onko mun mies teiän mielestä hyvä isä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pah"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pah"

Vieras
on työtön ja meil neljä lasta.. auttaa kaikessa, se on meillä se kuka siivoo ja tekee ruokaa eniten, oon ite eniten vauvan kans. sit hoitaa ja leikkii isompien kanssa, myös vauvan kanssa.
saan mennä viihteelle tai mihin vaan kun/jos haluun..

..mutta..

..tätä on 5-6päivää viikossa.. lähtee yleensä joka viikonloppu juomaan, joskus menee päivä joskus 2..

onko mun oikeus marmattaa siittä? kysyy kyl luvan aina, jos en meinaa päästää vetoo siihen että haluaa nähä niitäkin kavereita (siis niitä ketkä viettää sinkkuelämää ja juo)..

Eipä se normaalin perhe-elämän leikkiminen oikeuta baarissa ravaamiseen, sovi että kerran kuussa pitäisi riittää. Ja voi niitä kavereiat viikollakin nähdä selvinpäin vai onko se kaveripiiri sitten tosiaan ryyppyporukka vai kaveriporukka?

[QUOTE="vieras";24510401]Olipa isä tai ei minun maailmankuvaan ei mahdu se, että joku viikko menee päivä tai kaksi ryyppyreissulla. Ei mulla muuta.[/QUOTE]

siis JOKA viikko, ei joku

[QUOTE="bbb";24510420]No mitäpä luulet jos 2päiväisiä reissujakin?[/QUOTE]

niin ja sitten on kuitenkin ihan voimissaan perhe-elämää jatkamassa seuraavana päivänä, kun on kaksi päivää ollut änkyrässä ..??!
ap on kotona vauvan kera, mies on kotona työttömänä.. vähintään 5päivää viikossa he voivat olla sen 24/7 yhdessä,eikö se ole jo aika paljon ?
ainoa mikä mua vois mietityttää ois se, että jos miehellä on alkoholiongelma, niin sitten asiaan pitäs puuttua..

Munkin mies on hyvä isä. Kerran hän kysyi saako lähtee juopottelemaan lähipubiin, minä sanoin, että saat mennä, mutta samalla valitset loppuelämäksi joko minä tai lähipubi. Häntä harmitti, kunnen antanut lupaa mennä samalla naipottelemaan vierasta ja olemaan yrjöömiskännissä ihan luvalla. Mielestäni olin oikeassa, enkä ole päätöstäni katunut: nyt se juo vain joskus, ottaa ne kaljansa ja tarjoo minulle kanssa, eikä naipottele vierasta :) Ja olisin ihan oikeesti lähtenyt, jos olisi valinnut pubin. Se on vakava paikka meikäläiselle.

No eihän miehellä voi olla oikeutta tuollaiseen! Kyllä jos kerran on parisuhteeseen alkanut niin pitää hyväksyä se tosiasia että nainen sanelee parisuhteessa ehdot ja miehen tehtävä on totella kuuliaisesti kyseenalaistamatta niitä. Sellainen mies joka kuvittelee että hänellä on oikeus olla elämää perheen ulkopuolella on itsekäs narsisti sika

epa0682l.jpg

Näin äkkiseltään sanoisin, ettei miehesi vanhemmuudessa sinänsä ehkä ole vikaa, mutta teidän parisuhteessa on.

Mun mielestä on aina epäkypsän ja vastuuttoman aikuisen merkki, jos pitää ryyppäämällä ryypätä, jotenkin se on niin junttia että yäk oikein. Saati, jos nuo reissut kestävät useampia päiviä. Uh.

Jokainen meistä kaipaa omaakin aikaa, kavereita, harrastuksia jne. Sikäli ymmärrän miestäsi oikein hyvin. En itsekään jaksa olla 24/7 kotona. Ymmärrän myös sinun turhautumistasi, tuo juopotteleminen on niin turhaa.

No on 2 päivää aika paljon, ja eikös siihen mene rahaankin.
Jos on työtön vielä, ja toinen äitiyslomalla niin kai sitä voisi keksiä terveellisempiä aktiviteettejä.

juu kyl meil hyvin menee muuten keskenämmekin, ollaan oltu monta vuotta yhessä.. oon aatellu et kyl toi kohta tosta "aikustuu" ja lopettaa noi juomisensa.

kotona ei siis juo ikinä, ehkä korkeintaan yhen kuussa. ei tykkää lasten aikana juoda.. ja on yleensä yöt pois kaverillaan kun menee autolla sinne..musta hyvä näin..

ja on sillä ja meillä ihan iskä/perhekavereitakin kenen kans vietetään aikaa puistois ym kyläillen..

ja on ihan änkyräkännissä jos se niin sanotaan sillon ku menee, ottaa sit kunnolla ja siks joskus meneekin se 2 päivää.. enempään se ei "onneks" pysty..

no mä en kattois ukon juomista/baareissa juoksemista, yhtään kertaa,missään ajassa. jotenkin ihan kakaramaista touhua(no siis tok itäys-ikäisten,mutta ennemmin ajattelisin baari/juomis hommat niille 18-20vuotialle lapsettomille). ihan oikeesti tosi nuijaa, uu mä vedän viinaa ja istun 100vieraan ihmisen kanssa ku sillit purkissa,ja hauskaa on heko heko.

eikun siis.

