Onko normaalia,että lapsi ei loukkaannut vaikka ystävä häntä haukkuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmetyttää

Vieras
Siis hän varmasti loukkaantuu ja tuntuu pahalle muttei näytä sitä!!! Minusta tuntuu pahalle ja sanonkin sen ja sanon myös ettei "tuollaisen "ystävän" kanssa tarvitse leikkiä,tule heti pois ja kotiin jos noin käyttäytyy sinua kohtaan." En ymmärrä miksi on niin sinnikäs eikä anna periksi. älillä leikkivät kivasti,mutta välillä meilläkin kuulen kuinka tämä ystävä puhuu tosi ilkeästi ja minä ainakin suuttuisin,mutta lapseni vaan jatkaa leikkimistä. Minä kyllä puutun ja sanon,että voi lähteä kotiinsa jos noin hankalaa on yhdessä leikkiminen.Kamalaa kuvitella millaista kielenkäyttöä heillä leikkiessään on ja miksi lapseni ei luovuta ja lähde kotiin.

Meillä sama juttu. Tosi surullista. Mun sydän on aina pakahtua ja vatsassa kouristaa, kun lapsi haluaa leikkiä naapurin kanssa. Koskaan ei voi tietää mitä siellä tapahtuu. Sitä on jatkunut jo vuosia. Leikkivät joskus nätisti ja välillä se naapurin lapsi käyttäytyy todella törkeästi ja silloin tullaan aina itkun kanssa kotiin. Ollaan yritetty puhua tytön vanhemmille, muttei se auta. Eivät saa lastaan ruotuun. Onneksi päiväkodissa hänet sentään saatiin ojennukseen. Eilen käytiin oman tytön kanssa vakava keskustelu. Kerroin, ettei hän ole oikeastaan mikään tosi ystävä, kun kiusailee. Ja että äitillekin tulee todella paha mieli, kun tyttö joutuu kiusatuksi. Ja puhui sitten siitäkin, kuinka itseä kiusattiin koulussa. Toivon, että viesti meni perille. Itsekään en tajua, miksi tyttö on niin sitkeä, että menee aina uudelleen kiusattavaksi. Tämä kiusaaja on ainut samanikäinen lapsi lähinaapurustossa. Varmaan valitsisi toisenlaisen kaverin, jos olisi vaihtoehtoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä ystävä myös on ainut saman ikäinen naapurustossa. Ystävän tarve on niin suuri ettei halutakaan nähdä sitä huonoa puolta ystävyydessä.

Tämä se ongelma on. Ja hankalaksi suhteen tekee myös se, että tämä naapurin lapsi saattaa olla joskus huippukiva ja yht.äkkiä puukottaa selkään todella julmasti. On semmoinen manipuloiva tyyppi. Ja karseeta on nähdä, kuinka se valehtelee ja esittää aikuisille. Ja sen oma äiti puhuu ihan avoimesti, että tyttö on heidän perheen "maskotti". Siis käyttää tuota nimitystä. Ja sallii lapselta kaikenlaista ilkeilyä, mutta samanaikaisesti heittää tytön barbinuket roskiin, kun lapsi ei saa leikkiä kuin vauvanukeilla, koska äiti ei tykkää muun laisista nukeista. Olen huomannut, että se äiti muokkaa lasta jotenkin samanlaiseksi kuin se itse on.

Täällä myös ilkeilijä,tyttö, on välillä oikein mukava ja kiva ja sitten yht äkkiä ilkeä.Tosin ei koskaan näkyvästi minun nähteni,mutta kuulenhan heidän leikkinsä ja salaa näenkin. edessäpäin hän esittää minulle kilttiä ja seläntakan tekee ilkeyksiä ja sitten syyttää minun lastani; yllyttää tyhmiin tekoihin ja sitten kantelee minulle.Ei siinä mitään,mutta haukkumista ja toisen tahallista loukkaamista ja ilkeilyä on todella vaikea sietää!!!! Minä kieltäisn yhdessä leikkimisen tältä seisomalta,mutta lapseni surisi sitä enemmän kuin ystävän loukkauksia.

Yhteistyössä