Onko muita joita ei haittaa vaikka lapsi nukkuu vieressä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puuhippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Puuhippa

Aktiivinen jäsen
01.04.2014
6 922
7
38
Moni on sitä mieltä, että lapsi omaan huoneeseen jo vauvana nukkumaan. Musta on taas ihanaa yöllä katella tuota ihmettä joka tuhisee vieressä tyytyväisenä ja joinain yönä nukkuu ihan kiinni hakien turvaa.
Mun puolesta saa nukkua siinä vaikka täysikäseks jos siltä tuntuu. Se on kyllä sääntö, että omaan sänkyyn nukahdetaan, mutta aina on tilaa vuoteessa lapselle yöllä.

Mua alko haittaa sit kun lapsi alko nukkuu poikittain, potki ja töni unissaan. Muuten hengityksen kuuntelu rauhotti mua.
Mutta mua nyt haittaa mieskin samassa sängyssä, kun pyörii, peuhaa peittoaan, kuorsaa ja kääntyilee.

Moni on sitä mieltä, että lapsi omaan huoneeseen jo vauvana nukkumaan. Musta on taas ihanaa yöllä katella tuota ihmettä joka tuhisee vieressä tyytyväisenä ja joinain yönä nukkuu ihan kiinni hakien turvaa.
Mun puolesta saa nukkua siinä vaikka täysikäseks jos siltä tuntuu. Se on kyllä sääntö, että omaan sänkyyn nukahdetaan, mutta aina on tilaa vuoteessa lapselle yöllä.

Nyt alkaa vähän haitata kun sängyssä meitä on yleensä neljä nukkumassa nykyisin, mutta siitä huolimatta viereen saa aina tulla.

Meillä ratkaistiin ahtausongelma (vanhemmat,2 lasta ja koira) että sängyn viereen laitettiin ilmapatja... Siihen kömpii se joka viimeiseksi tulee. Unenlaatu parani mulla ainakin huomattavasti kun sai vähän enempi tilaa :) Mutta viereen saa tulla aina kun haluaa,vaikka siihen asti että muuttaa pois kotoa!

Ei haittaa, aina saa tulla. Leikki-ikäiset kyllä nukahtavat omaan huoneeseensa. Haluan lukea illalla sängyssä, joten en halua siihen silloin mukeloita. Kummasti nuo yöllä näyttävät hiipineen kainaloon. Välttämättä en edes herää. 6v tulee yleensä hiipimällä, 4v ilmaantuu tömisten.

Meilläkin lapset laittaa nukkumaan omiin sänkyihinsä. Usein aamulla huomaan, että sängyssä nukkuu ylimääräinen. Monesti en edes yöllä herää siihen, että väliin on kömmitty. Toisella meidän lapsista on taas sellanen tapa, että hän ei tule väliin vaan siihen mun viereen reunapaikalle. Jos en herää tähän, herään sitten siinä vaiheessa kun lapsi mätkähtää lattialle. Nostan sitten lapsen meidän väliin jatkamaan uniaan, aina lapsi ei edes herää siihen, että putosi sängystä.

Mutta siinä vaiheessa kun meidän normi 160cm sängyssä on vanhempien lisäksi kaks lasta, ei kumpikaan meistä vanhemmista nuku kunnolla. Mutta harvoin heitä tulee silti takaisin omiin sänkyihinsä kannettua. Oon lähteny sillä asenteella liikenteeseen, että koska perheessä ensimmäinen herätyskello soi aamulla kello 5. On aivan sama missä kukainenkin nukkuu, kunhan nukutaan.

meilla on aina nukuttu perhepedis. nyt ostettiin isompi sanky kun alkoi tila loppumaan. lapsi nostetaan valil omaan sankyyn jos haluan nukkua leveesti. valilla nukkuu aamuun asti valil pari tuntia. mut mun ei ole ikina tarvinnut nousta ylos oisin. ei syottamaan ei lohduttamaan ei nukuttamaan. jos nakee pahaa unta niin silitan vain ja nukkuminen jatkuu.

