Onko muita, jotka haaveilevat koko ajan paremmasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
oltiin vuokralla -> halusin oman kodin
ostettiin rivari -> haluaisin omakotitalon
ostettiin auto -> haluaisin isomman ja uudemman
käytiin kanarialla -> haluaisin thaimaaseen
mies on insinööri -> haluaisin dippainssin
meillä on kaksi poikaa -> haluaisin tytön

jne. jne. jne.

Eli vaikka kaikki on ihan ookoo, niin silti koko ajan kaihertaa, että enemmän/parempaa pitäisi olla :( Miten sitä oppisi elämääm hetkessä ja nauttimaan siitä, mitä on saavuttanut?

Asennetta muuttamalla. Ajattelepa välillä mahdollisuutta, että menettäisit kaiken mitä sinulla on. Ole onnellinen siitä, mitä sinulla on. Mutta toki haaveilla saa, kaikenhan ei tarvitse toteutua.

Oletko vaatimattomista oloista ja haaveilisitko noista asioista jos olisitte ainoita ihmisiä maailmassa ja kukaan muu ei niitä teillä näkisi? Noista on hyvä aloittaa pohdiskelu. Sinällään en näe mitään outoa siinä että haluaisi käydä thaimaassa tai muualla, mutta se että haluaisit vaihtaa miehesi koulutuksen perusteella vähän särähti. :)

:laugh: Muuten on hyvä ja looginen lista vaan nuo inssit saatan sotkee kaiken, munattomia idiootteja ne on eikä mitään muuta, rillipäitä paskanjauhajia ja vailla elämän oppeja miltään alalta.

En siis ole vaihtamassa miestäni, mutta toki toivon että hän olisi korkeammin koulutettu koska korkeamman koulutuksen myötä hänellä olisi paremmat mahdollisuudet edetä urallaan, saada hyviä työtilaisuuksia ja osallistua näiden mun muiden haaveiden toteuttamiseen.

Mitä jos yrittäisit kääntää asian toisinpäin. Että haluisit pikemminkin olla vähempään tyytyväinen?

Ite tein noin ku en millään jaksa aina haluta lisää ja lisää niin en sit halua mitään.

Toisaalta, eikös tuo ole aika luontaista ihmisille? Paremman tavoittelu vie kehitystä eteenpäin, niin omassa henk. koht. elämässä, kuten suuremmassakin mittakaaavssa.
Kun vain osaa elää hetkessä, ja nauttia myös siitä mitä on, niin ei kai se paeremman tavoitteleminen nin pahasta ole? Ja juu, tuosta miehen ammatista olen muiden kanssa samaa mielta;)

Jos haluat parempaa ja enemmän niin se tarkoittaa ettet ole tyytyväinen nykyisyyteen. En usko, että voi olla molempia.

Onko näin? Voihan sitä vain haluta muutostakin.
Itse olen tällä hetkellä erittäin tyytyväinen siihen mitä minulla on. Olen onnellinen tämän hetkisessä elämässäni, mutta siitä huolimatta teen tietoisia, isoja muutoksia elämääni.

Jos olet tyytyväinen elämääsi niin miksi haluaisit muuttaa sitä?

Näin mäkin sen ajattelen. Mulla on yks kaveri, joka on elänyt jo mooooonta vuotta samalla tavalla: asuvat miehensä kanssa kaksin, käyvät töissä, ulkona syömässä, urheilevat, lomillaan matkustelevat jne. Tää mun kaveri ei koskaan tunnu haaveilevan mistään, vaan on tosi tyytyväisen oloinen siihen millaista elämää viettää. Miks mä en pysty samaan :( ?

Haluat aika paljon asioita. Listassa pistää silmään se, että siinä ei ole yhtään sinun omaan persoonaasi ja kunnianhimoosi liittyvää asiaa. Haluat miehestäsi dippainssin, jotta saisit toteutettua materialistisia haaveitasi, mutta itse et haaveile minkäänlaisesta kouluttautumisesta tai ammatissa ylenemisestä. Eli käytännössä olet toisten ihmisten ja sattuman armoilla. (kuvaannollista, että ilmoitat "haluavasi" tytön - asia, johon ei kukaan pysty vaikuttamaan)

Ota listaasi muutama asia, joihin pystyt itse konkreettisesti vaikuttamaan (oma koulutus, uusi taito, uusi harrastus, jne.) Tyytyväisyys tulee suurelta osin siitä, että ponnistelee tavoitteidensa eteen.

