Onko muita kenellä ei tullut synnytyksessä yhtään lapsivettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a

Vieras
Mua jäi nyt kykllä vähän vaivaamaan tää asia. Mulla synnytys alkoi supistuksilla ja sairaalaan päästyäni olin 7cm auki. Tuolloin kalvot oli ehjät. Tilanne tarkistettiin uudestaan heti pian koska lääkäri tuli laittamaan spinaalia ja edelleen kalvot olivat ehjät. Tuosta n. 15min kuluttua tarkistettiin uudestaan kohdunsuun tilanne koska synnytys eteni nopeesti ja tuolloin todettiin, että kalvot pohjenneet. Kätilö tuumas, että lapsivettä ei tullut yhtään ja näin lukee myös synnytyskertomuksessa. Viikkoa ennen synnytystä terveydenhoitaja/kätilö ultras tk:ssa ja sanoi, että lapsivettä on todella hyvin (ultra tehtiin siksi kun sanoin vauvan liikkuvan tosi huonosti niin terveydenhoitaja halus tarkistaa, että varmasti on lapsivettä).

Kysymys siis kuuluu, että mihin se lapsivesi on voinu kadota? Eikö luulis, että jos kerta viikkoa aikasemmin sitä on ollut normaalisti, että oisin huomannu jos sitä ois valunu? Ja miten se edes ois voinu valua jos kalvot ehjät? Vai onko terveydenhoitaja kattonu väärin silloin viikkoa aiemmin, että sitä lapsivettä on? Voiko vauva edes elää viikkoa mahassa jos ei lapsivettä ole?

No ei elä ilman lapsivettä. Yhellä tutulla ulkomailla vauvan jalat oli ihan kuivat kun syntyi, ei ollut lapsivettä riittävästi mutta onneksi ei sen enempää ollut vähentynyt.

olisko mahdollista että kävit vessassa ja ne vedet olis sinne menneet? eli vaikka kalvot puhkastiin niin siellä olisi joku reikä jo ollut ja vessassa käynnin yhteydessä menneet? nimitääin silloin kun multa puhkastiin kalvot ja lapsi vesi tuli, tuntui kuin olisin pissannut...

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
ollut kalvossa reikä jossain ylempänä ja pikkuhiljaa tihkunut pois vesi

Tätä mä ajattelin kans mut silti tuli mieleen, että jos viikkoa aiemmin sitä lapsivettä on ollut ihan hyvästi niin kai mä oisin sen tihkumisen huomannu? Siis että jos viikon aikana semmonen määrä lapsivettä tulee niin oisko se voinu tulla "tihkumalla"...eikö sen ois pitäny ihan kunnolla valua jo?

Siis tämä menee ohi aiheen, mutta eikö sitä lapsivettä tule koko ajan lisää. Mulla ainakin tuli yli vuorokauden koko ajan sairaalasiteet märiksi.

Olinkin joskus luullut että kun ne vedet menee, niin ne menee, mutta se oli todellinen jatkuva tulva

Mä en nähnyt koko lapsivesiä vaikka kalvotkin puhkaistiin.. Yks kätilö-tuttu sanoi että ne vedet voi joillakin tulla vasta kun pää on syntynyt, mut ilmeisesti sun tapauksessa ne vedet oli oikeesti johonkin hävinnyt...

Sama juttu täällä. Kahdessa viimeisessä raskaudessa vedet hävinneet jonnekin. Viimeisimmässä sitten todettin jossain vaiheessa että vettä ei oo. Synnyttyään vauvalla oli tosi kuivat jalat ja kädet, kasvoissa taas oli kinaa eli siel on sitä vettä ollut. Mulla huomattiin 2 pv ennen synnytystä ultrassa että vettä on vain sellaisia lätäköitä, ooteltiin että supparit voimistuisi jne. mut ne mitään voimistunu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en nähnyt koko lapsivesiä vaikka kalvotkin puhkaistiin.. Yks kätilö-tuttu sanoi että ne vedet voi joillakin tulla vasta kun pää on syntynyt, mut ilmeisesti sun tapauksessa ne vedet oli oikeesti johonkin hävinnyt...

jos pää on esim tulppana, niin kyllä se sitten sen vauvan mukana tulee ulos.. mielenkiintöista.. kysympä kaverilta joka on kätilö, että miten toi on mahdollista. ja joo, kyllä mä uskon sua. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ne tosiaan oli hävinny koska synnytyskertomuksessakin lukee, että "lapsivettä ei tule lainkaan". Lapselta seurattiin tämän vuoksi tulehdusarvoja, onneks niissä ei mitään ollut.

no jos on kuivunu niin on selvää että vettä ei sitten oo vähään aikaan ollut. Ite olin hysteerinen tuosta lopussa ja laitoin lekurin kunnolla tutkimaan löytyykö sitä vettä tarpeeksi vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vedetön:
Mulla oli ultran mukaan normaalit vedet vielä päivää ennen sektiota, mutta leikkaussalissa sitä ei ollut yhtään. Ei hajuakaan, minne se katosi.

olitko sä jotenkin enemmän turvoksissa? olisko imeytynyt sun kroppaan.? *pohtii salaliitoteorioita :D*

Alkuperäinen kirjoittaja +:
vaikka sitä lapsi vettä tihkuisi, niin sitä syntyy kokoajan kuitenkin lisää sinne kohtuun...

Niin mäkin olen sen ymmärtänyt mutta jonnekin oli hävinny!!! Kätilö sanoi mulle että ei ole mahdollista mutta niin vaan oli käyny. Vettä syntyy lisää muttei tarpeeksi... Mulla ilmeisimmin ollut reikä ylhäällä sikiökalvoissa ja sieltä tihkutellut vettä useamman viikon. Tunsin kyllä että pienesti suppaili ja pikkuhousunsuoja oli koko ajan märkä mutta mitään muuta ei sitten tapahtunutkaan. Vko 38 suppailut ja kosteus loppui, tytsy syntyi sitten vko 40+4

Siis selvennykseksi vielä, että multahan ei kalvoja PUHKAISTU vaan ne puhkesi itsestään synnytyksen aikana. Synnytkertomuksessa siis lukee näin:
klo 1.40 kalvot ehjät
klo 2.00 kalvot ehjät
klo 2.25 kalvot pohjenneet, lapsivettä ei tule lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis selvennykseksi vielä, että multahan ei kalvoja PUHKAISTU vaan ne puhkesi itsestään synnytyksen aikana. Synnytkertomuksessa siis lukee näin:
klo 1.40 kalvot ehjät
klo 2.00 kalvot ehjät
klo 2.25 kalvot pohjenneet, lapsivettä ei tule lainkaan.

Ja tuosta parin minuutin päästä vauva synty.

Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja vedetön:
Mulla oli ultran mukaan normaalit vedet vielä päivää ennen sektiota, mutta leikkaussalissa sitä ei ollut yhtään. Ei hajuakaan, minne se katosi.

olitko sä jotenkin enemmän turvoksissa? olisko imeytynyt sun kroppaan.? *pohtii salaliitoteorioita :D*

No olin kyllä turpea kuin merimakkara, että sikäli tekisi mieli jopa uskoa tuohon teoriaan:laugh:.

Yhteistyössä