onko normaalia, että 4-vuotiaat kiroilee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti kaikkitietävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neiti kaikkitietävä

Vieras
kaupan pihalla oli noin 4-vuotias pikkupoika äitinsä kanssa ja tämä poika huusi äidilleen, että haista vittu, kun hän ei odottanut poikaansa vaan lähti yksin kävelemään kotia kohti. (äidillä siis meni hermot) :( säälittävää..

Mä tiedän perheitä joissa tosiaan kiroillaan mutta lapset eivät sitä ( onneksi ) tee, tiedän kyllä myös perheitä joissa sekä vanhemmat että lapset kiroilevat.

Lisäänpä vielä että meillä sais melkein korvilleen jos vittua haistattelisi.

4-vuotiailla on aikamoinen uhma päällä, ja kyllä tuonikäinen on jo kirosanat oppinut vaikka kotona ei olisi kiroiltu kertaakaan.
Eli en mä tuota ihmettele, enkä vetäisi tuosta mitään johtopäätöksiä kotikasvatuksen tms suhteen.
Oma 4½ v ei onneksi juurikaan kiroile, ja on julkisilla paikoilla suht nätisti, mutta kotona se välillä raivoaa ja rääkyy että äiti on ihan tyhmä, yms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
meidän 4v tyttö selitti eilen sedälleen, että setä pussaa isää ja sitten pissaa sen päälle :whistle: mistä se tollasia keksii :laugh:

??????????????????????????????????????????

niin, tää setä on parikymppinen, joka aina pelleilee lasten, tän sedän, eli miehen veljen jutut on myös välillä vähän levottomia, tiedä sitten mistä tommosia juttuja oppinut.

meidän 4v tyttö selitti eilen sedälleen, että setä pussaa isää ja sitten pissaa sen päälle :whistle: mistä se tollasia keksii :laugh:

niin, tää setä on parikymppinen, joka aina pelleilee lasten, tän sedän, eli miehen veljen jutut on myös välillä vähän levottomia, tiedä sitten mistä tommosia juttuja oppinut.

Juu, vähän levottomia juttuja todellaki...

Meillä on ihan sama juttu: "Sitten minä pissaan sinun päälle/nenään". Ja nauretaan kovasti päälle. Ei voi kun katsoa lasta että "ahaa....?!"

Meillä myös kotona aikuisilta kirosanoja pääsee, mutta lapset eivät ole koskaan kirosanoja sanoneet. Olen myös itse pyytänyt lapsilta anteeksi jos olen kiroillut, eli sanonut että "anteeksi, äiti puhui nyt rumia, se ei ole kivaa" -tyyliin.

Jos vanhemmat haistattelevat toisilleen, voi olla että lapsi ottaa siitä enemmän mallia kuin jos vanhempi kiroaa itsekseen. Tai pahempaa, jos vanhempi kiroilee lapselleen "haista vittu" niin varmasti lapsi sanoo saman takaisin jossain vaiheessa. Olisikohan tuo sitten se syy?
Minä en sietäisi ja varmasti lapsi joutuisi puhutteluun, jos alkaisi haistatuksia kuulua.
Ei normaalia eikä hyväksyttävää vaan liian yleistä kuitenkin!

Kyllä meidänkin 3v poitsu joskus höpisee "kovana jätkänä" pissa-kakka-pieru" -juttuja ja nauraa hulluna päälle, mutta tuollaista haistattelua ei onneksi ole meillä esiintynyt. Kuulostaa kuitenkin ihan normaalilta uhmalta!

On tavallaan normaalia, no ei tietty se et haistattelee äidille mut mein 4v alkanu makustelee kirosanoja isommilta lapsilta ja tv:stä/radisota yms. niitä kyllä kuulee vaikka kotona niitä ei muuten viljeltäiskää. Sellasta rajojen kokeilua et mitä äiti tekee jos "vahingossa" huutaa vittu tai niinku tää mein ukkeli huutaa pittu. No nyt tietää et puistosta tulee lähtö ja karkkipäivä peruuntuu :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lapset on lapsia:

Meillä on ihan sama juttu: "Sitten minä pissaan sinun päälle/nenään". Ja nauretaan kovasti päälle. Ei voi kun katsoa lasta että "ahaa....?!"

meillä kans nuo pissi/kakka pieru jutut kovassa huudossa...kai se kuuluu jotenki tähän ikään. ja kirosanoja tulee välillä p***a ja v***u, ihan tunnustaa täytyy että äidin suusta joskus lipsahtelee...

Alkuperäinen kirjoittaja mimi:
On tavallaan normaalia, no ei tietty se et haistattelee äidille mut mein 4v alkanu makustelee kirosanoja isommilta lapsilta ja tv:stä/radisota yms. niitä kyllä kuulee vaikka kotona niitä ei muuten viljeltäiskää. Sellasta rajojen kokeilua et mitä äiti tekee jos "vahingossa" huutaa vittu tai niinku tää mein ukkeli huutaa pittu. No nyt tietää et puistosta tulee lähtö ja karkkipäivä peruuntuu :)
paras tapa on olla huomioimatta kiroilua ton ikäsillä,menee ohi itsestään kiroilut..

Yhteistyössä