Näin mäkin sen ajattelen. Mulla on yks kaveri, joka on elänyt jo mooooonta vuotta samalla tavalla: asuvat miehensä kanssa kaksin, käyvät töissä, ulkona syömässä, urheilevat, lomillaan matkustelevat jne. Tää mun kaveri ei koskaan tunnu haaveilevan mistään, vaan on tosi tyytyväisen oloinen siihen millaista elämää viettää. Miks mä en pysty samaan :( ?
Jospa sillä on ollut tasapainoisempi lapsuus (ja nuoruus)?

täällä vähän samanlainen.... on muutettu vuokralta omaan rivarikolmioon, siitä paritalo neliöön ja sit rakennettiin talo.

lapsia on onneksi molempaa sukupuolta.

oli farmari, ostettiin tila-auto. ja sitten vielä kakkosauto.

mies perusti firman ja tienaa todella hyvin.

silti tässä mietin että mitä seuraavaksi.... alanko opiskella lisää että saan itse paremman mahdollisuuden kuin nykytyössä mutta toisaalta arvostan paljon vapaa-aikaani

Haluat aika paljon asioita. Listassa pistää silmään se, että siinä ei ole yhtään sinun omaan persoonaasi ja kunnianhimoosi liittyvää asiaa. Haluat miehestäsi dippainssin, jotta saisit toteutettua materialistisia haaveitasi, mutta itse et haaveile minkäänlaisesta kouluttautumisesta tai ammatissa ylenemisestä. Eli käytännössä olet toisten ihmisten ja sattuman armoilla. (kuvaannollista, että ilmoitat "haluavasi" tytön - asia, johon ei kukaan pysty vaikuttamaan)

Ota listaasi muutama asia, joihin pystyt itse konkreettisesti vaikuttamaan (oma koulutus, uusi taito, uusi harrastus, jne.) Tyytyväisyys tulee suurelta osin siitä, että ponnistelee tavoitteidensa eteen.

Mä oon itseasiassa meistä kahdesta se korkeammin koulutettu (FM) ja tienaan miestäni paremmin, joten siitä ei ole kyse...

Mie olen aina halunnut melko pienen elämän. Pitkään luulin jääväni sinkuksi; sitten luulin jääväni lapsettomaksi. Mie sain itseni hyväksymään tuon ekan, mutten tokaa. Sitten, kun lapset oli tehty ja muutettu omaan taloon, en ole osannut haluta enempää. Työstäni olen aina tykännyt. Oikeestaan ainoa asia tällä hetkellä, mitä toivoisin, olis että mies vois vielä saada työn, josta pitää. Se ei vaan ole enää todennäköista.

Mä oon itseasiassa meistä kahdesta se korkeammin koulutettu (FM) ja tienaan miestäni paremmin, joten siitä ei ole kyse...

Meniköhän sinulla jokin asia viestissäni ohi :) Pointtinani oli, että ehkä olisi parempi haaveilla sellaisista asioista, joihin voi vaikuttaa kuin sellaisista, joihin ei voi. Ja yleensä on aika paljon helpompaa muuttaa itseään kuin puolisoaan.

Mua ainakin ärsyttää ihmiset jotka eivät ole mihinkään tyytyväisiä. En voi sille mitään. Joskus saa vaan ihmetellä ihmisten ahneutta. Itse en ole mitenkään hyvistä lähtökohdista, ja tyydyn vähään.

Minä kanssa ihmettelen ihmisiä, joilla aina pitäisi olla jotain enemmän. On tietysti ihan normaaliakin tavoitella parempaa, mutta itse miellän sen siten että itse tekee jotain sen eteen että saa sen paremman. Monesti tällainen ihminen saisi helpostikin enemmän mutta on jotenkin niin jumissa ettei näe mitään ympärillään.

Olen myös ei-niin-hyvistä lähtökohdista mutta en silti tyydy vähään. Osaan kuitenkin olla tyytyväinen siihen mitä jo on, ja omaan kärsivällisyyttä omien unelmien toteuttamiseen. Enkä vaadi mieheltä DI-koulutusta, insinöörinäkin hän kelpaa ;)

Eikö kyse ole juuri siitä, että pitäisi osata tyytyä vähään, mutta pitäisi osata iloita jos saa enemmänkin?

Eikä niin, että vaatii vaan kokoajan kaikkea jolloin siitä tulee se juttu.

Yhteistyössä