön, joten siinäkin mielessä omatuntoa kolkuttaa kun en saa mitään aikaiseksi..Muuten on olo ollut hyvä, paitsi eilen illalla oli etova olo. Viikkoja on nyt 12.
Lääkärikäynti on 3.8.
Joko muilla on aavistuksia vauvan sukupuolesta? Itse aavistelen poikaa.

Itse olen melkein alusta asti vaan miettinyt tyttöjen nimiä, katsellut tyttöjen vaatteita jne. En tiedä mistä moinen johtuu..ennen raskautumistani olin nimittäin haaveillut pienestä pojasta ja nyt ei ole tullut edes mieleen, että pojan voisin saada!
Mutta en ole kuitenkaan ajatellut selvittää sukupuolta etukäteen, on kiva jännäillä viimeiseen asti. Vähän niinkuin pienenä kun odotti joulua :) Tyttö tai poika on ihan yhtä tervetullut meille.

Moi, minäkin liityn joukkoonne...
LA 3.2. Ja ekaa odotellaan. Yhdessä ultrassa käyty jo viikolla 10. Pikkuinen potkiskeli jo kovasti lääkärin mukaan kaikki hyvin ( ultra oli kyllä vanha ja huonoksi lääkäri sen mainitsikin siis epäselväksi.)
Tällä viikolla np- ultra ja pelottaa ja jännittää! En muuten pelkää mutta jos on sitä turvotusta. Joko muilla ollut tuo ultra? Antakaahan vähän rohkaisua...
Rinnat kipeät olleet alusta asti ja alussa tosi ikäviä menkkamaisia alavatsakipuja. välillä edelleenkin, vihloo myös tuonne ihan alas ja aivastaessa sattuu josku tosi inhottavasti.
pahoinvoinnista en juurikaan ole ( onneksi) kärsinyt.
Tietyt jutut vaan pakkaavat oksettamaan, esim. grillattu ruoka ( ollut ennen herkkuani:) Ja suussa maistuu ikävälle....koko ajan.
Ikää on molemmilla 24.
Tässäpä nämä ""tärkeimmät""

Tervetuloa!
Meidän kunnassa ei np-ultraa edes tarjota. Alussa oli ainoastaan ihan ""tavallinen""ultra (muita ultria ei kunnan puolesta), jossa arvioitiin LA koon perusteella ja kuunneltiin sydänäänet. Sit vkolla 15 menen veriseulaan ja rakenneultraan varaan ajan yksityiseltä joskus rv18-20. Siinäpä nuo mun tutkimukset.

Meidänkään kotikunta ei tarjoa kuin alkuraskauden ultran enkä aio mennä yksityiselle. Muutenkaan en ajatellut käydä ylimääräisissä tutkimuksissa. Otetaan vastaan sellainen vauva kuin meille annetaan.
Onkos tulevat isät kuinka innoissaan odotuksessa mukana? Meidän isukki on perinteinen suomalainen mies, joka ei juuri tunteistaan puhu, mutta eipä tarvinnut ultraan ainakaan pyydellä mukaan kun ilmoitti lähtevänsä. Minua palvelee aina kun jotain pyydän. Tosin sellainen se on ollut yleensä aiemminkin..:)

Yhteistyössä