Onko muita jotka kaunistelee totuutta neuvolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tavallaan kyllä. Olen pitänyt neiuvolaa paikkana, jossa lapseni kasvua ja kehitystä seurataan ja josta saan uusimpien tutkimusten mukaista tietoa. Mä teen sitten itse sen päätöksen, noudatanko suosituksia vai en. En ole ikinä jäänyt kinaamaan terveydenhoitajan kanssa niistä suosituksista ja joskus on ollut noipeinta vain nyökytellä "joo,, joo, tottakai". Neuxolan terveydenhoitaja ei ole mikään jumala, jota pitäisi ehdottomasti totella ja jolle pitäisi kertoa ihan kaikki. Jos lapsi kasvaa ja kehittyy normaaliin tahtiin, ei neuvolassa tarvitse sanoa kuin päivää ja näkemiin.

Näinpä.

Ei oo tullu valehdeltua, mut jos täti alkanut "valistamaan" jostain niin totean yleensä joo joot, että päästään asiat eteenpäin.
Tosin mullakin hiukan kummallinen huumorintaju neuvolaan, esim silloin kun poika oli muutaman viikon ikänen ja jotain tuli puhetta syömisestä, niin heitin että eilen illalliseks syötin pihviä ja valkosipuliperunoita... Täti sitten piti piiitkän puhuttelun, eikä joo joot enää auttanu...

En mä juurikaan vaivaudu kaunistelemaan. Kyllähän sillä aina riittää valitusta liian myöhäisestä kiinteiden annosta, liian pitkästä imetyksestä ja yösyömisistä... Mä totean sen ohjeistukseen että aha ja teen oman pääni mukaan. B)

Nyt ei taas tyhmä tajua... miksi pitää antaa esim. jätskiä 6kk:n ikäiselle? Kyllä sitä ehtii myöhemminkin. Luuletteko te, että lapsi kasvaa nopeammin isoksi, jos sille syöttää isompien ruokia? Masuvaivojahan sitä tuollaisesta tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Vai olenko ainoa, joka vastaa tiettyihin kysymyksiin ympäripyöreästi? Esim: Vieläko vauva syö öisin? No ei se varsinaisesti. (Sitä ei lasketa että se syö puolenyön aikaan, neljän aikaan ja aamulla kuuden seitsemän aikaan). Tai joko teillä menee paljon kiinteitä? No, kyllä niitä aika paljon jo menee, itse asiassa hyvin vauva syö. Niin ja totuus on taas, että se maito on vielä se pääasiallinen ravinto. Tai, nukkuukko vauva omassa sängyssä? Kyllä se oikeestaan nukkuu. Joo, ensimmäiseen syöttöön asti, sen jälkeen vauva siirtyy meidän väliin. :D :D :saint:

Kyllä kuittaan joskus joitan asioita, että "Joo, tietenkin" Tai vastaavaa. Ihan vaan siksi, että jos sen emännän kanssa alkaa väittelee niin olen siellä iltamyöhään. Nimimerkillä kokemusta on! :D

Yhteistyössä