[QUOTE="typykkä";24510448]Munkin mies on hyvä isä. Kerran hän kysyi saako lähtee juopottelemaan lähipubiin, minä sanoin, että saat mennä, mutta samalla valitset loppuelämäksi joko minä tai lähipubi. Häntä harmitti, kunnen antanut lupaa mennä samalla naipottelemaan vierasta ja olemaan yrjöömiskännissä ihan luvalla. Mielestäni olin oikeassa, enkä ole päätöstäni katunut: nyt se juo vain joskus, ottaa ne kaljansa ja tarjoo minulle kanssa, eikä naipottele vierasta :) Ja olisin ihan oikeesti lähtenyt, jos olisi valinnut pubin. Se on vakava paikka meikäläiselle.[/QUOTE]

Siis mistä näitä järjenjättiläisiä sikiää?

[QUOTE="Jonna";24510507]Siis mistä näitä järjenjättiläisiä sikiää?[/QUOTE]

Juuri oikea asenne, anna lupa ja sit käy kuten aapeen tapauksessa, rajat heti kuten lapselle niin hyvä tulee. :D

No eihän miehellä voi olla oikeutta tuollaiseen! Kyllä jos kerran on parisuhteeseen alkanut niin pitää hyväksyä se tosiasia että nainen sanelee parisuhteessa ehdot ja miehen tehtävä on totella kuuliaisesti kyseenalaistamatta niitä. Sellainen mies joka kuvittelee että hänellä on oikeus olla elämää perheen ulkopuolella on itsekäs narsisti sika

epa0682l.jpg

Niin, elämä on täynnä valintoja. :D
Se vaan on harmillinen tosiasia että viina ei sovi useimmille, miksi naisten pitäisi olla kotona miettimässä että onkohan se sika simahtanut jonnekin / hakattu, vieraissa.. kaikki rahat juotu... ja elämäsi perheen ulkopuolella = viina + baari.

Ensinnäkin tuohon "harrastukseen" menee varmaan melko tavalla rahaa. Toisekseen jatkuessaan vie melko varmasti terveyden. Kolmanneksi tuossa on vaara jo tulla alkoholiriippuvaiseksi, tai mahtaakohan olla jo? Jos siis toistaa juomistaan joka viikonloppu päivän pari.

Mut nämä haitat koskevat lähinnä miestä.

no joskus en päästä sitä ja kun on mennyt 2 viikkoo alkaa kyl kieltämättä oleen vähän äksy mulle..
ollaan me yli 10vuotta oltu yhes.. on aika nuoria ja oon aatellu et ku vanhennutaan ni kyl se vähenee.. sillon niitä sinkkukavereitaki nii paljo ketkä sit kinuaa sitä aina..

[QUOTE="pah";24510706]no joskus en päästä sitä ja kun on mennyt 2 viikkoo alkaa kyl kieltämättä oleen vähän äksy mulle..
ollaan me yli 10vuotta oltu yhes.. on aika nuoria ja oon aatellu et ku vanhennutaan ni kyl se vähenee.. sillon niitä sinkkukavereitaki nii paljo ketkä sit kinuaa sitä aina..[/QUOTE]

Musta tuo luvan pyytäminen ja antaminen / kieltäminen kuulostaa hirmu epätasa-arvoiselle vallankäytölle. Tai sanotaan niin, että jos mun pitäisi anoa mieheltäni poistumislupaa omasta kodistani, että pääsen kavereitani tapaamaan - niin joisin minäkin pääni täyteen enkä ihan heti talaisin kotiin tulisi.

Minä en tuollaista katselisi ollenkaan. Onneksi meillä ei tarkoita vapaa-aika sitä, että mennään yksin (ts. kavereiden kanssa aina) jonnekin, vaan sitä, että tehdään ja mennään yhdessä. Mieheni on paras ystäväni ja toisinpäin, parempaa en voisi toivoa. En monesti edes halua mennä minnekään, ellei mieheni pääse mukaan. Poikkeuksia tietenkin on, ja tekee ihan hyvääkin välillä käydä tyttöjen kesken, ja vastaavasti miehellä niiden omien kavereiden kanssa, mutta pääsääntöisesti käytämme vapaa-ajan (lapsettoman ajan) omaan suhteeseemme.

Musta tuo luvan pyytäminen ja antaminen / kieltäminen kuulostaa hirmu epätasa-arvoiselle vallankäytölle. Tai sanotaan niin, että jos mun pitäisi anoa mieheltäni poistumislupaa omasta kodistani, että pääsen kavereitani tapaamaan - niin joisin minäkin pääni täyteen enkä ihan heti talaisin kotiin tulisi.

Tuskin aikuinen ihmisen LUVAN tarvitsee, mutta kyllä meilläkin kysytään puolin ja toisin, että "saanko mennä" ja kysymys tarkoittaa sitä, onko toisella jotain tärkeämpää menoa tuolloin. Kumpikin saa tulla ja mennä, mutta lasten takia on jonkun oltava aina kotona. Siksi on kohteliasta kysyä toiselta sitä "lupaa" eikä vain kadota kuin pieru Saharaan ja jätetä toista miettimään, mihin laittaisi lapset jonkin tärkeän menon ajaksi.

Ap:n tilanteessa yrittäisin sopia, että mies harventaa niitä ryypäjäisiään ensi alkuun joka toiseen viikonloppuun ja pyrkii tulemaan kotiin vuorokauden sisään.