Onko Normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SEE
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SEE

Jäsen
01.06.2007
438
0
16
iski pieni huoli mieleen vaikka lääkärin mukaan kaikki on normaalia. eli kävin tänään toisessa ultrassa. Edellinen oli kuusi päivää sitten ja silloin syke näkyi ja kokoa oli 5.5mm ja rv6+1. Silloin lääkäri sanoi että kaikki on hyvin mutta tulkaa ensiviikolla vielä uudestaan niin nähdään paremmin, halusi antaa meille mahdollisuuden saada pienestä parempi kuva koska heidän vastaanottovirkailija varasi mulle ekan ultran niin aikaiseen. No tänään sitten olin ultrassa ja syke näkyi vahvana mutta sikiö oli kasvanut vaan 1,3mm eli koko oli 6,8mm ja vastasi kuulemma rv6+5. no minä teitysti huolissaan että miksei ole kasvanut enempää? Lääkäri sanoi että kohtuni on taaksepäin kallellaan ja sikiö on kiinnittynyt ihan korkeimpaan huippuun ja sikiökaiku on hieman heikko joten mittausvirheitäkin on voinut olla. Sanoi että hän ei ole huolissaan mutta näki että minä olen joten menen nyt sitten
vielä ensiviikolla uudestaan niin katsotaan onko kasvanut.

Mun raskausviikot siis ei oikein etene. Menkkojen mukaan olisi 7+6 ja oviksen mukaan 7+1 mutta ultran mukaan 6+5 eli....
Onko kellään kokemuksia pienestä sikiöstä ja että viikot vaihtelee näin. Onko huoleni ihan turha?

Luulenpa, että huolesi on ihan turha... =) Varhaisraskauden ultrassa ja voi viikollakin kuulemma heittää... Itselläni kävi myös noin tämän raskauden kohdalla... Menin alkuraskauden ultraan yksityiselle varmistaalkseni, että kaikki ok... Silloin vkoja piti olla 7+3 tai neljä muistaakseni... Ultrassa vastasikin vkoja 6+4. Huolestuin kanssa ja lääkäri sanoi huolen olevan turha. Jouduin kolmen päivän päästä uudelleen lääkäriin pahojen allergiakohtausten takia ja taas ultrattiin... sikiö vastasi vkoja 7+4... Sen mukaan on sitten menty ja np-ultrassa heitti la-aika 2 päivällä eteenpäin, mutta ei alettu muuttamaan, kun heitti alle viikolla... =) Luulenpa siis, että huolesi on ihan turha... Onnea odotukseen...
Riikkuli 17+4

vastasinkin jo tuonne toiseen pinoon mut laitetaa nyt tännekin tämä vielä...

kuule mie kävin kans varhais ultrassa muistaaksee 7+1 viikolla vai olikohan enempikin noh kuitenkin sillo 7+ viikolla, ni meillä sikiö vastas kans siellä mittausken mukaa 6+3 tai vähempää, mut nyt kahdessa viimeisessä ultrassa on vastannut ihan suoraa menkoista laskettua.. eli 12+6 pitäs olla laskettuna menkoista ja se onkin...

sanoivat minulle et se sikiö tai alkio on niin pieni et siitä ei kunnollista pääperä mittaa saa ja siksihän ne lasketun ajan määritykset on vasta siellä rv10 jälkee.. sehän varhaisultran tarkoitus on katsoa et on syke ja alkio oikeassa paikassa... tuskin sinullakaa on lähteny laskettua aikaa muuttaa tuon varhaisultran perusteella.. usko kuule vaan ni sinullekin käy vielä niin et se sikiö onkin ihan normi viikkoihin nähen...

pikkupeikko ja veikko 12+6

Kävin alkuraskauden ultrassa menkkojen mukaan rv 7+3, mutta alkio olikin vain 5,5mm ja vastasi kuulemma noin rv 6+? Eli 1,5viikkoa heittoa. Minulla muutettiin laskettu aika neuvolassa tämän mukaan, vaikka itsekin kyllä kummastelin jo siellä Femedassa ultrassa, että miten on mahdollista plussata 2+? kun tein heti pari päivää menkkojen pois jäämisen jälkeen testin. Vastasi, että olen voinut hedelmöittyä normaaliin aikaan (oletettuun), mutta kiinnittyminen onkin tapahtunut myöhemmin, jolloin kasvu vasta alkaa. Saas nähdä, onneksi muutaman viikon päästä on niskapoimu.

Alkuperäinen kirjoittaja SEE:
iski pieni huoli mieleen vaikka lääkärin mukaan kaikki on normaalia. eli kävin tänään toisessa ultrassa. Edellinen oli kuusi päivää sitten ja silloin syke näkyi ja kokoa oli 5.5mm ja rv6+1. Silloin lääkäri sanoi että kaikki on hyvin mutta tulkaa ensiviikolla vielä uudestaan niin nähdään paremmin, halusi antaa meille mahdollisuuden saada pienestä parempi kuva koska heidän vastaanottovirkailija varasi mulle ekan ultran niin aikaiseen. No tänään sitten olin ultrassa ja syke näkyi vahvana mutta sikiö oli kasvanut vaan 1,3mm eli koko oli 6,8mm ja vastasi kuulemma rv6+5. no minä teitysti huolissaan että miksei ole kasvanut enempää? Lääkäri sanoi että kohtuni on taaksepäin kallellaan ja sikiö on kiinnittynyt ihan korkeimpaan huippuun ja sikiökaiku on hieman heikko joten mittausvirheitäkin on voinut olla. Sanoi että hän ei ole huolissaan mutta näki että minä olen joten menen nyt sitten
vielä ensiviikolla uudestaan niin katsotaan onko kasvanut.

Mun raskausviikot siis ei oikein etene. Menkkojen mukaan olisi 7+6 ja oviksen mukaan 7+1 mutta ultran mukaan 6+5 eli....
Onko kellään kokemuksia pienestä sikiöstä ja että viikot vaihtelee näin. Onko huoleni ihan turha?

Moikka. No huoleni osottautui turhaksi niinkuin moni täällä minu avakuutteli eli kiitos siitä. Eli pienokainen olikin jo 2 SENTTIÄ eli viikot 8+5 joten nyt mennään sitten menkkojen mukaan. Viikko sitten ultrassa viikothan oli vaan 6+5 jo kokoa vaivaiset 6.8mm, lääkäri epäili pienokaisen olleen vaan vähän piilossa joten mittaustulos ei olllut tuolloin luotettava. Nyt olen niin iloinen ja alan nauttia kunnolla raskaudesta koska lääkärikin sanoi että nyt voi jo vähän huokaista helpotuksesta eli suurin keskenmenoriski on ylitetty!

SEE ja vauva 8+5

Yhteistyössä