Onko muita jotka kaunistelee totuutta neuvolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Vai olenko ainoa, joka vastaa tiettyihin kysymyksiin ympäripyöreästi? Esim: Vieläko vauva syö öisin? No ei se varsinaisesti. (Sitä ei lasketa että se syö puolenyön aikaan, neljän aikaan ja aamulla kuuden seitsemän aikaan). Tai joko teillä menee paljon kiinteitä? No, kyllä niitä aika paljon jo menee, itse asiassa hyvin vauva syö. Niin ja totuus on taas, että se maito on vielä se pääasiallinen ravinto. Tai, nukkuukko vauva omassa sängyssä? Kyllä se oikeestaan nukkuu. Joo, ensimmäiseen syöttöön asti, sen jälkeen vauva siirtyy meidän väliin. :D :D :saint:

B) Mie en kyllä muista valkoistakaan valhetta päästäneeni. Sen sijaan kerron niin mauttomia ja huonoja vitsejä ilmeisesti, ettei neuvolatäti IKINÄ ymmärrä niitä..vaan alkaa paasaamaan minulle milloin mistäkin... :ashamed:

Miksi te valehtelette tai kaunistelette totuutta?

Itselleni ei olis tullut mieleenkään ruveta laskettelemaan luikuria neuvolassa. Okei, kyllähän ne ihmetteli, kun ihan pieni jätti heti yhden syötön väliin yöllä (nukkui siis alusta asti 6h putkeen), th oli sitä miletä, et liian pitkä syöttöväli, mut mie sitä ojensin, et älä kuvittelekaan et mie rupeen lastani kesken yöunien herättelemään - kasvoi nimittäin jäbä yli ja ohi kaikkien käyrien :) :heart:.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
B) Mie en kyllä muista valkoistakaan valhetta päästäneeni. Sen sijaan kerron niin mauttomia ja huonoja vitsejä ilmeisesti, ettei neuvolatäti IKINÄ ymmärrä niitä..vaan alkaa paasaamaan minulle milloin mistäkin... :ashamed:

Mulla vähän samaa vikaa :D ja aina puhun liikaa... Ja mitään ei sais kysyä, kaikki teilataan tai vaan vastataan että en tiedä...

Ei mulla oo mitään syytä olla kertomatta jotain, sehän nimenomaan on paikka, jossa osataan neuvoa, jos jossain jotain häikkää.
Eihän terkkari mikään moraalisaarnaaja ole.

Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Juu, rasvatonta maitoahan me lapselle annetaan. :saint:
Juu, toi on muuten semmonen juttu, että viimeksi just terkkari sanoi, että sitten voi vuoden kieppeillä siirtyä rasvattomaan. Mä en sanonut siihen mitään, mutta meillä ei lapset rasvatonta tosiaan juo :x Mä en halua niille mitään laktoosi intorelanssia, joka on tullut todella monelle rasvattoman maidon jälkeen, myös mulle. Kerran oli jossain lehdessä lääkäristä, joka oli tehnyt omaa tutkimusta ja todennut, että kaikille sen potilaille, joilla oli laktoosi intorelanssi, oli yhteistä rasvaton maito :/

Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:
Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Juu, rasvatonta maitoahan me lapselle annetaan. :saint:
Juu, toi on muuten semmonen juttu, että viimeksi just terkkari sanoi, että sitten voi vuoden kieppeillä siirtyä rasvattomaan. Mä en sanonut siihen mitään, mutta meillä ei lapset rasvatonta tosiaan juo :x Mä en halua niille mitään laktoosi intorelanssia, joka on tullut todella monelle rasvattoman maidon jälkeen, myös mulle. Kerran oli jossain lehdessä lääkäristä, joka oli tehnyt omaa tutkimusta ja todennut, että kaikille sen potilaille, joilla oli laktoosi intorelanssi, oli yhteistä rasvaton maito :/

