Onko mun miesystävä ainoa p**ka laatuaan? (meillä 4kk ikäinen lapsi )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Miia:
Hyvä että sinulla on nyt parempi elämä ilman häntä.. juuri tuollaisia muiden kokemuksia kaipailen ja selviytymistarinoita jotta saan itselleni tarpeeksi voimaa ja rohkeutta heittää mies pellolle yms.

Nyt deittailen sellasta hyvän näköstä, työelämässään erittäin menestynyttä 27-vuotiasta hyväkäytöksistä miestä :p Elämä hymyilee! :)

Saako kysyä, että riitelettekö kovin? Onko mies mustasukkainen tms?

Ja oletko koskaan ajatellut olevasi läheisriippuvainen? Mä luin sellasen kirjan ku Läheinen, Katerina Janouchin kirjottama, ja se täsmäs muhun aika hyvin. Katerina siis kirjoitti omasta elämästään alkoholistin kanssa.

joo, kyllä olen ajatellut.. Minä tykkään olla paremmin suhteessa kuin sinkkuna (tosin hyvässä suhteessa )
Ja lisäksi kun olen oikeasti liian kiltti ja tuntuu vaan et sitä käytetään hyväksi!
Ajattelen yleensä aina muita ensin ja sit vasta itteeni

Ja tiedän kyllä että voin laitta lapsen sitteriin kun käyn suihkussa, ottaa mukaan kun käyn kauppareissulla, nukkua silloin kun hän nukkuu, pitää häntä rintarepussa kun teen ruokaa ja siivoan yms.
Mutta onko pakko olla superäiti silloin kun täällä on toinenkin aikuinen paikalla? Sehän on naurettava ajatus että mä teen kaken mahdollisen kun toinen nukkuu vaan..

Saa sitä varmaan toivoa ja ajatella että voisi joitakin asioita tehdä ilman lastakin??

siis apua,mite nää jaksat?? :hug:
tuohan on jo puoli "voittoa" kun teillä on omat kämpät..mä en ymmärrä miksi päästät sen sun luo nukkuun viinahuurut pois :headwall: nukkus kotona ja tulis sit paikalle kun on selvänä.
mutta en mä silti alkas tuota kattoo,ehei :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Miia:
Rakastat miestä, joka on sulle ja muksulle noin paskamainen :o

hänen hyviä puoliansa...[/quote]

Hetkinen nyt hyvä sisko! Kuinka paljon pääset nauttimaan noista hyvistä puolista, taitaa olla aika marginaalista kokonaisuuteen nähden.

Meillä ei ole kuin tämä yksi elämä, miksi se pitää pilata huonolla parisuhteella? Ja VARSINKIN miksi pitää pilata sen lapsenkin elämä samalla??!?!

Et ole ansainnut tuollaista puolisoa. Hopiat jakoon ja etsimään sellainen puoliso, jonka kanssa homma sujuu. HUS!

Alkoholisti isän lapsena tiedän että toi vaan pahenee tosta.
Muistan miten 11 vuotiaana sanoin äidille että hankkisi mulle uuden isän.
ja HUOM: mun isä ei ollut mua kohtaan väkivaltainen tms. Mutta oli samanlainen kuin sun miehesi.

Ukson, että sun elämästäs tulis paljon helpompaa ilman miestä. Hän aiheuttaa sulle vaan stressiä eikä se paranna asiaa mitenkään. Jos hän kerran nyt jo näkee sut täysin yksinhuoltajana, niin heittäydy sellaiseksi ihan täysillä. Totta kai lapsen pitää saada olla isänsä kanssa, se on ihan selvä. Mutta ehkä sun pitäis tehdä niin, että asennoidut nyt täysin siihen, että lapsi on yksin sinun vastuullasi. Järjestä asiat niin, että pystyt toimimaan täysin ilman miestä. Vauvan voi ottaa vaikka kylppäriin mukaan sitterissä ja jos huutaa, niin anna huutaa. Ei se lapsi pilalle mene, jos vaikka huutaisikin 20 minuuttia. Tai sitten yrität ajoittaa suihkut hänen päiväuniaikaansa.

Onko sulla minkälainen tukiverkko olemassa? Vanhempia, sisaruksia, lapsen kummeja, muita ystäviä? Kysy rohkeasti heiltä apua! Varmasti moni heistäkin toivoo sun heivaavan sen miehen kokonaan kuvioista, joten olisivat varmaan ihan mielellään auttamassa :) .

Sovi miehen kanssa, että hän saa tulla katsomaan lasta aina selvinpäin ja anna hänen myös tulla niin usein kuin mahdollista. Mutta älä jätä häntä vielä kahdestaan lapsen kanssa äläkä anna hänen sekoittaa teidän päiväjärjestystänne. Voi olla, että hän jossain vaiheessa ymmärtää tehneensä virheen, raitistuu ja kaikki on taas hyvin. Tai sitten ei :( .

Yhteistyössä