onko muita kotiäitejä jotka ei hinkumalla hingu töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiarkea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiarkea

Vieras
vaan niinkun miekin ,oon tyytyväinen kun oon kotona,hoidan kotia,lapsia jne...nuorin on jo 3 mutta en mie sitä oo hoitoon laittamassa tai ite töihin menossa....

Alkuperäinen kirjoittaja kotiarkea:
vaan niinkun miekin ,oon tyytyväinen kun oon kotona,hoidan kotia,lapsia jne...nuorin on jo 3 mutta en mie sitä oo hoitoon laittamassa tai ite töihin menossa....

En menisi varmaan töihin jos rahat riittäisi muuten.

en halunnu arvostella kenenkään valintoja...kun niin monet ystävät puhuu töistään,uravalinnoista, jne..niin mietin tämmöistä asiaa vain...mulla vaan ei ole semmosta "kutsumusta"....ymmärsiköhän joku mitä tarkoitin....

Minä en hingu töihin...käyn kyllä yhtenä päivänä viikossa, mutta se nyt vaan on yksi päivä, ja lapset ovat silloin kotona, joku muu hoitamassa. Sen enempiä en "omaa" aikaa hingu. Pääni kestää kyllä olla kotona vilkkaiden, kekseliäiden, nopeiden ja nokkelien 3-vuotiaiden kaksospoikieni kanssa, siksihän mä lapsia olen tehnytkin, jotta saan heistä myös nauttia. Rahaa ei liikoja tule, nyt kun kotihoidontukikin loppui, mutta pärjätään, tosi hyvin.
Ja ei, minä en saa työttömyystukea, en pakoile töitä, mutta koska lapset ovat pieniä, itsekkäästi MINÄ haluan olla lsänä heidän arjessaan ja M INÄ haluan olla todistamassa uuden oppimista, en halua kuulla nbiitä hoitotädin suusta! :) En myöskään vie lapsiani virikehoitoon, tosin kaksosuuskin hieman auttaa, mutta meillä haetaan virikkeet muualta. Pihalla on kivaa, metsässä kivempaa, syksyllä pääsevät kerhoon, perhekerhoissa ollaan käyty....sori, meni nyt hieman ohi ap:n aiheen, mutta kun innostuin. Kukin toimii tavallaan, on mulla ammatteja muutamakin, vaamn lapset on lähinnä sydäntä! :)

kiva kun niin moni vastannu : ) sun ajatukset oli kivoja,k . niin...sitä just olen paljon miettinyt että tarviiko kaikkea mahdollista saada.eikö vähemmälläkin pärjää.tarkoitan kallista taloa,että kaikki viimosen päälle jne..kalliit harrastukset jne...haluisin ja yritänkin viettää yksinkertaista,tavallista elämää...maalla ekoillen ; olisi mun unelma..en tiedä toteutuuko koskaan.....mukava olisi kuulla samankaltaisten ajatuksia...vai onko meitä niin harvassa....

Aina kai siihen työhön hinkumiseen keskeisenä vaikuttaa se, mitä työtä on tarjolla. Jos olisin siivooja, kaupan kassa, postinjakaja tai muuta perusduunia, niin ei mulla olis kiire töihin. MUtta kun on mielekäs työ, jossa haluaa edetä ja kehittyä ja josta todella nauttii, niin kyllä sinne ihan miellään menee vaikka toki lapsetkin on tärkeitä ja rakkaita.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Aina kai siihen työhön hinkumiseen keskeisenä vaikuttaa se, mitä työtä on tarjolla. Jos olisin siivooja, kaupan kassa, postinjakaja tai muuta perusduunia, niin ei mulla olis kiire töihin. MUtta kun on mielekäs työ, jossa haluaa edetä ja kehittyä ja josta todella nauttii, niin kyllä sinne ihan miellään menee vaikka toki lapsetkin on tärkeitä ja rakkaita.

Lisäys, että itse en ainakaan tee töitä josta en pitäisi. Mulle on tosi tärkeää työn mielekkyys, haastavuus,omien taitojen kehittyminen, työyhteisössä viihtyminen jne. Ja tietty palkka, mutten koskaan tee työtä sen rahan takia vaan sen takia, mitä se työ itsessään antaa. Joten ei voi ajatella mielestäni mustavalkoisesti, että ne jotka menee töihin menee sinne rahan vuoksi. On työllä muutakin arvoa varmasti monille.

Yhteistyössä