Minulle on nla täti neuvonut esikoiselle, joka siis kohta 6v, että sinistä maitoa annettava aina..Olen aina ihmetellyt, miksi tarhassa ja kouluissa yms tarjotaan pelkkää rasvatonta... Meillä siis aikuiset juovat rasvatonta, mutta lapsilleni en tule antamaan sitä paitsi jos esim. ylipaino .

tää on tää klassikko, eli just yksi kaveri kertoi äidistä, joka oli neuvolassa kysyttäessä vastannut, että juu, perunaa on vähän maisteltu, mutta ei vielä muuta, ja siinä samassa muksu puklasi kunnon mustikkapuklut :D tuo lisäruokajuttu on semmoinen, että olen sinne kolmeen kuukauteen asti yrittänyt sanoa, että en ole antanut, vaikka molemmat ovat aloittaneet n.2,5kkn iässä :D

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
tää on tää klassikko, eli just yksi kaveri kertoi äidistä, joka oli neuvolassa kysyttäessä vastannut, että juu, perunaa on vähän maisteltu, mutta ei vielä muuta, ja siinä samassa muksu puklasi kunnon mustikkapuklut :D tuo lisäruokajuttu on semmoinen, että olen sinne kolmeen kuukauteen asti yrittänyt sanoa, että en ole antanut, vaikka molemmat ovat aloittaneet n.2,5kkn iässä :D

Meille on alergialääkäri määrännyt kiinteät aloitettavaksi 2,5kk iässä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:

Meille on alergialääkäri määrännyt kiinteät aloitettavaksi 2,5kk iässä :D

juu, ei niistä ainakaan mitään haittaa ole meidän lapsille ollut =) ei allergioita, eikä paljon muutakaan erikoista sairastelua =) toi mustikkapuklu vaan jaksaa aina naurattaa :D

Tavallaan kyllä. Olen pitänyt neiuvolaa paikkana, jossa lapseni kasvua ja kehitystä seurataan ja josta saan uusimpien tutkimusten mukaista tietoa. Mä teen sitten itse sen päätöksen, noudatanko suosituksia vai en. En ole ikinä jäänyt kinaamaan terveydenhoitajan kanssa niistä suosituksista ja joskus on ollut noipeinta vain nyökytellä "joo,, joo, tottakai". Neuxolan terveydenhoitaja ei ole mikään jumala, jota pitäisi ehdottomasti totella ja jolle pitäisi kertoa ihan kaikki. Jos lapsi kasvaa ja kehittyy normaaliin tahtiin, ei neuvolassa tarvitse sanoa kuin päivää ja näkemiin.

En minäkään kaunistele, mutta noissa syöntiasioissa olen kyllä vastannut ympäripyöreästi, koska mua ei kiinnosta kuulla että "tuon ikäinen ei tarvitse enää maitoa yöllä" ja kiinteistä kyllä kerroin, että välillä menee enemmän ja välillä vähemmän, th alkoi tivata minkä verran niitä sitten menee ja ämpytin jotain vastausta kun en ole ikinä millään vaa´alla käyttänyt tytön ruokia, tai lusikallisia laskenut..

joo, ainakin kun terkkari kysyy "ikää vastaavia syö?" Niin minä, että "joo, niin syö" ja mielessäni lisään että " ja paljon muuta!" :) (jätskiä maisteltiin 6 kk ikäisenä, keksejä on jo maisteltu ynnä muuta kiellettyä )

Minäkin annan lähinnä ympäripyöreitä vastauksia koskien nukkumista, vauvan syömistä, uusien taitojen treenaamista jne. Meidän terveydenhoitajamme on välillä niin innokas siinä että taitoja pitää opettaa vauvalle, minä olen sitä mieltä että kyllä se ne oppii kun sen aika on, kunhan vauvalle vain annetaan tilaisuus niitä opetella (pidetään lattialla jne.).

Pidän neuvolaa lähinnä mittaus- ja rokotuspaikkana, mitään neuvoja en sieltä ole kaivannut. Eikä meidän nukkumisemme tai syömisemme th:lle kuulu, kun vain vauva ja muu perhe voivat hyvin.

Yhteistyössä