Onko normaalia että 6kk vauva syö 3 kertaa yössä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kettu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yrittäisin lisätä ruoan määrää päivällä. 6kk on vielä pieni, eikä niitä suosituksia kannata niin tarkoin katsoa. Minä olen antanut jokaisen lapsen syödä niin paljon kuin jaksavat. Ylipainoisiksi eivät ole silti menneet. Yösyötöistä olen päässyt sitten eroon, kun nukutan vauvan kahteen heräämiseen uudelleen, ja vasta kolmannella kerralla annan maitoa. Vähitellen heräämisen väli pitenee.

tassutteluako olet käyttänyt? voihan se olla et ku lisää tota päivälä syötyä määrää ni sit vähenis itestää...tuntuu vaa et toi ois enemmänki tottumusta...painoa tuol pojal on sen verran ettei tosiaan tartteis yösyöttöjä eli painaa n.9kg :)

ON! :whistle: ;)
Meillä kuopus heräili 1v1kk asti mooooonta kertaa yössä rinnalle, pahimmillaan parikymmentä kertaa :/ . Toi pari kolme kertaa kuulostaa siksi mun korviin iiiihana vähältä :D Siinä saa nukkua jopa parin kolmen tunnin pätkiä itekkin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Aamupala: prk velliä
Lounas: 1/2-1 prk lihasosetta ja Tuttelia 50-100 ml
Välipala: jogurttia 1/2-1 prk ja Tuttelia 50-100 ml
Päivällinen: kasvissosetta 1/2-1 prk ja Tuttelia 50-100ml
Iltapala: prk velliä ja päälle Tuttelia n. 100 ml

Huh, onpa suuret määrät puolivuotiaalle, olette varmaan aloittaneet ne jo 3kk iässä? Meillä ½v vasta maisteltiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

eli teillätuo päivittäinen maidon määrä on noin 400ml? oon kuullu et 6kuisen pitäis saada maitoa viel 600-800ml...mikähän se oikee suositus sit onkaa??

Liian paljon kiinteitä niin ei maito, joka pääravinto vielä voin pienellä, ei maistu!

eli teillätuo päivittäinen maidon määrä on noin 400ml? oon kuullu et 6kuisen pitäis saada maitoa viel 600-800ml...mikähän se oikee suositus sit onkaa??

Tänne siis piti vastaamani että velli ja jogurtti menee siihen maitolaskentaan mukaan! Se on 7 dl vielä, olisko 8 kk alkaen 5-6 dl.

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
On normaalia.Meidän 11kk vanha tyttö syö vielä mooooooooooonta kertaa yössä.Tai siis käytännössä nukkuu tissi suussa. *kerää voimia tulevaan unikouluun* :xmas:

Juuri noin meilläkin oli kuopuksen kanssa.
Lopulta ei suostunu irrottaan otetta. 1v1kk niin vierotin ettei mee ihan hölmöläistouhuks kun mamma ei saanu rintoja olleskaa itelleen yöllä :D

Liian paljon kiinteitä niin ei maito, joka pääravinto vielä voin pienellä, ei maistu!

Kyllä maito pojalle maistuu, kiitos vaan. miksi ei mielestäsi maistu..

Huh, onpa suuret määrät puolivuotiaalle, olette varmaan aloittaneet ne jo 3kk iässä? Meillä ½v vasta maisteltiin.

Joo, 3 kk iässä aloiteltiin velleillä ja lisätty on pikkuhiljaa. Imettämisen lopetin kokonaan reilu viikko sitten.

Joo, 3 kk iässä aloiteltiin velleillä ja lisätty on pikkuhiljaa. Imettämisen lopetin kokonaan reilu viikko sitten.

Meillä on maistelu aloitettu myös 3kk iässä ja nyt syö suurinpiirtein samanlaisia annoksia päivisin. Yösyötöistä olen vähentänyt yhden pois ja antanut vaan tutin suuhun. Tyttö on kelpuuttanut sen. Toki jos itku jatkuu tutista huolimatta niin raahaudun silmät ristissä keittiöstä hakemaan maitoa.

Juuri noin meilläkin oli kuopuksen kanssa.
Lopulta ei suostunu irrottaan otetta. 1v1kk niin vierotin ettei mee ihan hölmöläistouhuks kun mamma ei saanu rintoja olleskaa itelleen yöllä :D

Näin meilläkin, tosin lapsi ei kyllä nukkunut tidsi suussa vaan heräsi kolme- neljä kertaa yössä syömään ja palasi sitten nukkumaan. Vieroitudta kokeiltiin ensimmäisen kerran 9 kk iässä ja väitän kyllä että lapsella ihan oikeasti oli nälkä yöllä. Edelleen tuo puolitoistavuotias herää silloin tällöin aamuyöstä syömään ja todellakin nälkäänsä eikä tottumuksesta, sillä myös puuro kelpaisi, en vain viitsi keittää sitä viiden aikaan aamuyöllä. Toiset lapset vain tarvitsevat enemmän ruokaa.

En todellakaan lähtisi vierottamaan puolivuotiasta.

Yhteistyössä