Onko mulla hiivatulehdus vai mikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua!!

Vieras
Eli mulla on ollut hirveää kutinaa n.3 päivän ajan ja valkovuoto ehkä normaalia kokkareisampaa.Mahtaakohan olla hiivatulehdus vai mikä?Ja minkälaiset oireet hiivassa on ja miten hoidetaan raskaus aikana?Odotan neljättä lastamme rv31+4 ja koskaan aiemmin minulla ei ole olut hiivatulehdusta eikä mitakaan tulehduksia..

Nuo sun oireet kyl passais hiivatulehdukseen.. ota neuvolaan yhteyttä, niin ottavat näytten!
Apteekista saa reseptivapaasti hiivan hooitolääkkeitä!
Ensiavuksi voisit kokeilla sipaista alapäähän joko piimää/maustamatonta jogurttia/rahkaa

Mulla ois vasta perjantaina neuvoal aika.Miten otetaan hiiva koe?Vähän typerä kysymys tiedän mutta mjos laitan jotain jogurttia/piimää tuonne alakertaan niin haittaakohan se sit jos/kun sitä menee kuitenkin yös sisälle?

Käy ostaa ensihätään apteekista mm. gyno kaps-nimellä myytäviä emätinpuikkoja, maitohappobakteeria. Niitä käytä jnkun aikaa kuurina, viikko tai vajaa. Sillä voi jo mennä ohi, ja sillä mä oon hoitanu hiivan raskausaikana.

Just apteekkiin olen menossa tässä iltapäivälä ja voisin noita kapseleita katsoa jos löytyy.Mutta onkoha nuo sitten turvallisia raskausaikana?KUn oon ollut tosi varovainen lääkkeiden kans raskaana ollessa

Just apteekkiin olen menossa tässä iltapäivälä ja voisin noita kapseleita katsoa jos löytyy.Mutta onkoha nuo sitten turvallisia raskausaikana?KUn oon ollut tosi varovainen lääkkeiden kans raskaana ollessa

Alkuperäinen kirjoittaja apua:

Niitä mulle suositeltiin alkuraskauden hiivatulehdusta hoitamaan. Keskustele vielä apteekissa asiasta, jos susta tuntuu epävarmalle.

No nyt kävin ostamassa apteekista gyno lacta nimisiä maitohappobakteeri kapseleita joita vo käyttää raskaana ollessa.Siinä on 7 tablettia ja 1 tabletti illalla työnnettävä syvälle emättimeen.Siis tiedän että tosi typerä kysymys mutta kuinkahan syvälle ja kai se kapseli sinne liukeaa ettei jää vaan nuuten?Kun ovat siis ihan yhtä kovia kuin mitkä tahansa tabletit.En ole vaan ikinä joutunut työntämään mitään tabletteja ..

Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
No nyt kävin ostamassa apteekista gyno lacta nimisiä maitohappobakteeri kapseleita joita vo käyttää raskaana ollessa.Siinä on 7 tablettia ja 1 tabletti illalla työnnettävä syvälle emättimeen.Siis tiedän että tosi typerä kysymys mutta kuinkahan syvälle ja kai se kapseli sinne liukeaa ettei jää vaan nuuten?Kun ovat siis ihan yhtä kovia kuin mitkä tahansa tabletit.En ole vaan ikinä joutunut työntämään mitään tabletteja ..

Jos niissä on asetin, niin älä käytä niitä, vaan laitat sormilla niin pitkälle, kuin "yletät"
Laita vasta siinä vaiheessa, kun käyt nukkumaan, vaikuttaa paremmin

Ei ole asetinta vaan ihan pelkästään pitää laittaa kapselit.Niin ja kiitos asiallisista vastauksista!Tuo vaan vielä epäilyttää että sulaako se tabletti sinne varmasti?

Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
Ei ole asetinta vaan ihan pelkästään pitää laittaa kapselit.Niin ja kiitos asiallisista vastauksista!Tuo vaan vielä epäilyttää että sulaako se tabletti sinne varmasti?

Kyllä ne sinne sulaa, mutta kannattaa laittaa pikkuhousun suoja, koska osa siitä myös valuu ulos

Yhteistyössä