No, tuo meijän pienempi vielä mahtuu hyvin viereen mutta esikoinen alkaa olemaan melkein miun pituinen niin vähäsen meinaa ahdasta olla jos hän viereen tulee nukkumaan.
On pitäny joskus sanoa, etenkin jos kuopus tuhisee jo viekussa että menisit omaan sänkyyn kun ei tänne mahdu. Mie oon sit kyl menny ainakin hetkeks esikon sänkyyn tytön viereen etten kuitenkaan yksin lähetä toiseen huoneeseen takas. Hän ku yleensä pahan unen jälkeen tulee viereen pyrkimään.
Mut pääasiassa on saanu ja saa tulla viereen, ei haittaa.

Mä taisin ite nukkua melkein 12v. asti äidin vieressä. Nykyään 12v. taitaa tosin olla 16v. tasolla käytökseltää, että kuulostaa pahalta. Mutta sillon 12v. oli vielä lapsi.

Meillä joka yö 1-3 lasta sängyssä. Pienin 1v könyää pinniksestä joka yö kainaloon ja vaihtelevasti 3v tai 5v tai molemmat aamuyöstä tulee viereen. Tosin isommat enää tosi harvoin, mutta saavat tulla jos siltä tuntuu :)
Esikoinenkin 8v tuossa kipeänä yksi yö oli tullut viereen kun omassa parvessa oli maailma alkanu pyörii ympäri.

[QUOTE="toinen mies";30452943]Teillä ootte vissiin kaikki sinkku-äitejä, tai sitten ette kovinkaan paljon pidä seksistä...[/QUOTE]

Onnellisesti naimisissa lasteni isän kanssa. Keskellä yötä meillä nukutaan oli lapset vieressä tai ei. Iltaisin ja aamuisin on aikaa. Seksistä pidän kovastikin. Tällä viikolla seksiä on ollut 3 kertaa mitä pidän meille aika keskivertona.

[QUOTE="toinen mies";30452943]Teillä ootte vissiin kaikki sinkku-äitejä, tai sitten ette kovinkaan paljon pidä seksistä...[/QUOTE]

ei tarvitse olla huolissaan, seksielämämme on virkeää.

Yleensä parisuhteessakin sitä seksiä harrastetaan ENNEN nukkumaanmenoa.

Onnellisesti naimisissa lasteni isän kanssa. Keskellä yötä meillä nukutaan oli lapset vieressä tai ei. Iltaisin ja aamuisin on aikaa. Seksistä pidän kovastikin. Tällä viikolla seksiä on ollut 3 kertaa mitä pidän meille aika keskivertona.

Mistä sen etukäteen tietää mihin aikaan se lapsi päättää sänkyyn kömpiä? Vai harrastatteko vaan pikapanoja?

[QUOTE="...";30452954]Yleensä parisuhteessakin sitä seksiä harrastetaan ENNEN nukkumaanmenoa.[/QUOTE]

Yleensä lapsiperheissä lapset menee paljon ENNEN aikuisia nukkumaan... Mistä sen tietää kauanko lapsi nukuu ennen kuin pynkeää sänkyyn?

meil sangys nukutaan. seksia harrastetaan muualla. ja ihan viriilisti kyl. ei tartte huolestua. epailen et aamuseksi ei onnistuisi vaikka lapsi omas sanngys nukkuisikin. se kun heraa ain ensimmaisena ja herattaa meidat.

Meilläkin muksut kömpii viereen miltei joka yö... Eipä ole seksiä silti mitenkään rajoittanut...

Ja ennen kun joku huomauttaa... Ei, meillä ei harrasteta seksiä jos muksut nukkuu samassa tilassa :D

[QUOTE="toinen mies";30452959]Mistä sen etukäteen tietää mihin aikaan se lapsi päättää sänkyyn kömpiä? Vai harrastatteko vaan pikapanoja?[/QUOTE]

Lapset nyt voi herätä/keskeyttääjoka tapauksessa tuli viereen tai ei. Kun lapset oli pieniä, niin toki joskus tuli keskeytyksiä. Nykyisin tulevat yleensä 2 jälkeen, joten hommat kerkeää kyllä hoitaa pitkänkin kaavan mukaan.

Aina on tervetullut meidän petiin, mutta illalla mennään ensin omaan sänkyyn. Sinne siis nukahdetaan ja jos ja kun yöllä herätään niin meidän sänkyyn saa tullaa. Moneati sitä jopa toivon. Ei ole mitään parempaa kun herätä aamulla lapsensa haleihin ja pusuihin.

Yhteistyössä