Onko normaalia, että vauva heräilee tissille tunnin välein yöllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Niin, meidän perhe lisääntyy pian taas yhdellä jäsenellä ja monet asiat mietityttävät, kun muistelen esikoisemme 6-v vauva-aikaa.

Esikoinen oli kova viihtymään tissillä, tuttia ei huolinut ekaan 4kk:teen. Pienenä vauvana ei jaksanut ilmeisesti syödä mahaansa kerralla täyteen, vaan nukahti aina kesken syömisen. Sitten piti heräillä uudestaan syömään ja pian. Ongelmanahan oli se, että heräili sitten yöllä tunnin välein, joskus harvoin sai nukkua jopa 3 h putkeen, mutta sen muistan että tiheästi meillä heräiltiin ja valvottiin. Päivällä otti pitempiä unia.

Itse olin kuolemanväsynyt siihen asti kun lopetin yösyötöt vauvan ollessa 10kk. Tästä lähtien saimme koko perhe nukuttua.

Nyt mietinkin, että onko normaalia tuollainen vauvan tiheä heräily öisin esim. vielä 3kk:den jälkeen, jota oli esikoisen kanssa? Voiko vauvan rytmiin mitenkään vaikuttaa?

Tuttavilta kun kyselee, heillä on ollut sellaisia "kilttejä lapsia jotka nukkuvat yöt läpeensä vauvasta asti".

nimim. tulevaa vauva-arkea miettien

Meidän vauva ainakin heräili tunnin-parin välein ja oli muutenkin aika haastava. Ei nukahtanut muuta kuin tissille tai sylissä hyssyttäen. Ekoista kuukausista vauvan kanssa en paljon muuta muistakaan, kuin jatkuva sylissä kantaminen ja hytkytys sekä imetys. Mutta nyt se on jo vuoden ikäinen ja nukkuu jo paljon paremmin. ;)

Sen verran lisään, että vauva nukkui (ja nukkuu vieläkin) mun vieressä, niin pystyin yöllä edes vähän nukkumaan itse, kun imetykset sujui puoliunessa ja monesti nukahdin itsekin vauva rinnalla.

Viimeksi muokattu:
Ihan normaalia:D

Vauvat syövät eri tahtiin ja pieni masulaukkuhan tommosella 3 kk ikäisellä on:)

Meidän poju nukku yöllä ihan syntymästään asti 5-6 tunnin unet ja samalla tavalla mä olin tosi huolissani pienestä.

Kyllä se mun mielestä on normaalia. Eihän vauva tissillä ole pelkän nälän tyydyttämisen takia, vaan hakee siitä myös läheisyyttä ja turvaa. Ainakin meidän nuorimmainen on tissillä monesti ihan muun kuin ruuan takia :D

esikoinen oli hyvä nukkuja parikuisesta asti heräs vain kerran yössä. Kuopus oli toista maata... ekat 3kk nukkui suht hyvin,mutta itki illat.Sitten alkoi heräillä kaiken yötä,usein 30-40 min. välein ja tosiaan jos nukkui kerranki yön aikana 2-3h. putkeen niin oli hyvä yö...

Yhteistyössä